vaihdetaanko mielipiteitä erilaisesta äitiydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rallen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja rallen:
totta, että alistettuna on vaikea nousta. Mutta toisaalta alistetusta voi tulla myös rooli - maailma on täynnä naisia jotka kaipaa pelastajaa. Ja oikeasti vahvat selviytyjät ei saa koskaan apua/tukea vaikka tarvitsevat.
Mutta tästä ja sun edellisestä viestistä tulee mieleen aihe, josta ollaan siskojen kanssa puhuttu. Seksistä on tullut kauhean tärkeä osa täysinäistä elämää: ilman hyvää seksielämää olet vaillinainen, et voi nauttia elämästä jne. Ja tuo on ihan perseestä: Suurimmassa osassa maailmaa seksi on vain vallan ja hyväksikäytön väline. Ja suurin osa maailman naisista olisi vain todella tyytyväinen jos ei tarvitsisi enää koskaan seksiä harrastaa. Ja siinä me sinkkuelämän kyllästämät naiset vingumme että naisella on oikeus seksiin...

Olen samaa mieltä seksistä. Nainen ei sitä tarvitse, kuin jos haluaa lapsen.
Miesten huvia se on, ja mun mielestä on ihan turha lähteä miehiä matkimaan siinä asiassa. Ei maksa vaivaa. Kaiken paskan alku ja juuri miessukupuolella, seksivietti.

Etkö oikeasti pidä seksistä, tai saa siitä mitään? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiesittekös, että tutkimusten mukaan vastasyntyneet näyttävät useimmiten enemmän isältään kuin äidiltään? Tämä on kuulemma luonnon keino antaa isän varmistua siitä, että hän tosiaan on syntyneen isä.

Pakko mennä vähän henkilökohtaisemmalle tasolle ja kertoa omasta kokemuksesta. Kerroin mahdolliselle isäehdokkaalle, että hän ei ole ainoa ehdokas (ei seurusteltu ja niin hänellä kuin minullakin oli muita - älkää moralisoiko ehkäisystä, se vaatii oman keskustelualueensa). Veritutkimukset ei valmiita, silti isä on ehdottoman varma, että lapsi on hänen: on näkevinään kaikkia piirteitä vauvassa, jotka ovat häneltä. Minua oikein ahdistaa/pelottaa DNA-tutkimuksen tulos. Ihan älytöntä, että uskoo nyt yhtäkkiä sata% että vauva on hänen - minä en vastaavassa tilanteessa uskois.

Alkuperäinen kirjoittaja rallen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiesittekös, että tutkimusten mukaan vastasyntyneet näyttävät useimmiten enemmän isältään kuin äidiltään? Tämä on kuulemma luonnon keino antaa isän varmistua siitä, että hän tosiaan on syntyneen isä.

Pakko mennä vähän henkilökohtaisemmalle tasolle ja kertoa omasta kokemuksesta. Kerroin mahdolliselle isäehdokkaalle, että hän ei ole ainoa ehdokas (ei seurusteltu ja niin hänellä kuin minullakin oli muita - älkää moralisoiko ehkäisystä, se vaatii oman keskustelualueensa). Veritutkimukset ei valmiita, silti isä on ehdottoman varma, että lapsi on hänen: on näkevinään kaikkia piirteitä vauvassa, jotka ovat häneltä. Minua oikein ahdistaa/pelottaa DNA-tutkimuksen tulos. Ihan älytöntä, että uskoo nyt yhtäkkiä sata% että vauva on hänen - minä en vastaavassa tilanteessa uskois.

Eräs palstalainen on tänään puhunut siitä, kuinka testosteroni saa miehen ajattelemaan selkeästi ja loogisesti ja että naiset ovat siksi hieman hupsuja. Hehhee, siinä se nähtiin.

Mun silmään kyllä kaikki lapset on erinäköisiä ja molemmat omat lapset ovat olleet aina mieheni näköisiä. Tosin eräs sukulaisnainen totesi ekan kerran kuopuksemme nähdessään, että "Kovin on isänsä näköinen vaikka olisi kenen tekemä" :)[/quote]
Olen synnyttänyt kuusi lasta, ja olen kyllä ihmeissäni, että noin erotat vauvoja. Hävettää tunnustaa, että en laitoksella olisi huomannut, jos joku olisi vieraan vauvan syliin tuonut.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Rallen - mutta toisaalta taas, naista halveksutaan herkästi jos hän haluaa käyttää oikeuttaan seksiin. Naiset itse ajattelevat, että miehet tyydyttävät himojaan mutta jos nainen tekee niin, häntä pidetään halpana luuskana..

Meillä on avioliitossa hyvinkin aktiivinen seksielämä. Mutta ei tulisi mieleenikään jakaa seksijuttuja ja miesasioita muiden kanssa kuten sinä teet. Jos nyt sattuisin vaikka olemaan joku päivä lapsesi lähihoitaja, niin tunnistaisin sinut jo naamasta, että ahaa, tuossa on se seksityttö. Tiedän, että entisessä suhteessasi sinä olit ennemminkin se, joka joutui vonkaamaan. Tiedän myös, miltä näytät pikkushortseissa irc-galleriassa ja tiedän senkin, että olet ollut suhteessa varattuun mieheen. Ja tiedän approximately seksikumppaneidesi määrän. Ei taida ihan 20 riittää, jos edes 30. Tuntuu siltä, että sulla ei mene päivääkään, ettetkö kirjoittaisi tänne jotakin seksiaiheista tai puolustelisi naisten oikeutta vapaaseen seksiin. Totta kai oikeus on oltava, mutta täytyykö se tehdä noin julkisesti, mitä sinä teet.

Tämän lisäksi tiedän etunimesi, lastesi nimet, lapsuudenkotisi ongelmat, koulukiusausmenneisyytesi, suolistosairautesi, huoltajuuskiistasi ja monta muutakin asiaa. Tahdon vain sanoa, että olet tehnyt aikamoisen "palveluksen" lapsillesi ja itsellesi, kun olet tarjonnut elämäsi kaikille hyvin avoimesti ainakin kahdella palstalla oikein kuvien kera!

Se on totta, että itse olen vapaaehtoisesti lukenut jokaisen sinusta kirjoitetun jutun. Mutta toisaalta niin on tehnyt moni muukin. Olen aika varma siitä, ettet oikein ymmärrä, kuinka moni ihminen näitä palstoja oikeasti lukee. Ja muutenkin käyttäytymisesi osoittaa, että kovista yrityksistä huolimatta olet aika oppimaton ja junttimainen tyttöparka, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia nousta tuosta suosta ennen kuin opit kohtaamaan itsesi rehellisesti.

Saanko tästä tekstistä nyt palkaksi kukkapuskan, kielennäyttöhymiön vai pari riviä vakuuttelua, kuinka olen itse tajunnut asiat jälleen kerran väärin.

Hyvä kirjoitus. Vuosien mittaan tuhansia sivuja itsestään kirjoittanut on paljastanut itsestään uskomattoman paljon, vaikka jättäisikin jotain kertomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs. Laajavuori:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Rallen - mutta toisaalta taas, naista halveksutaan herkästi jos hän haluaa käyttää oikeuttaan seksiin. Naiset itse ajattelevat, että miehet tyydyttävät himojaan mutta jos nainen tekee niin, häntä pidetään halpana luuskana..

Meillä on avioliitossa hyvinkin aktiivinen seksielämä. Mutta ei tulisi mieleenikään jakaa seksijuttuja ja miesasioita muiden kanssa kuten sinä teet. Jos nyt sattuisin vaikka olemaan joku päivä lapsesi lähihoitaja, niin tunnistaisin sinut jo naamasta, että ahaa, tuossa on se seksityttö. Tiedän, että entisessä suhteessasi sinä olit ennemminkin se, joka joutui vonkaamaan. Tiedän myös, miltä näytät pikkushortseissa irc-galleriassa ja tiedän senkin, että olet ollut suhteessa varattuun mieheen. Ja tiedän approximately seksikumppaneidesi määrän. Ei taida ihan 20 riittää, jos edes 30. Tuntuu siltä, että sulla ei mene päivääkään, ettetkö kirjoittaisi tänne jotakin seksiaiheista tai puolustelisi naisten oikeutta vapaaseen seksiin. Totta kai oikeus on oltava, mutta täytyykö se tehdä noin julkisesti, mitä sinä teet.

Tämän lisäksi tiedän etunimesi, lastesi nimet, lapsuudenkotisi ongelmat, koulukiusausmenneisyytesi, suolistosairautesi, huoltajuuskiistasi ja monta muutakin asiaa. Tahdon vain sanoa, että olet tehnyt aikamoisen "palveluksen" lapsillesi ja itsellesi, kun olet tarjonnut elämäsi kaikille hyvin avoimesti ainakin kahdella palstalla oikein kuvien kera!

Se on totta, että itse olen vapaaehtoisesti lukenut jokaisen sinusta kirjoitetun jutun. Mutta toisaalta niin on tehnyt moni muukin. Olen aika varma siitä, ettet oikein ymmärrä, kuinka moni ihminen näitä palstoja oikeasti lukee. Ja muutenkin käyttäytymisesi osoittaa, että kovista yrityksistä huolimatta olet aika oppimaton ja junttimainen tyttöparka, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia nousta tuosta suosta ennen kuin opit kohtaamaan itsesi rehellisesti.

Saanko tästä tekstistä nyt palkaksi kukkapuskan, kielennäyttöhymiön vai pari riviä vakuuttelua, kuinka olen itse tajunnut asiat jälleen kerran väärin.

Mrs Laajavuori "Seksityttö" Juu u - sinun kirjoituksesi oli juuri hyvä esimerkki siitä, miten naista halveksutaan jos hän tunnustaa ääneen, että on harrastanut seksiä muutoinkin kuin parisuhteesta. Yhden illan juttuja silti niistä on vain pari kolme kappaletta. Se ei ole kovin paljon ottaen huomioon, minkä verran olen ehtinyt baareissa elämäni aikan käydä.

Minä kyllä olen kyennyt jo pitkään kohtaamaan itseni rehellisesti, minulla ei ole sinun tapaasi tarvetta salailla asioita vain siksi, että pitäisi pelätä mitä muut ajattelevat. Sinä tiedät tiettyjä asioita elämästäni, mutta et kuitenkaan tunne minua ihmisenä. Moneen asiaan, mitä vastaani on tullut, en ole voinut itse mitenkään vaikuttaa - miksi minun pitäisi niitä sitten hävetä ja olla niistä vaiti? Ne, jotka tuntevat minut, pitävät minua rohkeana ja elämässä hyvin pärjäävänä ihmisenä. Ystäviäni ei hetkauta mitenkään se, jos olen harrastanut seksiä muulloinkin kuin parisuhteessa. Eikä heitä hetkauta se, että olen ollut joskus koulukiusattu. Eikä se, että toinen entisistä avopuolisoistani on käsitellyt eroprosessiaan likaisesti oikeusasteita myöten. He tuntevat ja tietävät asioitten taustat ja sen, miten minä olen käyttäytynyt. Se, mitä olen kirjoittanut netissä, on yhtä avoimesti puhuttavissa jos naapuri kysyy. Jos naapuri kysyisi jotain vanhemmistani tai lapsen tapaamisista isiinsä, voisin ne suoraan vastata kuten olen suoraan kirjoittanut tännekin. Ihmiset livenä näkevät ihmisen, joka vastaa, ilmeet, eleet ja äänensävyn sen koko kokonaisuuden. Täällä nähdään vain lause ja rakennetaan siihen mieluiten negatiivinen mielikuva toisesta..

Ehkä sinä itse joskus opit elämään ilman, että arvostelet muita vaikka seksipartnereiden määrän perusteella. Kirjoituksesi oli harmaista poikkeava siinä mielessä, että erittelit kyllä tosiasioita etkä suoraan tehnyt mitään persoonallisuus analyysia - tai no, vähän kyllä lankesit siihenkin.. mutta jos itse olisit fiksu ja elämää kokenut ihminen, et olisi siihen langennut.

Yhteistyössä