vaihdevuodet ja akne

  • Viestiketjun aloittaja tuire
  • Ensimmäinen viesti
tuire
Hei
Olen 48v nainen. Käytän Qlaira-pillereitä ja niitä käyttäessäni kasvojeni iho pysyy hyvässä kunnossa. Jo nuoruudesta lähtien ihoni on pysynyt finnittömänä vain niinä aikoina kun olen syönyt e-pillereitä. Ja raskaana ollessa iho oli myös hyvä. Kun kymmenisen vuotta sitten jätin pillerit vähäksi aikaa oli kasvot, varsinkin t-alue rasvainen, finninen ja täynnä mustapäitä. Aloin käyttämään Microluton minipillereitä ja iho meni vielä surkeammaksi. Nyt viime vuodet Clairan ansiosta olen suht. hyväkuntoisen ihon omistava.
MUTTA, kun kohta alkaa vaihdevuodet, merkkejä jo on, enkä tarvitsisi enää ehkäisyä...mitä iholleni mahtaa tapahtua? Ihan kauhistuttaa että saan taas aknen riesakseni. Onko teillä muilla ollut vastaavanlaista tilannetta vaihdevuosien kynnyksellä? Miten kauan on mennyt siihen, että iho paranee?
 
vierailija
Hei
Olen 48v nainen. Käytän Qlaira-pillereitä ja niitä käyttäessäni kasvojeni iho pysyy hyvässä kunnossa. Jo nuoruudesta lähtien ihoni on pysynyt finnittömänä vain niinä aikoina kun olen syönyt e-pillereitä. Ja raskaana ollessa iho oli myös hyvä. Kun kymmenisen vuotta sitten jätin pillerit vähäksi aikaa oli kasvot, varsinkin t-alue rasvainen, finninen ja täynnä mustapäitä. Aloin käyttämään Microluton minipillereitä ja iho meni vielä surkeammaksi. Nyt viime vuodet Clairan ansiosta olen suht. hyväkuntoisen ihon omistava.
MUTTA, kun kohta alkaa vaihdevuodet, merkkejä jo on, enkä tarvitsisi enää ehkäisyä...mitä iholleni mahtaa tapahtua? Ihan kauhistuttaa että saan taas aknen riesakseni. Onko teillä muilla ollut vastaavanlaista tilannetta vaihdevuosien kynnyksellä? Miten kauan on mennyt siihen, että iho paranee?
Nosta tätä ketjua. Kirjoittaja olisin voinnut olla minä. Ikää kaksi vuotta enemmän, ehkäisypillerit ajattelin lopettaa. Pelottaa millaiseen finnihyökkäykseen joudun. Kertokaa kokemuksianne, jos tilanteenne on muistuttanut Tuiren ja minun tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Jonzuu
Mulla viikko takaperin poistettiin kohtu ja molemmat munasarjat vaikean endometrioosin takia. Iho kukkii nyt ja on tullu kipeitä finnejä ihoon. Raskauden jälkeen mulla puhkes todella raju akne ja samalla alko lamauttavat krooniset endometrioosi kivut ja niitä hoidettiin kyllä todella huonosti, eli mut jätettiin kaiken paskan keskelle yksin kitumaan. Oon katkera miten mua kohdeltiin. Yhteensä 16-vuotta meni, että diagnoosin sain ja endometrioosi tuhos mun elämän täysin. Nyt pelkään mitä tää uus tilanne tuo tullessaan. Oon niin sekasin, yksin ja ahdistunu ja niin heikosti tietoo löytyy, että se lisää pelkoa entisestään. Olen 32-vuotias ja onni on, että pitkän yrityksen jälkeen ja yhden keskenmenon jälkeen meillä on tytär.
Akne ihmetyttää, tosin ruvennut hiipimällä tulee hikoilut ja naama ja niska ihan kuumina. Mä inhoon aknea ja itelleni käytön Himalajan suolaa ja sitruuna mehua puhdistukseen. Hieman auttanu.
 

Yhteistyössä