Vaihdevuosien hoito ilman hormooneja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen sairastanut laskimojuttuja enkä siksi voi käyttää hormonikorvaushoitoja vaikeisiin vaihdevuosivaivoihini. Lääkärini kirjoitti minulle reseptin (SSRI ryhmään kuuluvasta) Seronil 20mg...Olen ollut kauhuissani luettuani netistä mitä kaikkea sivuoireita ko. lääke voi aiheuttaa.. Mutta päätin kuitenkin kokeilla. Lääkityksen sivuoireena minulla on ollut vatsakipuja, johon sain apua maitohappobakteereilla. Ruokahaluni on myös vähentynyt, hienoa haluaisin myös laihtua. Pahinta on että yöni nukun huonosti, nyt vaan odottelen tuleeko siihen muutosta? Otan lääkkeeni klo. 18.00, pitäisiköhän sitä aikaistaa? Jotenkin olen alkanut saada itselleni jonkinlaista teflonpintaa, en enää murehdi niin paljon kaikkia asioita kuin ennen. Olen käyttänyt lääkettä vasta noin viikon verran ja toivon todellakin että se auttaisi vaikeaan elämäntilanteeseeni.
 
vierailija
No yleensä nämä masennuslääkkeet alkavat vaikuttamaan vasta useiden viikkojen jopa kuukausien kuluttua. Viikko on siis todella lyhyt aika. Toiseksi ne haittavaikutukset... ne kirjataan lääkkeisiin siksi että lääkeyhtiöt eivät joudu korvaamaan potilaalle jostain x haittavaikutukset aiheuttamasta syystä miljoonia (jenkki malli). Älä siis ole huolissasi. Todennäköisesti unettomuusoireesi katoaa kun käytät lääkettä pidempään. Oma lääkärini heitti lääkkeeni mukana olleen paperin roskiin ja sanoi että se painaa aivan turhaa laukussani. Eli ole huoletta ja nauti elämästä.
 

Yhteistyössä