Vaihtoehto väsyneen kotiäidin hätäponnarille tai -nutturalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Olen kai vähän masentuneisuuteen taipuvainen tai sitten koliikkivauvan takia voimansa menettänyt kotiäiti ja tarviisin apua hiusten laittoon. Mulla on jo vuosia ollut tasapitkät hiukset jonnekin tuonne lapaluihin asti ja pidän niitä ihan aina joko ponnarilla tai 80-luvun donitsilla nutturalle laitettuna. Mies on leikannut hiukseni koska velkojen takia säännölliset kampaamokäynnit jonkun otsatukan takia ei onnistu, enkä muutenkaan ole "hienostelija", meillä ei ole mitään muotovaahtoja tai tällaisia juttuja.

Haluaisin kuitenkin kokeilla jotain uutta arkea piristämään, mutta mitä?

Kokeile leikauttaa joku lyhyt malli, joku helppo ja näpsä, että näyttää hyvältä ilman laittamista.

Jos haluat pitkät hiukset pitää, letittäminen yhdelle tai kahdelle piristää, saparot on myös hauskat. Myöskin hätäponnarit näyttää huomattavasti kivemmalta kun ostaa jotain kauniita hiuslenksuja .:)

Kun mulla oli pidemmät hiukset niin ostin semmoiset pihti-hommelit,vai mitkä ne nyt on,joissa esim. 5piikkiä molemmin puolin ja saa puristamalla auki.Niillä oli kiva laittaa tukka,kun sai ponnarin laitettua "väärinpäin" siis niin,että tukka lähti härvelistä ylöspäin ja sitten laskeutui alas. Hmm. ymmärsiköhän tuosta sepustuksesta edes mitään... =/

-Laita ponnari, mutta vetäise se toiselle puolelle, niinkuin laittais saparot, mutta vain se yksi :D vaikee selittää :D
-Laita etuhiukset pinneillä ylös.
-Osta joku kiva ja ei-arkinen iso pinni ja laita sillä kaikki hiukset kiinni...
-Kampaa etuhiukset erilailla, esim toiselle sivulle jakaus ja pinneillä kiinni.

Siinäpä jotain yksinkertaisia:)

Laita sivuponnari matalalle ja osta ihan perus hiuslakka, jolla silotat tukan päältä. Laita jakaus vähän sivulle. Voit myös vähän tupeerata sitä ponnaria. Tyylikkäämpi kuin tavallinen ponnari ja ihan yhtä helppo.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Laita sivuponnari matalalle ja osta ihan perus hiuslakka, jolla silotat tukan päältä. Laita jakaus vähän sivulle. Voit myös vähän tupeerata sitä ponnaria. Tyylikkäämpi kuin tavallinen ponnari ja ihan yhtä helppo.

niin siis laita ihan korvan alle se ponnari.

Mä oon tosi laiska laittaan hiuksia. Ne on nytkin mallista tosi yli kasvaneet puoleen selkään ulottuvat. Laitan ne nykyään usein niin, että kerään kaikki hiukset toiselle puolelle ja letitän, tai sit laitan letit molemmille puolille. Lyhyet hiukset on siitä huonot, ku niitten kans on sit pakko käydä kampaajalla. Mulla oli muutama vuosi sitten sellanen sentti-viis pitkä malli, ja sitä olis saanu koko ajan olla leikkaamas.

Sormikiharat.Eli hieman kosteat hiukset jaat pieniin osioihin ja pyörität sormen ympärille ja laitat pinneillä (pinnit ristiin) kiinni.Nuku yön yli nämä päässä, niin ammulla sulla on väsyneen kotiäidin kiharakampaus josta saa taas tehtyä näyttävämmän näköisiä ponnareita ja nutturoita tai ihan vaan pannalla taaksepäin laitettunakin kiva! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Ihan mitä vaan kuhan hävität sen 80-luvun sametti donitsin :whistle:

Just samaa meinasin sanoa :D
Kokeile vaihtaa jakauksen paikkaa.
Jätä joskus hiukset auki.
Laita joku aamu isot rullat hieman kosteisiin hiuksiin.
Saparot.
Letit/letti.
Kokeile ponnaria eri korkeuksilla.
Laita joku kevytsävy
Ja osta kivan värisiä ponnareita.

Alkuperäinen kirjoittaja minä pidin näin:
Kun mulla oli pidemmät hiukset niin ostin semmoiset pihti-hommelit,vai mitkä ne nyt on,joissa esim. 5piikkiä molemmin puolin ja saa puristamalla auki.Niillä oli kiva laittaa tukka,kun sai ponnarin laitettua "väärinpäin" siis niin,että tukka lähti härvelistä ylöspäin ja sitten laskeutui alas. Hmm. ymmärsiköhän tuosta sepustuksesta edes mitään... =/

Juu mä pidän hiuksia useimmiten näin. Niitä härveleitä sanotaan kai hainhampaiksi.

No entäs sitte, kun on pitänyt ponnaria kuukausikaupalla ja ukinaisina hiukset on ihan kuluneet ja jää edelleen siihen ponnarimuotoon? Ja siis on ihan littanat. Onko pakko leikata lyhyeks...:(

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
No entäs sitte, kun on pitänyt ponnaria kuukausikaupalla ja ukinaisina hiukset on ihan kuluneet ja jää edelleen siihen ponnarimuotoon? Ja siis on ihan littanat. Onko pakko leikata lyhyeks...:(

Eipä ne kuluneet hiukset siitä paremman näköiseksi muutu.

Jatkoa ajatellen ÄLÄ käytä ponnareita jossa on metallinen liitoskohta, se katkaisee hiuksen ja tekee tuollain.

Yhteistyössä