Vaikea raskaus, merkki siitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
että lapsella on jokin vikana? Vai voiko raskaus olla täynnä toinen toistaan pahempia ongelmia, vaikka lapsi on täysin terve. Np-ultrassa ja rakenneultrassa kaikki on kyllä ollut hyvin, mutta siltä pelottaa.
Onko jollain ollut vaikea raskaus, oliko vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja mitä oireita sinulla oli? Siinäpä liuta kysymyksia :(

Mä tiedän monta, joilla on ollut vaikea raskaus, mutta lapset on täysin terveitä. Raskauksissa siis paljon vuoteluita, ennenaikaisia supistuksia jne. oireita.

Mulla itsellä on... noh.. ei mikään vaikein, mutta ainakin stressirikas, vuotoja mullakin ollut (onneksi ei enää ). Mutta lopputulosta en tästä raskaudesta vielä tiedä, nt oli kuitenkin ok. :)

miten määritellään vaikea raskaus? mulla oli vaan raskausmyrkytys (plus yks nukutettu leikkaus) raskausaikana ja ei se kyllä minusta helppo ollu. 2 viimestä viikkoa ennen käynnistystä tuli maattua sairaalassa

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
miten määritellään vaikea raskaus? mulla oli vaan raskausmyrkytys (plus yks nukutettu leikkaus) raskausaikana ja ei se kyllä minusta helppo ollu. 2 viimestä viikkoa ennen käynnistystä tuli maattua sairaalassa

Jos on koko ajan jotain ongelmia, isompia tai pienempiä, mutta joka päivä jotain. Supistuksia, turvotusta... mitä nyt vaan keksiä saattaa, kaikki vaivat on löytynyt tässä raskaudessa.

Mä miellän raskauden vaikeaksi silloin kun se oikeasti haittaa arkea, esim. oksentelee niin, että joutuu tiputukseen tai supistaa niin, että joutuu vuodelepoon. Muuten vaivat on raskauteen kuuluvia, jollain vain on niitä enemmän, jollain vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mä miellän raskauden vaikeaksi silloin kun se oikeasti haittaa arkea, esim. oksentelee niin, että joutuu tiputukseen tai supistaa niin, että joutuu vuodelepoon. Muuten vaivat on raskauteen kuuluvia, jollain vain on niitä enemmän, jollain vähemmän.

Tässä raskaudessa olen ollut koko ajan sairaslomalla ja nyt on 8 viikkoa laskettuun aikaan. Lapsia en ole pystynyt hoitamaan, vaan olen joutunut viemään päiväkotiin... eli haittaa kyllä elämää aika tavalla :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

Tässä raskaudessa olen ollut koko ajan sairaslomalla ja nyt on 8 viikkoa laskettuun aikaan. Lapsia en ole pystynyt hoitamaan, vaan olen joutunut viemään päiväkotiin... eli haittaa kyllä elämää aika tavalla :(

:hug: No, enpä usko, että lapsessa on silti mitään vikaa.

Makasin rv 6-12 viikot kotona,koska oloni oli niin huono.
Sitten meni viikko-pari hyvin,kunnes alkoi vuoto.Toinen sikiöistä oli menehtynyt,ilmeisesti jo vähän aikaisemmin.
Taas makoilin.
Oksentelun vuoksi kävin 4kertaa tipassa.
Vauva meinasi syntyä ensimmäisen kerran viikolla 27.Sitten rv 32.
Minulla oli hirveitä kipuja ja päänsärkyä,turvotusta.
Vauva syntyi rv35.
On täysin terve 3v tyttö.

Ei nuista raskauksista voi todellakaan sanoa että onko lapsi terve vai ei.Kaikki raskaudet kun ovat niin erilaisia.Koskaan ei voi tietää mitä käy.

toivotaan, että panikoin turhaan, raskaana tulee vaan mietittyä kaikkia mahdollisia ja mahdottomiakin vaihtoehtoja. Edellinen raskaus kun oli niin oireeton, niin nyt sitten alkaa miettiä heti pahinta :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
toivotaan, että panikoin turhaan, raskaana tulee vaan mietittyä kaikkia mahdollisia ja mahdottomiakin vaihtoehtoja. Edellinen raskaus kun oli niin oireeton, niin nyt sitten alkaa miettiä heti pahinta :(

No olin harvase viikko sairaalassa kun esikoista odotin, raskauspahoinvoinnin takia tiputuksessa, sitten leikkauksessa, sitten alkoi verenpaineongelmat, sen jälkeen proteiinit pissassa nousi korkelle ja viimeset 2 viikkoa lojuin sairaalassa. mutta ihan terve poikalapsi mulla on. nyt toista odotan ja pahoinvointi on olematon.

Ei se aina sitä katso onko vaikea raskaus vai ei että onko lapsella kaikki ok. Mulla eka raskaus oli hyvä, ei paljon pahoinvointia ja olo oli hyvä. Kuinkas ollakkaan tuli paha raskausmyrkytys rv:lla 27 jota en sitäkään olossani tuntenut, vaan normaalilla neuvolakäynnillä se huomattiin. Poika syntyi sitten rv:lla 29+5. Toisen lapsen kanssa oli tosi hirveä olo. Tyttö syntyi terveenä rv:lla 35+5. Nyt kolmatta odotan rv:lla 18 ja koko ajan ollut tosi hyvä olo.

mulla on "kamala" raskaus ollu tämä toinen. alkuraskaus meni oksennellessa ja kamalissa liitoskivuissa, turvotusta, päänsärky, väsymystä,kamala stressi, issias jne. kaikkea mahdollista, ennen aikaisia supistuksia. alkuraskauden olin sairaslomalla ja loppuraskauden myös. loppuraskaudesta verensokerit alko myös heitteleen. ravasin rv30 lähtien joka toinen viikko sairaalassa. verensokerit ei ollut vaikuttanut missään vaiheessa vauvaan ( ei sokerivauva) ja muutenkin vauva voi aina mainiosti ultrissa ja syntyi täysin terve lapsi jolla kaikki on hyvin ja kunnossa!!!

Yhteistyössä