Vaikea suhtauta mieheni lapsiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilkimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilkimys

Vieras
Tuli tosta topicista mieleen jossa oli että mies ei hyväksy lapsiasi? tms... Mulla itelläni on ongelma hyväksyä mieheni lapsia. Vaikka itse olenkin miehelleni toitottanut että hänen pitäisi viettää enempi aikaa lastensa kanssa, niin silti aina kun jompi kumpi heistä tulee meille niin meinaan haleta raivosta. Eikä sitä voi edes näyttää vaan pitää viellä kiukkunsa. Käsittääkseni lapsilla ei ole minua vastaan mitään, ja asiasta ollaan juteltu. Mulla vaan menee pasmat sekasin kun ne saatta paukata kylään melkeen noin vaan..Ite haluisin aina tietää etukäteen että millon ovat tulossa ni osais ihan jo ruoan suhteen varautua asiaan, ja henkisesti valmistautua..Mä en tiedä mitä mä tekisin, koska rakastan miestäni hurjan paljon, mutta en voi sietää hänen lapsiaan. Sainpahan vähän purettua oloani, vaikkakaan ei olo tästä kummemmin helpottunut.. :(

Varmasti jokainen äitipuoli kokee tuollaisia tuntemuksia ajoittain, joten älä koe huonoa omaatuntoa asiasta..
Ajan kanssa tilanne helpottuu varmasti!Olin itsekkin varsin nuori kun rupesin äitipuoleksi kahdelle pojalle ja paljon on koettu.Helppoa ei todellakaan aina ole ollut, mutta henkisesti olen kasvanut huimasti näinä vuosina.
Anna miehellesi mahdollisuus viettää ns.laatu-aikaa lastensa kanssa ja tee sinä silloin jotain itsellesi mieluista...kuten tapaat ystäviäsi tai hummailet! ;)
Piristää mieltä kummasti ja voittehan te keksiä jotain yhteistä kivaakin tekemistä, jolloin rupeat mahdollisesti paremmin tuntemaan itsesi saman perheen jäseneksi...Itse ainakin aluksi tunsin "kuulumattomuutta" ja ärsytti aivan kamalasti!
Voimia sinulle tuleviin koitoksiin!! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2005 klo 02:33 Ilkimys kirjoitti:
aina kun jompi kumpi heistä tulee meille niin meinaan haleta raivosta. ... Mulla vaan menee pasmat sekasin kun ne saatta paukata kylään melkeen noin vaan..Ite haluisin aina tietää etukäteen että millon ovat tulossa ni osais ihan jo ruoan suhteen varautua asiaan, ja henkisesti valmistautua.

Tuskin lapset pahastuvat, jos kerrot sopivassa yhteydessä että olet sen luonteinen ihminen, että haluat tietää etukäteen mitä tapahtuu. Voittehan samalla keskustella, minkä luonteisia he ovat ja mitä he toivovat vierailuilta.

Jos pistät jollekin muulle palstan osiolle kyssärin yllätysvieraista, huomaat että meitä on aika monta, jotka haluavat etukäteen tietää ketä on tulossa ja koska.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2005 klo 02:33 Ilkimys kirjoitti:
Tuli tosta topicista mieleen jossa oli että mies ei hyväksy lapsiasi? tms... Mulla itelläni on ongelma hyväksyä mieheni lapsia. Vaikka itse olenkin miehelleni toitottanut että hänen pitäisi viettää enempi aikaa lastensa kanssa, niin silti aina kun jompi kumpi heistä tulee meille niin meinaan haleta raivosta. Eikä sitä voi edes näyttää vaan pitää viellä kiukkunsa. Käsittääkseni lapsilla ei ole minua vastaan mitään, ja asiasta ollaan juteltu. Mulla vaan menee pasmat sekasin kun ne saatta paukata kylään melkeen noin vaan..Ite haluisin aina tietää etukäteen että millon ovat tulossa ni osais ihan jo ruoan suhteen varautua asiaan, ja henkisesti valmistautua..Mä en tiedä mitä mä tekisin, koska rakastan miestäni hurjan paljon, mutta en voi sietää hänen lapsiaan. Sainpahan vähän purettua oloani, vaikkakaan ei olo tästä kummemmin helpottunut.. :(

Olet ehkä vielä niin suhteen alkuhuumassa, että haluat pitää miehen itselläsi, ja varautua kun lapset tulevat paikalle?

Hyvä neuvo oli kun yllätysvierailuilla vaikka käyttäisit tilaisuutta hyväksi ja teet jotain, mistä pidät (shoppailua, jumppaa tms.). Tai sitten on niin että et pidä yllätysvieraista? Itse epidän, mutta nykyään täytyy viikkoja etukäteen sopia kaikkien kanssa kaikki...

Eli ei kyse varmaan siitä, että et siedä lapsia, vaan että et siedä yllätysvierailuita?

[/quote]

Olet ehkä vielä niin suhteen alkuhuumassa, että haluat pitää miehen itselläsi, ja varautua kun lapset tulevat paikalle?

Hyvä neuvo oli kun yllätysvierailuilla vaikka käyttäisit tilaisuutta hyväksi ja teet jotain, mistä pidät (shoppailua, jumppaa tms.). Tai sitten on niin että et pidä yllätysvieraista? Itse epidän, mutta nykyään täytyy viikkoja etukäteen sopia kaikkien kanssa kaikki...

Eli ei kyse varmaan siitä, että et siedä lapsia, vaan että et siedä yllätysvierailuita?
[/quote]

Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä yli 5v., joten tuskin ihan alkuhuumasta kyse...

[quote title
[/quote]

Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä yli 5v., joten tuskin ihan alkuhuumasta kyse...
[/quote]

Just...Huh, no milloin nämä yllätysvierailut alkaneet YHTEISEEN kotiin, vai onko nyt vain tullut mitta täyteen?Kuinka usein käyvät ja onko teillä yhteisiä lapsia?

Lapset alkaneet "vierailemaan" meillä vasta keväästä lähtien, eli reilu puol vuotta. Välillä saattaa olla muutama viikko hiljasta ja sitten välillä ihan joka päiväistä ravaamista..Lauantaina taas mieheni poika ilmoitti että tulee meille tiistaihin asti yökylään..Eli täällähän tuo on ja tänään lähtee, mutta eipä siihen taas mitään kerenny sanomaan kun toinen jo kanto kamppeitaan sisään...v***u...Meillä ei vielä ole yhteisiö lapsia, alkuvuodesta kylläkin syntyy tämä odotettu tulokas :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2005 klo 14:12 ilkimys kirjoitti:
.Meillä ei vielä ole yhteisiö lapsia, alkuvuodesta kylläkin syntyy tämä odotettu tulokas :)

Onnea odotukseen. Tuon v********n voit laittaa hormoonien piikkiin. Monia naisia isommat lapset ärsyttävät odotusaikana tai silloin kun vauva on pieni. Jossain lehdessä oli siitä vasta juttuakin, en vaan muista miksi näin käy. Hillitset vaan itsesi ja järjestät perheen tavat jo nyt sellaisiksi että vauvalla on myöhemmin nukkumisrauha ja sinulla mahdollisuus päiväuniin/imetyshetkiin kaikessa rauhassa. Lapset käyvät teillä nyt usein varmistamassa että heilläkin on paikka kodissanne vaikka uusi vauva syntyy.

Kiitän kovasti vastauksista, on helpottavaa ettei mun aloitusta teilattu haukkumalla mua, vaan tukemalla. Kiitos paljon, muutama lepotauko lisää päivään miehen lasten ollessa kylässä varmaan auttaa asiaa jo aika lailla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2005 klo 18:09 ilkimys kirjoitti:
Kiitän kovasti vastauksista, on helpottavaa ettei mun aloitusta teilattu haukkumalla mua, vaan tukemalla. Kiitos paljon, muutama lepotauko lisää päivään miehen lasten ollessa kylässä varmaan auttaa asiaa jo aika lailla.

Ota iisisti kun yhteinen lapsi tulee. Silloin voi ne isommat tosissaan ärsyttää pienen ja OMAN rinnalla. Mutta eiköhän se siitä, jos saatte rinnakkaiselon lutviutumaan. Onpa kaikille sisaruksillekin paremmaksi hyvät lämpimät välit!

Yhteistyössä