H
"hukassa"
Vieras
Omat vanhempani ovat alkoholisteja. Mielenetrveysongelmia on ja todella haastavaa käytöstä. Heidän kotinsa on aina aivan saastainen, todellakaan ei voi lasta lattialle laskea. Joudun aina katsomaan että äiti pesee kädet ennen kuin koskee vauvaan, pesee kunnolla ja kuivaa talouspaperiin, koska puhdasta pyyhettä ei talossa ole. Hän voi oikeasti elää viikonkin pesemättä käsiään tai itseään muutenkaan, samat vaatteet voi olla päällä monta viikkoa ja suihkussa saattaa käydä pari kertaa kuussa, korkeintaan 4 kertaa. Mitään ei siellä uskalla syödä ja vessassa käynti on inhottavaa, koska käsien pesuun ei ole saippuaa, eikä käsipyyhettä (kuljetan käsidesiä mukana). Äitini kovasti haluaisi lastenlastaan nähdä ja lapseni on hänelle tavallaan henkireikä, joka hieman hillitsee pahinta käytöstä. Hän ei kuitenkaan ikinä voi tulla meille, aina lupailee ja lupailee, mutta kuitenkaan ei tule. Meidän pitäisi käydä aina siellä,, vähintään kerran viikossa tai muuten soittelee joka päivä ja kyselee koska tullaan, miksei tulla ja kiukuttelee, vaikka selittäisin että on muuta menoa jne.
Olen todella väsynyt tilanteeseen. Lapseni on nyt 7kk ja viihtyisi jo lattialla, kyläillessä mummolassa täytyy kuitenkin olla sylissä. Pian lapsi alkaisi kävellä, mutta ei voi laskea minnekkään tuolla, itsekin vaihdan ensitöikseni omat vaatteet ja lapsen vaatteet kun kotiudutaan. En haluaisi ollenkaan viedä lastani sinne tai antaa vanhemmilleni syliin. Äitini vielä kuvittelee että antaisin lapsen hänelle hoitoon..ei ole tapahtumassa. Sukuni kuitenkin painostaa minua pitämään yhteyttä äitiini ja varsinkin lapsenlapsen riistäminen on heidän mielestään julmaa ja ajan äitini kuulemma kuolemaan, jos sen teen. Olen yrittänyt auttaa kaikin tavoin, mutta en vain jaksa enää siivota heidän taloaan viikottain kun se on aina pian samassa kunnossa ja aikuisen ihmisen pesulle passittaminen on niin vaikeaa. En jaksa vanhempieni käytöstä ja katkaisisin oman henkisen jaksamisen vuoksi välit heti, jos se ei tarkoittaisi samalla sitä että koko suku menee samalla. Miehen suku on etäinen ja ystäviä on vain muutama. Jään ihan yksin! Mutta tälläisenään tilanne syö minut elävältä.
Olen todella väsynyt tilanteeseen. Lapseni on nyt 7kk ja viihtyisi jo lattialla, kyläillessä mummolassa täytyy kuitenkin olla sylissä. Pian lapsi alkaisi kävellä, mutta ei voi laskea minnekkään tuolla, itsekin vaihdan ensitöikseni omat vaatteet ja lapsen vaatteet kun kotiudutaan. En haluaisi ollenkaan viedä lastani sinne tai antaa vanhemmilleni syliin. Äitini vielä kuvittelee että antaisin lapsen hänelle hoitoon..ei ole tapahtumassa. Sukuni kuitenkin painostaa minua pitämään yhteyttä äitiini ja varsinkin lapsenlapsen riistäminen on heidän mielestään julmaa ja ajan äitini kuulemma kuolemaan, jos sen teen. Olen yrittänyt auttaa kaikin tavoin, mutta en vain jaksa enää siivota heidän taloaan viikottain kun se on aina pian samassa kunnossa ja aikuisen ihmisen pesulle passittaminen on niin vaikeaa. En jaksa vanhempieni käytöstä ja katkaisisin oman henkisen jaksamisen vuoksi välit heti, jos se ei tarkoittaisi samalla sitä että koko suku menee samalla. Miehen suku on etäinen ja ystäviä on vain muutama. Jään ihan yksin! Mutta tälläisenään tilanne syö minut elävältä.