vaikea tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkava vuosi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkava vuosi

Vieras
Erosin kohta 2 vuotta sitten lapseni isästä ja nyt mulla on uusi mies - maailman paras jos järjellä ajatellaan...
Mutta ex.... suhde loppui koska hän ei ottanut vastuuta ja ryyppäsi monta viikkoa putkeen... Nyt hän on sitten ollut pitkään kuivilla ja olen löytänyt hänestä sen " entisen" miehen johon aikoinaan rakastuin. Kauhea tilanne, toisaalta nykyinen mies on parasta mitä mulle on ikinä tapahtunut mutta toisaalta tuo lapseni isä on alkanut taas kiinnostaa... huoh.

Entinen on mennyttä. Vaikka se nyt on kuivilla, kuka takaa sen että se pysyy kuivilla? Tarkotan siis sitä että jos sulla on nyt hyvä olla niin anna exän mennä ohi. Ihastua toki voi, se ei oo vaarallista. Mut en kyllä ennää exän perään kattelis vaikka se muuttuis timantiksi.

Tää ei pidä likikään aina paikkaansa. Tiedän perheen, jossa isä on ollut yli 10 vuotta kuivilla ottamatta pisaraakaan, ja perhe on siis perustettu sen jälkeen, kun mies on lopettanut juomisen.

Vaikea on vain sanoa kuka on se joka ei juo enää ja kuka se joka juo.

Omasta kokemuksesta senverran voin sanoa et kyllä se juoppo voi muuksi muuttua jos tarpeeksi haluaa ja on oikea tukiverkko ja kuntoutus ympärillä. Sillon kun olin pieni,reippaasti alle kouluikänen mun isä oli alkoholisti,kauheesti en sitä aikaa muista mutta se ryyppäs kokoajan,kiltti se oli silti kaikille. Sit kerran äitellä meni totaalisesti siihen hermo ja se vissiin sano sille et jos se ei nyt lopeta,se menettää mut ja äidin...isä sitten pääsi kuntoutusohjelmaan,en tarkkaan tiedä mitä kaikkea siihen liittyi mutta muistan että olimme yhden kesän Lammilla asumassa jossain kuntoutuskeskuksessa,olin siellä äidin kanssa mukana osan kesää ja osan aikaa isä oli siellä yksin. Sen jälkeen hän ei ole pisaraakaan juonut ja olen itse nyt 26v. Tupakanpolton hän myös lopetti yli 10 sitten kertalaakista ennen sydänleikkausta, oli sitä ennen polttanut kymmeniä vuosia. Silloin kuitenkin päätti että jos haluaa elää pidempään ja terveemmin,tupakanpoltto loppuu, ja se lopui. :) Mutta mun isä onkin kyllä maailman paras. <3 Tällä halusin vaan sanoa että muuttua voi jos todella haluaa ja on sitä tukea. Mutta sinuna en exän perään kyllä katselis silti...

Yhteistyössä