Vaikka ei edes paljoa toivo, niin aina vaan pahemmalle se tuntuu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä harmaana

Vieras
Aina vaan pahemmalle siis tuntuu se, että mies ei jouluna muista periaatteensa vuoksi. Hänestä se ei ole vaan milläänmuotoa tarpeellista. Itse muistan miestä joka joulu, isänpäivä, syntymäpäivä jne. Hän ei muista minua, vaikka miten pieniä toiveita esittäisin. Esim. ässä-arpa, kylpytakki tai vaikka sukat. Tai edes halaus ja sanat "Hyvää joulua / syntymäpäivää / äitienpäivää!" Mutta nuokin on liikaa, ei pakettia, ei halausta. Vuosi vuodelta olo on kurjempi ja asia tuntuu pahemmallle kerta kerran jälkeen kun mies vielä tietää, että miten mulla mieli pahoituu siitä, että näin on.

Tietoista, tahallista nöyryyttämistä. Välinpitämättömyyttä, jollaista en hyväksyisi ikinä. Miksi katsot tuota vuodesta toiseen, uskon että miehesi suhtautuminen sinuun ei kovin ylentävää ole muutenkaan? Parempi yksin kuin suhteessa, jossa ei ihmisarvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Millainen olo sulle tulisi, jos jättäisit muistamatta häntä?

Kurjempi vielä, siksi muistankin häntä. Minusta vaan tälläisinä merkkipäivinä on mukava muistaa rakkaitaan vaikka pienestikin. Miehelle esim. nyt jouluksi ostin kylpytakin, hänen lempisuklaataan (rusina-pähkinä ) ja Suomi-leijona kaulakorun.

Onpa kurjaa :( Miksi sinä muistat häntä? Itseni tuntien en muistaisi toista jos toinenkaan ei yhtään yrittäisi. Ei varmaan sua paljon lohduta mutta täältä lämpöinen halaus :hug: ja hyvän joulun toivotukset.

Minusta tää kielii jostain syvemmästä eriavoisuudesta ja ennen kaikkea epäempaattisuudesta miehesi puolelta. Jos hän tieten tahtoen tavallaan pahoittaa mielesi. Pienet asiat on tärkeitä, itsekin pahoitan mieleni jopa ystävistä jotka ei muista edes joulun toivotuksin siitä huolimatta että itse laitan. Saati sitten jos mies kohtelisi noin. Ei ole muuta tietä kuin avata asiaa ja puhua, kysyä suoraan että miksi näin. Miehen empatiakyvyn ja arvostuksen huomaa juurikin tällaisista asioista. Ja on tärkeää isompienkin asioiden kannalta että toiselta tätä myötäelämisen kykyä löytyisi. Kaikki eivt siihen nimittäin oikeasti pysty ja sellaisen tyypin kanssa en haluaisi jakaa elämääni. Halit sulle1

Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
Onpa kurjaa :( Miksi sinä muistat häntä? Itseni tuntien en muistaisi toista jos toinenkaan ei yhtään yrittäisi. Ei varmaan sua paljon lohduta mutta täältä lämpöinen halaus :hug: ja hyvän joulun toivotukset.

vastasinkin tuohon ylemmäs. minusta jouluna on mukava lahjoa rakkaita ihmisiä ja varsinkin muina merkkipäivinä. Minusta se on sen näyttämistä, että minä osaan ajatella sinua ja ajattelin juuri, että sinä ehkä ilahtuisit uudesta kylpytakista. Ja jos saat lempisuklaatasi, varsinkin josta muut eivät pidä, tulisit iloiseksi. Ehkä myös olisit mielissäsi uudesta kaulakorusta, josta syksyllä ohimennen mainitsit että se ois mukava ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Epähedelmä:
Minusta tää kielii jostain syvemmästä eriavoisuudesta ja ennen kaikkea epäempaattisuudesta miehesi puolelta. Jos hän tieten tahtoen tavallaan pahoittaa mielesi. Pienet asiat on tärkeitä, itsekin pahoitan mieleni jopa ystävistä jotka ei muista edes joulun toivotuksin siitä huolimatta että itse laitan. Saati sitten jos mies kohtelisi noin. Ei ole muuta tietä kuin avata asiaa ja puhua, kysyä suoraan että miksi näin. Miehen empatiakyvyn ja arvostuksen huomaa juurikin tällaisista asioista. Ja on tärkeää isompienkin asioiden kannalta että toiselta tätä myötäelämisen kykyä löytyisi. Kaikki eivt siihen nimittäin oikeasti pysty ja sellaisen tyypin kanssa en haluaisi jakaa elämääni. Halit sulle1

olen mä tästä puhunut, sata ja tuhat kertaa. mies ei vaan ota onkeensa. hän on suoraan sanonut, että se on hänestä tyhmää pakkolahjontaa ja siitä tulee tekopyhä olo jos väkisin pitää joku lahja ostaa. Mutta en mä tota viitsis tuontakia hyllyttääkkään, muuten ihana mies. Ei vaan osaa ostaa lahjoja, vaikka suoraan sanoisi, että halaa edes tai osta tuollainen kylpytakki.

Eipä tuo minunkaan mieheni osta lahjaa, ellen sitten erikseen käske. Ymmärrän toisaalta sen ajatuksen, että lahjojen osto vain "siksi että on pakko" voi tuntua teennäiseltä, mutta toisaalta silloin minusta voisi odottaa, että niitä lahjoja tulisi spontaanisti muulloin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:

vastasinkin tuohon ylemmäs. minusta jouluna on mukava lahjoa rakkaita ihmisiä ja varsinkin muina merkkipäivinä. Minusta se on sen näyttämistä, että minä osaan ajatella sinua ja ajattelin juuri, että sinä ehkä ilahtuisit uudesta kylpytakista. Ja jos saat lempisuklaatasi, varsinkin josta muut eivät pidä, tulisit iloiseksi. Ehkä myös olisit mielissäsi uudesta kaulakorusta, josta syksyllä ohimennen mainitsit että se ois mukava ostaa.

Juu sun vastaus olikin tullut sillä aikaa kun kirjoitin viestiäni. Oikea ajatus sinulla noiden lahjojen suhteen. Harmi, että miehesi on noin törppö tässä asiassa :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä harmaana:
Aina vaan pahemmalle siis tuntuu se, että mies ei jouluna muista periaatteensa vuoksi. Hänestä se ei ole vaan milläänmuotoa tarpeellista. Itse muistan miestä joka joulu, isänpäivä, syntymäpäivä jne. Hän ei muista minua, vaikka miten pieniä toiveita esittäisin. Esim. ässä-arpa, kylpytakki tai vaikka sukat. Tai edes halaus ja sanat "Hyvää joulua / syntymäpäivää / äitienpäivää!" Mutta nuokin on liikaa, ei pakettia, ei halausta. Vuosi vuodelta olo on kurjempi ja asia tuntuu pahemmallle kerta kerran jälkeen kun mies vielä tietää, että miten mulla mieli pahoituu siitä, että näin on.

Jättäisin muistamatta häntä ja parempi tuollaisesta suhteesta erotakin kun pahaa mieltä vain saa. Ei ole pahaa mieltä kun ei mistä ja lapset muistavat.

Ei helvetti mikä mulkero. Sano että työntää sen periaatteensa perseeseensä, ja ens synttäreillä ja jouluna jos ei ole lahjoja niin on helvetti irti. Ja sit kanssa pakkaat kamat ja katselet asuntoilmoituksia kunnes lahja ilmestyy.

Minusta miehen ei tarvitse muistaa äitienpäivänä, muuten kyllä. Minun ex oli sellainen joka ei ikinä ostanut lahjoja eikä muistanut synttäreitä, minä sitten vain yksinkertaisesti tein saman hänelle. Nyt ei muista tyttärensä synttäreitä eikä ole edes hyvää joulua toivotellut.. Eipä sillä että tyttö isäänsä näkisikään :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:
Jotenki kalskahti korvaan tuo Suomi-leijona. Tulee vaan entistä negatiivisempi kuva miehestäs. Sorry asenteellisuus..

Mitä vikaa on Suomi-leijonassa?

Ei voi kyllä yleistää.
Ap äijä taitaa olla kyllä sieltä mulkuimmasta päästä.
Jos mä olisin vastaavassa tilanteessa, mä avaisin sanaisen arkkuni miehelleni tilanteessa jossa olisi hänen sukulaisiaan/ystäviään ja kysyisin että missä on mun lahja??..
:whistle:

Tavatessani mieheni meilla oli sama juttu, ei lahjoja ei muistamista eika edes joulun viettoa koska miehen kulttuurissa niin ei tehda.
Puhuin, suutuin, murjotin niin kauan etta se tajusi ettei lahjat ole tarkeita vaan se antaminen, se etta hankitaan jotain, paketoidaan se ja ajatellaan lahjan saajaa.
Monta kertaa petyin mutta vihdoin se oppi.
Nykyaan se on taysilla mukana joulutohinoissa jo lastenkin vuoksi. Hankkii lahjat, tykkaa kun koristellaan koti ja leivotaan ja laitetaan. Lasten joulujuhlassa katsoo ylpeana jalkikasvuaan milloin enkelina milloin paimenena. Joulukirkkoon en ole sita viela saanut mutta jospa sekin viela joskus onnistuu ;)

Ap:lle halaus myotatunnosta. Ehdottaisin etta vietat tasta lahin joulun jossain sukulaisissa, ala pilaa omaa juhlaasi miehen vuoksi. Alkaisikohan se ajatella sinua kun joutuu oman onnensa nojaan joulunpyhiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja rabopi:
rabopi, muistathan sinäkin miestäsi hänen kulttuurinsa "lahjomispäivinä"?

En, silla mies ei halua viettaa oman kulttuurinsa juhlapaivia. Se sanoo "maassa maan tavalla" ja on tyytyvainen siihen.

Ok. :)

No mutta eihän miehesi elä maassa maan tavalla kun kerran kieltäytyy lahjojen antamisesta, joka nimenomaan on "maan tapa". Kuulostaa melko valikoivalta maan tapojen noudattamiselta.

Yhteistyössä