Vaikka kuin hemmetisti tekee töitä niin ei riitä rahat mihinkään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinäÄiti

Vieras
Meillä nyt kertyny laskuja ihan liiaksikki. Ja tuli vielä veromätkt ja opintolainanlyhennys... ja kaks tosi isoa laskua nyt.
Ei mitenkään riitä rahat vaikka miten sumpittais...
Ahdistaa ja itkettää..........

Mies sai nytki vaivast 2000 palkkaa joka ei riitä alkuunkaan lainoihin ja laskuihin. Mitenhän ne taas on palkat laskenu ku vaikka kuinka tekis töitä niin sitä ei tuu tarpeeksi. Ja tahtonu tökkiä tuo palkan maksu muutenki.

Mitä sitä pitäis tehdä että sitä tulis tarpeeksi.
Itse olen äitiyslomalla ja saan just ja just 550? ja lapsilisät viidestä.

Tiedän tunteen... Mullakin bruttopalkka ihan normaali 2500-3000E, kaksi lasta mulla joka toinen viikko ja vuokralla asun. Ei mitään velkakierrettä päällä tai mitään, mutta silti tuntuu että rahat ei vaan riitä mihinkään. Sitäpä oon myös miettiny että paljonko sitä pitäis tienata että ei tarvis koko ajan miettiä ja laskea että rahat riittää...

Miehen palkassa voi olla osallinen jos menee yli kk-rajan eli paukkuu lisäprosentille. Si tei jää käteen paljon mitään. Tai jos on vuosirajaverkortti ja kokonaan lisä% ?

Meillä pienemmät tulot ja tiukkaa on juu. Mutta ei oo autoa, ei käydä parturissa, ei ryypiskellä, ei baareilla, ei harrasteta, ei polteta ym. Eletään tasasen tiukasti. Opintolainoja kummaltakin lyhennellään. turhat ostokset pois, halvat ruoka-aineet, ei vaatteiden ja kenkien shoppailua ennen kuin menee oikeesti puhki! Ja käytettyä kun ostaa, halvempaa. Osarit(paitti pakolliset), luottokortit ja isot ostokset pois.

Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Meillä pienemmät tulot ja tiukkaa on juu. Mutta ei oo autoa, ei käydä parturissa, ei ryypiskellä, ei baareilla, ei harrasteta, ei polteta ym. Eletään tasasen tiukasti. Opintolainoja kummaltakin lyhennellään. turhat ostokset pois, halvat ruoka-aineet, ei vaatteiden ja kenkien shoppailua ennen kuin menee oikeesti puhki! Ja käytettyä kun ostaa, halvempaa. Osarit(paitti pakolliset), luottokortit ja isot ostokset pois.

No meillä on pakosta oltava auto.
Teen kaiken ruuat itse ja leivon leivät.
Ei meilläkään rällätä viinaan tai muuhunkaan. Joskus tupakkaan.
Mä en ole ostanu puoleenvuoteen ku parit kinttaat ja yhdet housut itselle.
Luottokorti meillä on josta on enään parisataa lyhetämättä ku ostettiin pyykkikone ja rumpu.
Ostan aina pakkaseen mitä saan halvalla niin enempi ruokaa.

Tuttu tunne... välillä tuntuu että työtä tehdään vaan harrastus mielessä... ja mekin ollaan suht pienipalkkasia... nyt vaihdan just työpaikkaa niin bruttotulot nousee sentäs 200 euroa..pikkasen lämmittää mieltä..

Veromätkyistähän on tiennyt jo monta kuukautta sitten eli olisiko pitänyt ruveta jo silloin keräämään rahaa kokoon.
Mutta mieti mikä on oikeasti elämän perustarpeet ja sitten vaan karsimaan turhuuksia elämästä.

Itselläni on budjetti. vkossa meijän perheelle (3henkeä) 100e ruokaan(sisältäen vaipat+kodinhoito+lääkkeet). Pidän tiukasti siitä kiinni. Leivon itse sämpylät ja teen kotiruokaa. Aina tuntuu kyllä että toikaan ei riitä, mutta joinain viikkoina menee vähemmän joka tasoittaa. Ruokaa ostan puolella hinnalla pakkaseen aina kun nään.
En tiedä asutteko omassa asunnossa mutta onko lainaerät liian suuret. Pankin kanssa voisitte neuvotella erät uudestaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
Itselläni on budjetti. vkossa meijän perheelle (3henkeä) 100e ruokaan(sisältäen vaipat+kodinhoito+lääkkeet). Pidän tiukasti siitä kiinni. Leivon itse sämpylät ja teen kotiruokaa. Aina tuntuu kyllä että toikaan ei riitä, mutta joinain viikkoina menee vähemmän joka tasoittaa. Ruokaa ostan puolella hinnalla pakkaseen aina kun nään.
En tiedä asutteko omassa asunnossa mutta onko lainaerät liian suuret. Pankin kanssa voisitte neuvotella erät uudestaan?

Meillä menee kauppaan tuo 7 hengeltä+ koira. Vaippoja en osta ku pesen ne ;)
Kaks tarvii meidän perheessä jatkuvaa lääkitystä mutta ne saa omavastuulla eli ostokerta 3? ettei paha.
Meilä on omakotitalo ja siittä lainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Veromätkyistähän on tiennyt jo monta kuukautta sitten eli olisiko pitänyt ruveta jo silloin keräämään rahaa kokoon.
Mutta mieti mikä on oikeasti elämän perustarpeet ja sitten vaan karsimaan turhuuksia elämästä.

Ei kuule hirveesti pystyny :(
Ihan ku mä olisin tollo ku kaikki jankuttaa tätä samaa aina. Kyllä säästän ja vedän riukille

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:

Ei kuule hirveesti pystyny :(
Ihan ku mä olisin tollo ku kaikki jankuttaa tätä samaa aina. Kyllä säästän ja vedän riukille

Mä menisin sit soskuun, laskisivat saatteko sieltä rahaa? oletko menossa?

Yhteistyössä