Vaikka olen perhepäivähoitaja niin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
se ei tarkoita sitä, että:

- minulle saa soittaa mihin vuorokauden aikaan tahansa ja kysellä lapsen päivästä, sen voi tehdä aamulla tai iltapäivällä
- en ota lapsia enää iltaisin hoitoon, jos vanhemmilla on menoja
- en hoida lapsia viikonloppuisin, ne pyhitän perheelleni
- "Nelli" ei voi tulla ykskaks meille ilmoittamatta tulostaan, vaikka olikin hoidossani 5 vuotta...
- pesisin lasten vaatteita, se tehdään kotona
- syöttäisin lapsille vain heille mieluisia ruokia, koska kotonakin näin tehdään
- kodissani saa olla kuin pellossa. Meillä käyttäydytään siivosti ja leikitään nätisti. Riehumiset hoidetaan ulkona
- kotiini ei saa tulla ilman lupaa esim. minun ollessa lasten kanssa ulkona. Jos vessahätä iskee minulta voi kysyä luvan käyttää vessaa...

Tässä siis vain muutama esimerkki vuosien uraltani. Lapset ovat ihania, mutta vanhemmat joskus ikävän ajattelemattomia!

No monenlaista on sitten mahtunut sinun pph-taipaleelle =)
Itse olen vasta aloittanut ja odotin kauhulla millaisia vanhempia kohdalleni sattuu. Mutta onneksi kaikki ovat maalaisjärjellä varustettuja ihania ihmisiä =)

Vaikkei kaikki hommelit meille perhepäivähoitajille kuulukaan niin olen laittanut koneeseen joskus hoitolapsen pahasti likaantuneen vaatteen (ajatuksena ettei se ehkä lähtisi puhtaaksi jos jättäisi pesemättä moneksi tunniksi) olen ommellut piposta pudonneen tupsun tai haalarin lenksukat punteista. Nämä ovat mielestäni pieniä arjen juttuja joita voin tehdä työpäiväni aikana. Mutta ap:n kanssa olen samaa mieltä siinä, ettei vanhemmat voi olettaa että olemme aina ja joka asiassa käytettävissä. Kultainen keskitie tässäkin on paras.

[QUOTE="Pph";24505565]Vaikkei kaikki hommelit meille perhepäivähoitajille kuulukaan niin olen laittanut koneeseen joskus hoitolapsen pahasti likaantuneen vaatteen (ajatuksena ettei se ehkä lähtisi puhtaaksi jos jättäisi pesemättä moneksi tunniksi) olen ommellut piposta pudonneen tupsun tai haalarin lenksukat punteista. Nämä ovat mielestäni pieniä arjen juttuja joita voin tehdä työpäiväni aikana. Mutta ap:n kanssa olen samaa mieltä siinä, ettei vanhemmat voi olettaa että olemme aina ja joka asiassa käytettävissä. Kultainen keskitie tässäkin on paras.[/QUOTE]

Olen minäkin pessyt todella pahasti likaantuneen haalarin tms. mutta kun ehdotetaan esim. että kuravaatteet jäävät viikonlopun yli minulle PESTÄVÄKSI niin sitä en hyväksy. Haalarin lenksuja en ole ommellut vaan olen niistä huomauttanut ja useimmiten ne on seuraavana päivänä jo korjattu =) Minulla on itselläni 3 lasta, joten puuhaa riittää muutenkin yllin kyllin.

Yhteistyössä