Vaikuttaako äidin syöminen vauvan kokoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Raskauden LOPUSSA sokeripitoiset kasvattaa lasta. Mä olen ollut aika mässääjä :( ja esim esikoista odottaessa oli intohimo appelsiinituoremehuun. Sanoivat et liikaa sokeria että älä juo. Poika painoi 4430g ja tyttö 4115g. En pieniä kyllä muutenkaan saisi mutta uskon kyllä että lapsi voi kasvaa isommaksi ja tulla ns ."sokerivauvaksi" niin kuin diabeetikoilla. Eihän kaikki ole aina varmaa mutta se voi vaikuttaa ainakin joidenkin kohdalla toki.

Ei, jos äiti on terve. Jos sokeriaineenvaihdunnassa on häikkää, niin se on asia erikseen sitten. Ja hei tiedoksi eräille: syömällä ei kukaan voi aiheuttaa itselleen esim raskausdiabetestä, vaikka ylipaino ja ns huonot elämäntavat sitä edesauttavatkin.

Mulla tuli ekan lapsen kohdalla painoa 14 kiloa ja lapsi oli 3915g ja toisen kohdalla painoa tuli 20 kiloa ja lapsella paino oli 3395. Eli ei ainakaan päde mun kohdalla. Nyt puolesa välissä mennään raskautta ja painoa tullu 2 kiloa.

Mulle ainakin lääkäri viimeks sano, että tarkkaile syömisiä etenkin sokeria. Vaikka ei olekaan raskausajandiabetesta. Niin ja rv 34 lähtien vauva alkaa kasvattaan sitä massaa, jos kovasti mässää.

Palaan vielä tähän eli mulla EI ollut raskausdiabetesta, kaikki rasituksen arvot oli viitearvojen alapuolella. Tyttö syntyi tammikuussa eli mä uskon, että joulunajan mässäilyllä oli oma merkityksensä asiaan. Mutta vahingosta viisastuneena osasin ja osaan jatkossa (?) katsoa mitä suuhuni pistän.

Yhteistyössä