Vaikuttaako alkoholi tosiaan eri ihmisiin ratkaisevasti eri tavalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sen ainakin tiedän, että toiset tulevat juomisen seurauksena aggressiivisemmiksi kuin toiset. Mutta näitä pettämisjuttuja ym. moraalijuttuja mietin..kun mä en ole pahimmassakaan kännissä tehnyt mitään moraalitonta, kuten pettänyt tai vehdannut varattujen kanssa. Kyllä se moraali on pääkopassa, vaikka kuinka olisi kännissä. Vai voiko sen oman puolison muka unohtaa, kun on juonut tietyn verran alkomahoolia?! Estoja alkoholi tietysti poistaa, mutta ei sen pitäisi moraalikäsitystä muuttaa..?

Kai se voi. Musta ratkaisevinta on tietää omat rajansa alkon käytön kanssa ja pysyä kohtuudessa. Ja mulla ainakin viina tekee huonon humalan: tulee paha olo, väsyttää ja olen vittumainen, kun taas siideristä saan hyvän hiprakan, olen iloinen ja sosiaalinen. Tosin vaikuttaa sekin millä mielialalla on kun alkaa juoda, miten on edellisen yön nukkunut, miten syönyt kyseisenä päivänä jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Höperö:
Kyllä vaikutta eri tavalla ihmisiin. Ja näin iän myötä oon huomannu, että ittenkin vaikuttaa eri tavalla. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vaikeampia on krapulat ja muisti tuntuu pettävän useammin kuin ennen...

Niin tietty, kun maistuu enemmän kuin aikaisemmin ja missä se muisti olikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Höperö:
Kyllä vaikutta eri tavalla ihmisiin. Ja näin iän myötä oon huomannu, että ittenkin vaikuttaa eri tavalla. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vaikeampia on krapulat ja muisti tuntuu pettävän useammin kuin ennen...

Niin tietty, kun maistuu enemmän kuin aikaisemmin ja missä se muisti olikaan...

Mä kyllä juon nykyisin vähemmän, eli voihan se olla siitäkin, että harvoin juo niin menee tukka ihan sekaisin. Niin ja kyllähän tuo muisti iän mukana muutenkin heikkenee... :D

Mä tulen uniseksi alkoholista enkä jaksa puuhata mitään edes oman miehen kanssa. (Pettänyt en ole koskaan.)

Mua siis kannattaa juottaa, jos haluaa erityisesti varmistaa, etten munahaukkaile! :laugh:

Niin se on minustakin, että se moraali siinä on ratkaiseva tekijä ei humala. Turhaa selittelyä, että syy olisi alkoholin. Jos tietää että saattaa olla vaarana tehdä tyhmyyksiä niin silloin olisi paras olla ottamatta!!

Yhteistyössä