Hae Anna.fi-sivustolta

Vaimo on ilkeä ja vihainen

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä Jouni, 16.03.2011.

1. Jouni Vierailija

Ilmeisesti valitisn vaimoksi aikamoisen vahvatahtoisen naisen. Vaimoni on usein todella äkäinen ja vihainen. Hänen temperamenttinsa ylittää "sovinnaisuuden" rajat jatkuvasti.

Pidän kyllä vaimosta, mutta en ole ihan varma viitsinkö katsella kiivasluonteista naistani kovin pitkään, varsinin kun olen meillä se joka tyo nk "leivän pöytään" ja vaimon ei tarvitse edes töissä käydä.

2. sinisilmä Vierailija

Miksi hän äksyilee ja vihottelee sinulle?

Kyllä pitäisi arvostaa ja olla kiitollinen, kun kerran on löytänyt miehen, joka nykypäivänä elättää naisensa kotiin.

Mutta ehkä asian ydin onkin siinä, että olet liian hyvä mies ja hän ei ole koskaan joutunut ns. "kovan eteen", tarkoitan päässyt liian helpolla elämässään.

3. Komentoora Vierailija

Jospa hän on turhautunut kotona, ja haluaisikin oikeasti käydä töissä?

Minkäikäisiä olette? Onko teillä pieniä lapsia?

Jos lapsia ei ole, tai ne ovat jo isoja, voi hyvinkin "vain kotona" olevalla tulla aika pitkäksi. Ehkä hän on viimein huomannut, että siivous ja kodinhoito ei olekaan hänen kutsumuksensa. Jos lapset ovat muuttaneet tai muuttamassa pois kotoa, hän voi tuntea itsensä tarpeettomaksi.

Jos olette keski-ikäisiä, pahansisuisuuden voivat (turhautuneisuuden lisäksi) selittää vaihdevuosioireet. Minulla on aina ollut aika lyhyt pinna ja olen - kauniisti sanottuna - reipas sanomaan mielipiteeni (varsinkin tutussa seurassa), mutta ennen hormonikorvaushoitoa möläytin mitä tahansa kenelle tahansa, pinna paloi ihan olemattomista ja itketin viattomia työkavereita.

Jos ihminen on päivät pitkät yksin eikä keskustele kenenkään kanssa, hänen oikeat tai luulotellut ongelmansa kasvavat hänen omassa mielessään suhteettomiin mittoihin. Oletko koskaan kysynyt häneltä, mikä häntä suututtaa, miksi hän on kiukkuinen? Ei kukaan ilman syytä kiukuttele, mutta jos olet ainoa ihminen, jonka kanssa hän päivittäin joutuu tekemisiin, sinä joudut kiukunpurkausten kohteeksi ilman omaa syytäsi. Jos taas syynä onkin sinun käytöksesi, on kohtuutonta kiukutella kertomatta, missä olet tehnyt väärin.

4. sinisilmä Vierailija

Jos hän on turhautunut ja haluaisi käydä töissä, kait hän sen miehelleen olisi ilmaissut. Ei se ole kiukuttelun syy.

Ja jos on turhautunut ja yksinäinen aina voi harrastaa jotain. Harrastepiirejä on jos jonkinlaisia keskustelupiireistä kädentaitoihin.

Älkää naiset aina vedotko niihin hormooneihin...eikö teille ole opetettu, että ajatellaan ennen kuin puhutaan eikä päinvastoin.

5. Komentoora Vierailija

Vaikka olisi kuinka opetettu ja vaikka olisi kuinka hyvätapainen normaalisti, hormonit sekoittavat pään joskus tehokkaammin kuin kovimmat huumeet. Hormonit ajattelevat puolestani ennen kuin itse ehdin, tai lähinnä panevat toimimaan ennen kuin ehdin ajatella.

Ihan ilmiselvästi et ole hormonimyrskyjä kokenut, kun noin voit sanoa. Sellaisia tulee myös murrosiässä tai raskauden ja synnytyksen yhteydessä. Enkä minä mihinkään "vetoa", yritän vain miesparalle keksiä mahdollisia selityksiä, kun puolisoiden välinen viestintä ei selvästikään toimi.

6. Sallamaaret_ Vierailija

Kerro hänelle, että paha mieli leviää hänestä sinuunkin, jos hän koko ajan äksyilee.

Ehdota, että kävisi vaikkapa juoksulenkillä tai purkamassa turhaumansa johonkin harrastukseen, sen sijaan että käyttää energiansa kotona ärisemiseen. Kannusta häntä kanavoimaan energiansa johonkin teidän molempien kannalta kivaan. Hänen luonnettaan et valitettavasti voi muuttaa.

7. Jätä tuollainen äyskijä yksin, siinähän oppii. Jos olisin mies, potkaisisin pellolle, selvitköön ilman työtä ja rahaa, voisi tulla itku.

8. aikuinen Vierailija

Meilläkin on tällainen akka töissä, noidaksi kutsutaan. Jokaikinen välttelee projekteja missä hän on mukana, koska hän on suoraan sanoen aivan kamala, ilkeä, ja voi jopa itkettää herkimpiä. Toivotaan että potkut tulee kun pomo tajuaa ettei kukaan voi hänen kanssaan tehdä töitä. Eipä hän mitään kyllä osaakaan, sysää vastuun ja syyn aina muille ja kuitenkin kuvittelee että hän voi sitten käskyttää muita ja aukoa päätään.

Hormoneita tai ei, niin ei kukaan saa käyttäytyä noin muita kohtaan. Työpaikalla luulisi aikuisten tajuavan, että siellä ollaan vähintäänkin kohteliaita kaikille. Mölyt pidetään mahassa ja jos on huonolla tuulella niin sitten voi pitäytyä omissa oloissaan.

9. sinisilmä Vierailija

Mihinkä tämä maailma menisi, jos kaikki naiset aina vetoaisivat hormoonitasapainoon. Ei minulle ainakaan ole tullut mitään hormoonimyrskyjä raskauden eikä synnytyksen jälkeen. Murrosikäisenäkin olin tasainen ja rauhallinen. Juuri sen takia en ymmärräkään näitä hormooneihin vetoavia kanssasisariani.
    Voisikohan se ilkeily ja vihoittelu johtua jostain psyykkisestä ongelmasta. Jos tuntee itsensä ahdistuneeksi ja tuskalliseksi, voihan sitä käydä ammattilaisen puheilla purkamassa tuntojaan. Turha sitä on mieheensä ja perheeseensä purkia.

10. Jotkut meistä Vierailija

Olin vuosikausia sitten häissä, jossa morsiamen äiti hätäili, jotta tyttärensä malttaisi pitää komentelunhalunsa hallinnassa, sillä muuten hän karkottaa tuon hyvän miehen. Eipä malttanut, kyllä mies muutaman vuoden lasten takia kestettyään todella lähti.

Kyllä se usein on luonteessa, tuo kiivailu ja komentelu. Kaikkien ja ainakin kotiväen pitäisi aina välittömästi totella käskyjä, muuutoin siitä seuraa haukkumista ja nimittelyä. Kilttikin ihminen voi syyllistyä siihen silloin, kun hän yliväsyy ja stressaantuu. Silloin asia korjaantuu heti, kun elämä helpottuu. Kiltti kuitenkin purkautuessaankin käyttäytyy hieman toisin, kuin syntyjään komentoora. Hän räiskähtää ja katuu, jos on käyttänyt kovia sanoja. Komentoora pitää luonnollisena omaa käytöstään.

Kyllä se on surkiaa, kun rakastumisen huumassa ei noita perusluonteenpiirteitä haluta nähdä.

Hormoonitoiminta tekee naisen elämään kausia, jolloin noita räiskähdyksiä tulee herkemmin. Raskaus, synnytys, vaihdevuodet ovat tyypillisiä keikkumakausia, mutta kuten sanottua, tilanteen normalisoituessa ihminen palaa entiseksi itsekseen. Kukapa sen paremmin tietää, kuin kaiken tuon läpikäynyt?

11. Jääköön yksin Vierailija

Miksi pilata elämäänsä sietämällä huonoa käytöstä, itse heitin surutta pihalle ja nyt minulla on hieno mies, emme kiukuttele kumpikaan, vaikka vaihdevuodet ovat ovella. Tuollaiset turhasta kiukuttelevat ansaitsevat jäädä yksin, turhaan aloittaja pilaa elämäänsä. Ole mies.

12. Jännä juttu Vierailija

Naiset saavat olla vaikka minkälaisia hirviöitä ja heitä vaan pitäisi ymmärtää ja tekosyitä keksitään.

Jos mies on tuollainen hirviö, hän onkin sitten psykopaattinarsisti...

13. Jouni Vierailija

Niin, vaimon mielestä raha on tärkeää, ihmetyttää miksei sillä ole yhtään omaa rahaa....no mulla on toistaiseksi sen verran hyvät tulot että pärjätään niillä.

Silti kaipaan häneltä enemmän "realistista" otetta mm raha-asioissa, nytten vaan aina sanoo mulle että tarviin rahaa tänään jne...

Niin, että kyllä vaimo on väliin tosi kilttikin ja silleen, mutta välillä taas "emäntä" oikeen kauhiasti suuttuu...myös jatkossa ja silloin saa kyllä mieskin kuulla kunniansa.

Pitää antaa sille hyvää seksiä, niin pysyy lauhkeana.

14. mummo Vierailija

Kas, sinähän ratkaisit tuon ongelman ihan oikein. Noin se menee.

15. outoa Vierailija

Miten voitte olla naimisissa ja sinä ihmettelet vaimon rahattomuutta? Eikös sitä jo ennen naimisiinmenoa voisi puhua nuo asiat selviksi, esim. sen että kumpikin käy töissä ja tuo rahaa talouteen. Vaikuttaa ihan isä-lapsi suhteelta jos pitää pyytää rahaa...

16. Erato Vierailija

Aika erikoisia parisuhteita sitä onkin.

Meilläkin vain mies tuo perheeseen rahaa, mutta hän on järjestänyt asiat siten, että minun ei tarvitse koskaan pyytää häneltä rahaa. Minulla on mahdollisuus käyttää tileillä olevia rahoja oman harkinnan mukaan, ja minulla on kaikki normaalit luotto- ja pankkikortit omalla nimelläni. Hyvin realistisia olemme molemmat rahan suhteen, eikä mitään kiistoja ole sen suhteen. Eikä kyllä muutenkaan.

Vaikka minä vaimona en tuo rahaa talouteen, niin silti minulla on oikeus olla jopa äkäinen, pahantuulinen, alavireinen, surullinen yms. kielteistä. Minulla on siis myös oikeus kielteisiin tunteisiin ja niiden ilmaisuun, ilman että mies alkaisi heti kiristämään minua raha-asioilla. Minulla on ihan normaalit oikeudet mitä muillakin ihmisillä, eli saan olla tässä parisuhteessa oma itseni, rahalla ei siten ole näiden asioiden kanssa mitään tekemistä. Raha on rahaa, mutta sillä ei meidän parisuhteessa osteta eikä myydä normaaliin ihmisuhteisiin ja elämään kuuluvia normaaleja tunneasioita.

17. Sinulle Erato Vierailija

Et siis ansaitse omaa rahaa palkkatyöllä, en tunne yhtäkään kaltaistasi naista, oletko eläkeikäinen? Vai työtä vieroksuva lorvikatarria sairastava?

18. Miten ilman tuloja Vierailija

En ymmärrä, miten voi olla ilman omia tuloja, siis omia sellaisia. Missä tilanteessa, kertokaa tuo on aivan uutta.

19. Erato Vierailija

Olen ihan tavallinen ihminen ihmisten joukossa. Eläkeläinen en ole vielä, ja onneksi en sairaskaan. Minulla on monenlaista työtä, nautin kovasti kaikenlaisesta tekemisestä ja vauhdikkaasta menosta. Työtä en ole koskaan vieroksunut, eikä minulla ole ollut koskaan työstä ja tekemisestä puutetta.

20. Kuinka et saa palkkatuloja, jos sinulla on monenlaista työtä? Eihän tuo pidä paikkaansa.

21. Minusta kuvaava sana olisi harrastukset, palkkatyötä ei taida tarkoittaa, vaan kaikkea kivaa tekemistä. Eli et saa palkkaa, joten olet työtön.

22. Kuule Erato Vierailija

Olet siis kotirouva, siinä ansiosi, kotirouva, joka ansio on olla kotona miehen elätettävänä, hyi.

23. 50-lukua Vierailija

Kuinka joku kehtaa tunnustaa, että ei tuo rahaa taloon vaan käyttää miehen kortteja. Pitäisin omana tietonani, jos olisi tuollainen tilanne. Tuo oli tapana 50-luvulla.

24. Heinäsirkka Vierailija

Kyllä minä kehtaan sanoa, että olen ollut pääosin kotiäitinä ja kotirouvana, kuten oli äitinikin suurimmaksi osaksi.

Mieheni tykkää, että kotona kaikki on aina kunnossa ja ruoka pöydässä kun hän tulee kotiin. Tällä järjestelyllä meillä on paljon aikaa puuhailla kaikkea mukavaa yhdessä.

Siivellä en kuitenkaan elä, vaan minulla on itse hankittua omaisuutta, mm osake ja mökki.

Aloittajaa ihmettelen, jotta minkämoinen munaton vätys hän on? Jos vaimo aiheetta on vittumoinen, niin nosta kissa pöydälle ja puhu! Ei minun mieheni kuuntelisi aiheetonta kitinää ja vittuilua -kuten en minäkään. Ihmisarvo se olla pitää molemmilla puoliskoilla!

25. Erato Vierailija

Työtön en ole, en ole työttömänä työnhakijana työvoimatoimstossa, enkä saa työttömyyskorvausta. Olemme itse valinneet tämän elämäntavan, koska se sopii parhaiten meille tällä hetkellä. Elämä on ihanaa, kun voi itse valita oman tapansa elää! Oikeassa elämässä on monenlaisia töitä, en minä ainakaan jaksaisi koko ajan vain "harrastaa".

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri