Hae Anna.fi-sivustolta

Vaimo on täysi vätys

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä toivoton12345, 08.02.2015.

1. toivoton12345 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miten minulle onkin siunautunut vaimo joka ei tee elämällään yhtään mitään. Alan olemaan niin lopen kyllästynyt tähän touhuun, ei vaan jaksa enää. Vai miltä kuullostaa seuraavanlainen vaimo:

- Ei yhtään harrastusta.
    - Ei yhtään ystävää jota tapaisi säännöllisesti
    - Ei osaa keskustella mistään muuten kuin "niin, joo, justjust, aijaa, jaajaa"
    - Ei omia mielipiteitä mistään
    - Ei useimmiten vastaa kyllä tai ei, vaan aina "ehkä".
    - Suhtautuu kaikkeen lähtökohtaisesti negatiivisesti (miksi EI voi tehdä jotakin). Jos kaikki kivet on käännetty, sitten ehkä voi taipua.
    - Keksii jatkuvasti tekosyitä kaikkeen. Ei itse tietysti näe niitä tekosyinä.
    - Ei kehitä itseään millään tavalla
    - Viihtyy aina kotona ja vain kotona.
    - Ei millään tavalla oma-aloitteinen. Kaikki pitää aina ehdottaa hänelle ja hän sitten ehkä vastahakoisesti voi jotain kokeilla. Kerran.
    - Ei mitään intohimoja tai kiinnostuksen aiheita
    - Mielikuvitus lähes nolla. Ei pysty itse keksimään mitään tekemistä muuta kuin kaupoille menoa.
    - Ei innostunut seksistä. Aina samat asennot. Jossain vaiheessa aina sattuu (vaikka kuinka yrittää olla varovainen). Seksiä 1-2 krt / kk.
    - Kämppä ei pysy siistinä, hän imuroi ehkä kerran / 2 kk. Pyykkiä hän pesee ja siitä saakin sitten kuulla ja sitä käytetään aina tekosyynä kaikkeen muuhun joka on tekemättä.
    - Ei senttiäkään säästöjä (ikää siis yli 30)

Vaimoni on kuin pikkutyttö (on siis päälle kolmekymppinen) joka ei osaa mitään eikä uskalla tehdä mitään. Olen vuosien varrella opettanut hänelle lähes kaikkea elämän perusasioita: ruoanlaittoa, leipomista, matkustamista, seksiä, mökkeilyä, harrastuksia jne. Olen tutustuttanut hänet varmaankin 25 eri harrastusmahdollisuuteen, ostanut varusteita, vienyt paikalle, ostanut kursseja, ollut itse aina mukana kaikessa ja kannustanut. Mutta mikään ei tunnu kiinnostavan. Kaikki hiipuu aina kun itse vähentää kannustamista tai uskaltaisi olettaa että hän itse pystyisi ylläpitämään jotain harrastusta. Yhtään asiaa hän ei ole koskaan opettanut minulle.

En enää jaksa sitä että hän ei tee mitään ellei häntä raahaa mukaan johonkin. Mökille jos mennään, hän istuu sisällä tekemättä mitään, ellei hänelle ala tuputtamaan tekemistä.

Häntä ei kiinnosta minun harrastukseni, ei esim. koskaan tule katsomaan minun pelejäni.

Tästä riidellälän nykyään todella paljon. Tilanne saa minut raivon partaalle, ja hän vain vetäytyy enemmän ja enemmän kuoreensa. En nimittäin ole sellainen ihminen joka voisi vain elää neljän seinän sisällä ja katsoa typeriä amerikkalaisia sarjoja. Kaipaan tekemistä, sosiaalisia kontakteja, uusia elämyksiä jne. mutta vaimoni riistää tämän kaiken minulta. Olen kuin loukussa josta ei ole ulospääsyä. Hän ei halua muuttua.

2. lähde pois Vierailija

Eikä varmaankaan käy töissäkään ja on lihonut? Kyllä voit erota. Oma asiansa miten pärjää. Etsi uusi nainen, niin luonnollisesti sitten tulee erokin. Mikä hiton pakko sun on olla tuollaisen kanssa? Itsarillako uhkaa? Kunhan uhkailee, ei se sitä kumminkaan tee. Eikä se ole sun vika jos tekeekin itsarin. Omansa on valinta.

3. toivoton12345 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ihme kyllä ole lihonut, aika hoikka on edelleen. Ja käy töissä, mutta tietinkin aika perustyössä ilman minkäännäkösiä haaveita urakehityksestä. Tekee sen mitä muut käskee. Ihan niin kuin kotonakin. Tulot sen mukaiset. Minä käytännössä elätän perhettä omilla tuloillani.

En haluaisi lähteä pois, niin paljon on tähän suhteeseen panostettu. Ja rakastan häntä edelleen, mutta vihan tunne on myös hyvin vahva yhä useammin.

Yritän jatkuvasti kertoa miten hän saisi pelastettua tämän suhteen: keksimällä meille yhteistä kivaa tekemistä, keksimällä itselleen kivaa tekemistä. Niin että kaikilla olisi mukavaa. Ei se ole sen vaikeampaa. Mutta ilmeisesti se on nykypäivänä naiselta liikaa vaadittu. Ja helpompaa on aina vain maleksia sisällä ja keksiä tekosyitä siihen miksi ei taaskaan tänään tehty mitään.

Ja aina kun otan asian puheeksi, hän "oli juuri ehdottamassa" jotain. Mutta kun katsoo taaksepäin, ei hän koskaan ole ehdottanut mitään ja koskaan ei tehdä mitään hänen aloitteestaan. Eli paljon on puhetta ja tyhjiä lupauksia, mutta mitään ei koskaan tapahdu.

4. mikämuuttui Vierailija

Oliko teillä seurusteluaikana jotenkin erilaista?

Onko vaimosi yrittänyt ratkaista jonkun ongelman muuttaessaan asumaan/mennessään naimisiin kanssasi? Onko hän vain paennut lapsuuskotiaan? Onko hän paennut yksinäisyyttä? Vai onko hän odottanut parisuhteen yhteiselon olevan tie onneen?

Onko vaimosi jostain syystä masentunut, vaikka pystyykin vielä hoitamaan työnsä?

Kyllä ihmisten pitäisi seurustella vähintään kaksi vuotta ennen kuin menevät yhteen. Silloin oppisi tuntemaan toisen paremmin.

5. ilmeisesti Vierailija

puolisollas on ollut vapaa kasvatus, eli ei ole joutunut kotonakaan tekemään mitään kotitöitä eli on prinsessakasvatus. Minä opetin lapseni siivoamaan huoneensa, pelottelin hämähäkeillä ja kirpuilla. Kyllä murrosikäinen siitä alkoi siivoamaan. Nyt siivoaa aikuisena melkein liikaakin, on ihan tiptop oma huushollinsa, että kateeksi käy. Ruuanlaitostakin tykkää. Pitää huolta kunnostaan myös.

6. Ei täsmää Vierailija

Siis vaimosi käy töissä, hänellä ei ole mitään harrastuksia, mutta ei yhtään rahaa tilillä?

Mihin ihmeeseen hän rahansa kuluttaa, jos hänellä ei ole harrastuksia? Onko shoppailu kenties hänen harrastuksensa, eli hän ostelee kaupasta maanisesti vaatteita, kenkiä, astioita, meikkejä, kukkia jotain muuta?

Kai häntä nyt joku asia kiinnostaa, vaikkei se välttämättä olisi sama juttu kuin sinulla? Jos hän shoppailee uusia vaatteita maanisesti, kenties saisit uusien lenkkeilyvaatteiden avulla hänet kiinnostuneeksi lenkkeilystä tai jumpasta?

7. utelias Vierailija

No vaimosi puolustukseksi (koska hän itse ei ole täällä) voi sanoa, että kai hän on aina ollut samanlainen? Miksi menit yhteen kotihiiren kanssa, jos itse olet sosiaalinen menijä? Kaikki ei viihdy touhottamassa ja ihmisten kanssa olemassa, eri asia sitten jos vaimo valittaa kotona että on tylsää ja ei sitten kuitenkaan tee mitään. Mutta jos on tyytyväinen, niin miksi pakottaa? Lähde sinä katselemaan muita maisemia jos olette liian erilaisia.

Jotakin hän näyttää tekevän, jos käy töissä, mutta säästöjä ei ole. Eli ehkä hänellä on sitten shoppailu harrastuksena.

Tuo "kämppä ei pysy siistinä" on kyllä ihan omaakin vikaasi, luulin että on kotivaimona ja teillä on sellainen jako että hän siivoaa koska sinä käyt töissä. Mutta jos käytte molemmat töissä, miksi se on hänen asiansa imuroida? Imuroi itse kun on sen aika! Varsinkin jos vaimo hoitaa huushollin pyykit.

Ja yleensä muuten hiljainen ihminen vetäytyy enemmän kuoreensa, ja tekee vielä vähemmän, jos häntä väkisellä kiskotaan mukaan.

Miten vaimo riistää sinulta sosiaalisuuden ja tekemisen? Saa kai sinulla olla harrastuksia, kavereita ja menoja, vaikkei vaimolla olisikaan? Minä ja mieheni emme ainakaan roiku toisissamme kiinni, vaan yksinkin saa mennä.

8. Ap:n Vierailija

vaimo siis käy töissä mutta hänellä ei ole harrastuksia? Mitä sitten? Miksi hän ei työpäivän jälkeen saa vain olla kotona? Miten hänen tekemättömyytensä estää sinun tekemisiäsi? Ethän sinäkään tunnu tekevän mitään kun vaimo on esteenä. Olette siis molemmat kotona?

Siivota voi yhdessäkin kun kerran olette molemmat töissä ja asutte yhteisessä taloudessa.

9. Yliannos ihmisistä Vierailija

Minä olen ollut tuommoinen kotona lököttelijä. Työ oli koko ajan ihmisten silmissä olemista ja hillittyä käytöstä, asiantuntemusta, tiptop pukeutumista. Vaativassa asiakaspalvelutyössä siis, kiirettä aamusta iltaan.

Kotona heitin vapaalle täysin. Lökövaatteet, kotona mukulat vaativat tietysti sekä ruokaa että hoitoa per heti, muut hommat kotona omassa sisäisessä tahdissani. Lasten kanssa ulkoilin ja käytiin kylässäkin, mutta muut menot eivät jaksaneet enää kiinnostaa.

Mies sen sijaan ei viitsinyt tulla työstä kotiin, vaan meni suoraan omiin harrastuksiinsa ja viihteelle. Hänellä oli otsaa arvostella minua samalla kuin ap vaimoaan pukeutumista myöten. Kotona oli hänestä tylsää, koska se hänen kotona olonsa oli vain valmiin odottelua. Hänen työnsä ei ollut kiireistä, tosin toisella tapaa vaativaa sekin. Hän meni töiden jälkeen hakemaan elämäänsä piristystä ja jännitystä. Sitä sitten alkoi tulla siihen malliin, jotta erohan siitä sitten tuli.

Mutta ap, mietipä sinäkin, mikä teillä mättää. Onko kyse niin suurista eroista tavoissanne ja mielenkiinnon kohteista, että kuljette eripari-tahtiin. Kannattaisi kummankin tehdä lista asioista, jotka ovat itsellenne tärkeitä, verrata niitä ja sitten puhua, keskustella toisianne aidosti KUUNNELLEN. Aito kuunteleminen ja toisen kannalta asioitten katseleminen on äärettömän tärkeää. Syyttelyllä saa vain toisen puolustusasemiin, ei innostumaan.

10. lepolasse Vierailija

mun täytyy kyllä sanoa, että mun sympatiat kääntyy sun naisen puolelle.
    Jätkä haukkuu rakkainta ihmistään ilkeesti täällä ja varmaan sama meno jatkuu himassa.
    Ei yhtään kaunista sanaa oo tänne vaimosta sanottu.
    Kai siinä naisessa nyt jotain hyvää on ollut?

Päivittäinen dissaainen syö kenen tahansa itsetuntoa. Jatkuva harrastusten väkisintyöntäminen ja niihin pakottaminen tappaa kenestä tahansa oma-aloitteisuuden ja kaiken tekemisen halun.
    Siis oikein 25 erilaista harrastusta olet vaimolle esitellyt ja maksanut maltaita niistä! Samalla syyllistät vaimoasi rahan käytöstä shoppailuun ja seuraavassa lauseessa moitit kun vaimo tekee pienipalkkaista duunia, eikä hänellä ole rahaa, eikä edes minkäänlaisia urahaaveita!!!

Siis hei, joillekin riittää normiduunikin!
    Eikä kaikkien tartte suuna päänä kylillä kiertää työpäivän jälkeen. Nääs on sellasiakin ihmisiä jotka viihtyy erittäin hyvin myös kotonaan! Ei kaikkien tartte olla sosiaalisia uraohjuksia jotka on jatkuvasti trendikkäästi framilla! Jotkut ihmiset haluavat olla aivan tavallisia tyyppejä.

Vaimoasi käy todella sääliksi. Ei ole hänen elämänsä helppoa ei.

11. hetkinen??? Vierailija

12. toivoton12345 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kommentoijille, haluaisin vielä kirkastaa pointtiani siitä että en ole koskaan vaatinut mitään mahdotonta vaimoltani, ainoastaan normaalia elämää missä tehdään asioita, pidetään hauskaa ja keksitään yhteistä tekemistä. En ole koskaan pakottanut häntä mihinkään, vaan positiivisesti tutustuttanut häntä uusin asioihin, ruokiin, harrastuksiin jne. Ja kyllä hän niistä onkin varmaan pitänyt, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että hän saisi niistä minkäänlaista kipinää. Kaikki hiipuu ellen minä ylläpidä säännöllistä tekemistä.

Eikä vaimoni tekemättömyys tietenkään estä minua tekemästä omia juttujani, mutta ei se mielestäni ole parisuhteen idea että kumpikin osapuoli vain tekee omia juttujaan ja sitten tavataan illalla sängyssä. Minun näkemykseni toimivasta parisuhteesta on se että elämää eletään yhdessä ja erikseen. Tasapainossa. Se että tehdään kaikki yhdessä ei ole hyväksi, kuten ei myöskään että ei tehdä mitään yhdessä.

Kaikki tässä ketjussa eivät tunnu ymmärtävän kuinka raskasta on elää ihmisen kanssa jolla ei oikeasti ole juuri lainakaan oma-aloitteisuutta eikä omia mielipiteitä. Olemme siis olleet yhdessä jo 9 vuotta (7 vuotta ennen naimisiinmenoa), mutta edelleenkin tuntuu siltä että olen kuin isä pienelle tytölle. Kaikki pitää näyttää kädestä pitäen. Jos yhdessä jotain teemme, tulee se 99%:sesti minun aloitteestani. Ruoan laittaminen, leffaan meno, kävelylle meno, puutarhan laitto, siivoaminen, mökille meneminen, viikonloppureissun tekeminen jne. Mahdollisuuksia on vaikka mitä, mutta kun ei mikään kiinnosta niin paljon että hän itse lähtisi sitä ehdottamaan. Helpompi on aina jäädä vain kotiin. Peruskaava kaikessa on myös se että kun jotain ehdotan, niin silloin käydään ensiksi kaikki asiat läpi jonka takia kyseistä asiaa EI voida tehdä ja jos kaikki ne saadaan kumottua, voidaan mahdollisesti siirtyä tekemään kyseistä asiaa. Peruspositiivisuus siis uupuu kokonaan.

Hän myös usein syyttää tekemättömyyttään rahan ja ajan puutteella. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, sillä hän on vuosien varrella ollut työttämänä, opiskelijana, osa-askaisessa työssä jne. Joten aikaa on ollut vaikka muille jakaa. Eikä hän koskaan millään tavalla ole ollut masentunut.

Rahasta se ei myöskään ole kiinni, sillä sitä meidän huushollissa on kuitenkin aina ollut tarpeeksi. Olen useaan otteeseen kysynyt häneltä että jos sinulla olisi rajattomasti aikaa ja rahaa, mitä haluaisit tehdä? Tähän kysymykseen hänellä on erittäin vaikea vastata, tuntuu siltä että hänellä ei vaan tule mitään mieleen. Ei siis löydy mitään asiaa tästä maailmasta jota hän haluaisi tehdä. Matkustamisesta hän on kiinnostunut, ja matkoilla olemmekin olleet suhteellisen paljon. Ja kivoja reissuja ne ovatkin olleet. Mutta kun matkat ovat kuitenkin vain murto-osa vuoden kokonaisajasta. Ongelma on se arki, jolloin istumme vain kotona katsomassa TV:tä.

Nyt jotkut varmaan miettivät että "mitäs menit naimisiin jos kerran tiesit millainen hän on"? Tämä on täysin totta, mutta kuten sanoin, rakastan häntä ja haluan uskoa että tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Olen aina elätellyt toivoa siitä että tilanne muuttuu, eihän kukaan voi olla passiivisena kotona koko elämäänsä. Nyt vain alkaa mitta täyttymään useammin kuin aikaisemmin.

13. enhänmuutavoi Vierailija

Eihän tässä muuta voi kuin ihmetellä. Olitte olleet yhdessä 7 vuotta ennen kuin menitte naimisiin. Sinä aina vain jaksoit toivoa, että kumppanisi muuttuisi toiseksi.
    Oletko ihan tyhmä? Olen kyllä kuullut, että esimerkiksi vankilassa ihmiset muuttuvat, kun he rakastuvat tai tulevat uskoon. Ne ovat kaksi todennäköisintä voimanlähdettä.

Mitä sinä rakastat vaimossasi? Tuntuu, että et mitään, koska et hyväksy häntä sellaisena kuin hän on. Ehkä rakastat vain ajatusta, että olet löytänyt jonkun holhottavan, joka ei lähde rinnaltasi minnekään. En tosin ole varma, mitä tapahtuu, jos hän rakastuu johonkin ihmiseen. Ehkä olet saanut kotoasi sellaisen opin, että kumppania ei vaihdeta vaikka sydän märkänisi.

Ehkä vaimosi on äärimmäisen kaunis ja olet rakastunut hänen ulkokuoreensa.

Ehkä olet luullut rakastuvasi häneen, kun olet ajatellut muokata hänestä itsellesi mieluisan kumppanin, joka harrastaa juuri niitä asioita, joita sinä toivot hänen harrastavan. Olet kuitenkin pettynyt kerrasta toiseen jo 9 vuotta.

Olisikohan sinun aika mennä terapiaan? Mielestäni olisi.

14. ahaa Vierailija

vaimosi on tyhmä ja luultavasti vielä blondi? Venakko? Ei taida olla kovinkaan hyvät hoksottimet, kun ei mitään osaa eikä kiinnosta. ei se mitään älylleen mahda eikä luonteelleen. Sä vaan olet alkanut kyllästymään vaimoosi!

15. naurattaaa Vierailija

siis ei oo todellista, nauroin ääneen kun luin viimeisen viestisi :p:p:p:p:p.
    Peräti 9 vuotta olet yrittänyt muokata vaimostasi toisenlaista naista kaikilla mahdollisilla konsteilla, mutta ei se perkele halua muuttua millään:D:D:D sinun mieleiseksi!!!!

Täytyy sanoa, että pointsit menee kyllä sun vaimosi hyväksi :rolleyes: 100:0.
    Toisaalta täytyyhän sinullekin sitkeästä yrittämisestä antaa, sanotaan nyt 20 plussapistettä ;).

Lisää tällaisia päivänpiristyksiä, kiitos :rolleyes:.

16. hepskukkuu Vierailija

Hyvä toivoton 1234!
    Tässä neuvoni sinulle: Katso peiliin! Kaikki tuo ongelma mitä tuossa edellä vuodatit on sinun itsesi kehittelemä. Vaimosi ei ole ongelma vaan sinä teet ongelman asiasta jonka kuvittelet olevan noin. Sinä olet laatinut päässäsi säännöt miten vaimosi pitäisi elää ja toimia, joten vain sinä pystyt ratkaisemaan tuon ongelman!

17. Muorikki Vierailija

Miksi pitää yrittää aikuista ihmistä väkisin uusiin harrastuksiin, ruokiin jne... kysyn vaan.

Olette sentään matkustelleet yhdessä, no onhan sekin jotain yhdessä tekemistä.

Minäkin olen aina ollut koti-ihminen, nautin lukemisesta, käsitöistä ja vain kotona olemisesta pitkän työpäivän jälkeen. Jos mies olisi patistellet minua tekemään sitä ja tätä mistä itse tykkää, olisin sanonut että painu hevon kuuseen tuputteluinesi. Olen kyllä harrastanut kansalaisopistossa silloin tällöin kaikenlaista, en olisi niitä tuputellut miehelleni, joka ei harrastanut mitään, eikä harrasta edelleenkään, eikä se minua vaivaa. No tekeehän hän pihatöitä, jos sitä voi harrastukseksi sanoa, mutta ovat pakollisia, että pärjäämme isolla pihalla omakotitalossa.

Mikä sinua riivaa kun vouhotat että pitäisi sitä ja tätä tehdä? Minäkin aluksi luulin että vaimosi on kotona, eikä käy töissä, kun asia paljastui, aloin ihmetellä miksi pitäisi olla jotain harrastuksia työn päälle väkisin. Ole mielissäsi ettei hän harrasta kapakoissa käyntiä ja vieraita miehiä:) Nauti kun sinulla on kotona viihtyvä vaimo!

• Tykkään Tykkään x 1
  18. himoshoppaaja Vierailija

taitaa vaimosi olla. Vaatteita tilailee kaapit täynnä. Eihän sitä sitten riitä rahaa mihinkään harrastuksiin. Nököttäköön vaan kotona.

19. Erilaisuus Vierailija

Täytyy kyllä olla samaa mieltä kuin tässä moni muukin, että sinä taidat tehdä ongelman asiasta, joka ei muuten olisi ongelma. Ei toista voi muuttaa, rakkaus on sitä että hyväksyy toisen juuri sellaisena kuin hän on.

Lisäksi minusta tuntuu, että sinä et ehkä näe, mitä vaimosi tekee. Sanot, että hän haluaa vain olla kotona ja että mökillä hän vain istuu sisällä. No mitä hän siellä tekee? Lukee kirjaa? Sellainen mikä sinusta näyttää siltä, että ei tee mitään, saattaa hänen mielestään olla aivan paras tapa viettää vapaa-aikaa. Vaikka hän vain istuisi hiljaa paikallaan, hän saattaa ajatella jotain ja ne hetket saattavat olla hänelle tärkeitä. En tietenkään tunne vaimoasi enkä tiedä millainen hän on oikeasti, mutta yritän sanoa sitä, että kuulostaa siltä kuin et edes yrittäisi nähdä asioita hänen näkökulmastaan, vaan tulkitset kaiken omasta näkökulmastasi, joka selvästi on hyvin erilainen kuin vaimosi.

Itsekin kuulun tuohon ei-aktiivisten lajiin ja tiedän monia, joiden silmissä elämäni varmaan näyttää siltä, että en tee juuri mitään. No, vastaanpäin minusta olisi kamalan stressaavaa elää heidän elämäänsä, kun koskaan ei voida keskittyä ja rauhoittua mihinkään vaan joka päivä pitää olla menossa johonkin. Olemme erilaisia.

Mitä vaimosi sanoo kun riitelette? Kuuntele seuraavalla kerralla paremmin hänen vastauksiaan, ehkä voit sen avulla ymmärtää häntä paremmin. Ei riitelyn tavoite ole se, että vaimosi muuttuu sellaiseksi kuin haluat, vaan että löydätte kompromisseja ja paremman ymmärryksen.

Jos haluatte olla yhdessä, teidän täytyy oppia sietämään erilaisuuttanne ja hyväksyä se, jos toinen (sinä) haluaa olla koko ajan aktiivinen ja toinen (vaimo) ei. Avain on siinä, että kumpikin hyväksyy toisen ja kunnioittaa tämän tapaa olla ja elää. Kuvailit, että mielestäsi on surullista jos parisuhteessa tehdään päivisin eri asioita ja sitten vasta tavataan illalla nukkumaan mennessä. No, toimisiko teillä sellainen, että teette eri asioita, mutta sitten vietätte myös jonkin aikaa yhdessä? Kai te nyt jotain yhteistä keksitte, vaikka jokin yhteinen TV-ohjelma, jota voitte katsoa sylikkäin ja jutella päivän tapahtumista. Tai syöminen yhdessä tai mitä tahansa.

• Tykkään Tykkään x 1
  20. Hahaa Vierailija

Yleensä naiset eroavat miehestä noista syistä. Mies on vätys, ja kaivataan "tosi miestä". Harvoin kuulee miesten valittavan noin. Ovat tyytyväisiä, kun nainen on vähään tyytyväinen. Sorry yleistys.
    Komppaan kyllä muita, että vika voi olla itsessä. Kenties 30:n kriisi....

21. kahvipulla Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse ymmärrän kyllä aloittajaa. He ovat olleet kovin nuoria, kun menivät yhteen. Nyt vasta +30 iässä alkaa olla järkeä ja näkemystä sekä itsetuntemusta sen verran, että ymmärretään, että perusasiat ovat pielessä.

Ap antaa vaimostaan sellaisen kuvan, että hän on aika yksinkertainen tapaus. Moni ihan tavisihminen elää noin. Jos kumpikin olisi samalla tasolla, asia ei olisi ongelma. Tässä syntyy kuitenkin ristiriita, sillä ap on itse älykäs ja dynaaminen ihminen, joka kaipaa vaimoltaan muutakin kuin kotona röhnöttämistä.

Olisi hyvä, jos jokainen löytäisi oman tasoisensa puolison. Nyt ap on puolisoonsa tyytymätön, ja puoliso todennäköisesti tuntee itsensä riittämättömäksi. Se ei ole hyväksi kummallekaan.

Jos lapsia ei ole, neuvon ehdottomasti eroamaan. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi huonossa suhteessa.
    Ap:n vaimokin varmasti löytää vielä rinnalleen jonkun perus-Reiskan, jonka viikon kliimaksi on perjantai-iltainen sohvalle rojahtaminen ja Hauskojen Kotivideoiden katsominen...

22. ei innosta Vierailija

Aika vaikea sitä on innostua seksistä ja erilaisiin asentoihin venkoilusta, jos se kerran sattuu. Itse kärsin yhdyntäkivuista - syytä ja parannusta ei ole löytynyt - eikä sellaisessa tilanteessa seksiä paljon tee mieli, saati sitten jotain ihme asentoja. Kunhan vaan on homma äkkiä ohitse.

23. Annakantekijä Vierailija

Neuvo: Toista ihmistä ei voi muuttaa, voi muuttaa vain itseään.

Kysymys: Miksi ihmeessä veit vihille tämän naisen, kun kerran tiesit, millainen hän on ja koet vielä olevasi kuin isä hänelle?

Seuraus: Onko tämä kirjoitus aloitus siihen prosessiin aivoissasi, että on aika erota ja etsiä kaltaisesi puoliso, koska lika barn leka bäst eli samanlaiset samanlaisille?

Vaimoasi et voi muuttaa, joten kaikkein parhaiten teet, kun käännät aivosi kohden eroprosessia ja annat vaimollesikin rauhan.

24. kurlutus Vierailija

Kärsit varmaankin kuivuusongelmasta, silloinhan se sattuu ja miehelläs taitaa olla iso kalu. Etsi sinäkin uus mies, ei ole pakko kärsiä. Nyt ei oo kyse kärsäeläimestä, hihhih!

25. kommentti Vierailija

minun mielestäni ap on aivan hirveä touhottaja ilman älyn häivää Heittää rahaa hukkaan sinne ja tänne ja yrittää patistaa eukkoaan mitä ihmeellisimpiin kotkotuksiin. Ap ei viihdy yhtään kotonaan eikä rauhoitu missään.

Hänen vaimonsa taas on jalat maassa oleva, kotona viihtyvä tyyppi, eli tasapainottaa ja pitää ap:tä kurissa. Ilmeisesti nyt lieka on liian lyhyt, ap:tä alkaa vituttamaan kun vaimo ei lämpene hänen päähänpistoilleen.

By the way, mikä vika on tavisihmisessä?
    Esim. minun ei enää tee mieli yhtään painaa arki-iltaisin ravintoloissa eikä kissanristiäisissä. Aamulla töihin lähtö klo 7.30, töistä kotiin klo 17 ja ruuan laittoon. Se on päivän ensimmäinen ja ainoa lämmin ateria. Sitten syödään, siistitään keittiö, käydään lenkillä tunnin päästä ja hups kello on jo 20-21. Ei muuta kuin töllö auki tai kirja käteen, pari tuntia sitä ja siitä sitten unten maille.
    Tiistaina ja torstaina käydään harrastuksessa, eli tullaan kotiin vasta klo 19 jälkeen. Meillä on onni siinä, että harrastukset sattuvat kummallakin samoille päiville, näin sitä yhdessäoloaikaa on enemmän. Me tosin viihdytään toistemme seurassa. Yleensä "tehdään" yhdessä kotona (lue sängyssä) kivoja juttuja toisillemme, mutta joskus käy niinkin että toinen katsoo telkkaria ja toinen lukee.

Pari kertaa kuukaudessa nähdään sukulaisia tai ystäviä tai käydään vähän yhdessä jossain, mutta ei tässä iässä enää huvita istuskella kaljatuopin tai viinilasin ääressä maailmaa parantamassa. Ne päivät on eletty vuosia sitten. Nyt käydään leffassa tai ollaan omassa tai kavereiden kotona kahvimuki kädessä ja jutellaan. Toki voidaan joskus repäistä ja käydä "autoilemassa" kiipeilemässä, hohtokeilaamassa yms. mutta näitä tehdään siis vain muutaman kerran vuodessa.
    Lomilla käydään ulkomaanreissuilla tai sitten vuokrataan mökki jostain järven rannalta.

Sellaista raullista oleilua se haltaviselämä on ainakin meillä, lapsettomalla vakiparisuhteessa olevalla, työssä käyvällä yli 30 vuotiailla.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri