Hae Anna.fi-sivustolta

Vaimo on täysi vätys

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä toivoton12345, 08.02.2015.

1. Terttu Vierailija

Ei mun mielestä ap:n vaimo kuulosta miltään tavis-ihmiseltä. Jos möllöttää vaan himassa, ei ole kavereita,eikä jaksa siivotakaan ja önisee jotain älytöntä toiselle vastaukseksi niin on jotain vikaa jossain. Masennusta epäilisin, toisaalta ihminen voi olla passiivinen koska ei kykene ilmaisemaan verbaalisesti että elämässä on jotain vikaa. Vähän kuin pyytäisi toista äänettömästi sammuttamaan valot.
    Kokeile saada se parisuhdeterapiaan, jos ei onnistu, niin sitten kannat vastakkaisn ja menoksi.Rakkaus täytyy ansaita, mieti mitä rakkaudenosoituksia vaimosi on tehnyt sinun hyväksesi.

2. Noinkin voi käydä kun yrittää muuttaa toista mieleisekseen.
    Epäonnistuu ja alkaa syyttelemään sitä puolisoa. Mietipä sitä.

Vaimosi kun on, omien sanojesi mukaan, ollut alusta saakka samanlainen, joten mikä tässä nyt on vaimosi syytä?

3. kyselijä Vierailija

Onkohan vaimosi oikeasti niin kamala ihminen kuin annat ymmärtää? Onko kaikki todella niin mustavalkoista kuin sanot? Kohteletko vaimoasi reilusti? Miten hän kohtelee sinua? Makaako hän vain sohvalla vai hoitaako paljonkin kaikenlaista, näkymättömänä ja mitättömänä pitämääsi kotityötä? Mitä itse teet?

Mieti, miten itse ottaisit vastaan arvostelun, jos se teillä keskenänne on vastaavaa kuin täällä. Ehkä vaimosi on jo täysin uupunut tilanteeseen. Ja murtunut, kun oma puoliso ei pidä häntä minään.

4. kahvipulla Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No mutta, onhan teillä nyt ihan erilainen parisuhde kuin tuo mitä ap kuvasi. Kerroit, että:

-teet pitkää päivää töissä -olet siis ilmeisesti työntekoon ja uraasi edes jollain tavalla tunnollisesti suhtautuva ihminen
    -teet ruokaa kotona ja siivoat
    -käyt lenkillä eli huolehdit liikunnasta
    -käyt omissa harrastuksissasi kaksi kertaa viikossa
    -harrastatte seksiä melko säännöllisesti
    -käytte joskus yhdessä jossain, kuten sukulaisissa, ystävien luona, leffassa tms.
    -matkustatte yhdessä lomilla

Tuossa olikin jo paljon asioita mainittuna, eli teillä on aktiivinen parisuhde jossa tehdään asioita yhdessä ja erikseen. Eli juuri sitä, mitä ap itse toivoisi omalta parisuhteeltaan. Mutta hänellä tilanne on ihan toisenlainen.

5. kommentti Vierailija

kävihän se ap:nkin vaimo töissä ja käviväthän hekin ulkomailla silloin tällöin, mutta eihän se ap:lle riittänyt. Hän haluaa saada vaimonsa kodin ovesta ulos iltaisin ja viikonloppuisin joihinkin hienoihin harrastuksiin. Mitä jos sen apn vaimon harrastus ja hermolepo duunin jälkeen on lukeminen ja telkkarin katselu?
    Mitä tuohon ruuan laittoon tulee, ap sanoo opettaneensa vaimoaan kädestä pitäen tekemään ruokaa vuosikaudet. Kyllä mulla ainakin aikuisena ihmisenä karvat nousisi pystyyn tollasesta opettamisesta! Samaten se, jos mun mies tyrkyttäisi mulle harrastuksia ja maksaisi ne valmiiksi, niin eipä paljon huvittaisi lähteä, ihan vaan periaatteesta. Jos puoliso pitäisi minua lapsena, niin aivan varmasti käyttäytyisin myös lapsen tavoin :oops:.

Apn vaimo on käsittääkseni aikuinen ihminen ja osaa varmasti hyvin päättää omalta osaltaan harrastaako mitään vai ei! Miksi syyllistää toista jos ei halua kodin ulkopuolella mennä! Säästyyhän siinä sitä rahaakin, jota tää apn rouva tienaa apn mielestä muutenkin liian vähän, kun ei koko ajan ole lentämässä sinne ja tänne.

Vai onko niin, että apn vaimolla ei saisi olla mitään sananvaltaa siihen mitä hän omalla vapaa-ajallaan tekee?

Mitä seksiin tulee, esim. mulla menisi seksihalut aivan varmasti, jos mies arvostelisi ja opettaisi minua samalla tapaa kuin mitä ap kertoo opettaneensa vaimoaan. Ja aivan taatusti mun mies pistäisi mulle jauhot suuhun ja naimisen katkolle, jos minä alkaisin "opettamaan" häntä kädestä pitäen ja motkottaisin koko ajan, että mikset sinä tee sitä tai tätä, mikset mene sinne tai tänne.

Toisen ihmisen dissaaminen ja nalkutus on ihan perseestä ja tappaa nalkutuksen kohteelta kaikki halut tehdä yhtään mitään niinkuin tää nalkuttaja haluaa.
    Mun täytyy sanoa, että minusta ap on aika paha narsisti. Odottaa vaimon hyppäävän joka sekunti hänen toiveidensa mukaan. Pinnat vaimolle kun ei siihen suostu. Toivotaan että vaimon mielenterveys kestää apn kanssa elämisen.

6. Ihmettelen Vierailija

Mä mietin, että mikä teissä kotona makaavissa mutanteissa sitten miehiä kiinnostaa? Meinaan, jos on vaan himassa ja duunissa ja kattoo töllöä ja käy välillä sauvakävelemässä. Ap kuulemma rakastaa vaimoaan. Mutta jos mä ajattelen niin miksi se sitä rakastaa? Mikä tollasessa mykässä neutrissa miehiä innostaa. . tissimiehiä tietenkin tissit ja perhemiehet rakastuu perseeseen.Ap vaikuttaa sosiaaliselta urheilijalta ja yleensä sellaiset ihmiset on viehättäviä, vaimo taas vaikuttaa löysältä ja älylliseltä lahnalta.

7. noin on Vierailija

Noin käy, kun aivoton urheilijatyyppi ja älyllinen lahna yrittävät yhteiseloa. Liialliset vastakohdat harvoin viihtyvät yhdessä pitkään.

8. Mietintämyssy Vierailija

"Mä mietin, että mikä teissä kotona makaavissa mutanteissa sitten miehiä kiinnostaa? Meinaan, jos on vaan himassa ja duunissa ja kattoo töllöä ja käy välillä sauvakävelemässä. Ap kuulemma rakastaa vaimoaan. Mutta jos mä ajattelen niin miksi se sitä rakastaa? Mikä tollasessa mykässä neutrissa miehiä innostaa.Ap vaikuttaa sosiaaliselta urheilijalta ja yleensä sellaiset ihmiset on viehättäviä, vaimo taas vaikuttaa löysältä ja älylliseltä lahnalta."

Eihän tuo vaimo vain makaa kotona, hän käy töissäkin. Sauvakävelyä ei laiska ihminen harrasta!
    Mistä tiedät vaimon olevan mykkä?
    Ei kaikki urheilijat ole sosiaalisia ja viehättäviä, kunhan vain harrastavat urheilua.
    Olen jo 66 vuotias, luen paljon, sauvakävelen, opiskelen kans.opistossa, en muuta. Jotkut tämän ikäiset harrastavat ylen määrin kaikkea ja ovat sosiaalisia, minä taas en ole yhtään sosiaalinen, olen koti-ihminen. Pidät varmaan minuakin omituisena olentona, kun en juokse sinne tänne kuten varmaan mielestäsi pitäisi.

Tuo ap:n vaimo on ihan normi työssäkäyvä nainen, luultavasti onnellinen sellaisena kuin on, joten annetaan hänen olla kuin haluaa!

9. Annakantekijä Vierailija

Kuten jo aiemmin totesin, minulla oli AP:lle suorat neuvot. Itsehän AP koettaa muuttaa väkisin toista ihmistä, mikä ei ikinä onnistu. AP etsiköön Duracell-pupun rinnalleen ja jättäköön koti-ihmiset rauhaan. Ihmettelen tosin, mikä ihme sai vielä naimisiin menemään, kun pitää noin moittia omaa vaimoa lähes vuosikymmenen yhteiselon jälkeen.

Onko AP henkevä ja sielukas? Minusta ei. Minusta hän on kouho vouhottaja, joka luulee olevansa fiksumpi kuin muut. Kuitenkin karkeat sanat lähipiiristään paljastavat lopulta sen, mikä AP on sydämeltään.

10. Ihmettelevä Vierailija

Minulla pisti silmään tuo Ap:n maininta, ettei vaimon ura kehity. Taitaa ap elää utopiassa ? Vaikka naiset olísivat korkeakoulutettuja ja kokeneita, harvalle naiselle tulee tilaisuutta edetä urallaan ja saada korkeaa palkkaa.
    Myös se, että Ap on seurustellut 7 v. ennen naimisiin menoa ja varmasti nähnyt millainen nainen on kyseessä ja silti vielä nainut hänet ihmetyttää. Luuliko mies todellakin pystyvänsä muuttamaan naisen käytöstä olennaisesti? Luulisi olevan ihmissuhteissa perusinfoa se, että KETÄÄN EI VOI MUUTTAA.
    Ap voi ainoastaan muuttaa omaa suhtautumistaan vaimoonsa, ei vaimoa.

11. Ap ole realisti Vierailija

Joku tässä ketjussa kirjoitti, että ap on ehkä älykäs ja dynaaminen hlö, vaimo ei, vaan "tavis" tms. Jokaisella on 5 persoonallisuuden piirrettä: temperamentti (kiihkeä - rauhallinen), myötätuntokyky (paljon-vähän), introvertti vai ekstrovertti, avoimuus uusille asioille (paljon-vähän), itsekuri/kontrolli (paljon-vähän). Näiden piirteiden erilaisuus on parisuhteessa pahaksi, toisinpäin: mitä samanlaisempi sen parempi. Ainakin vaimollasi ap on varmaan hyvin vähän avoimuutta uusille asioille (haluaa/ tyytyy aina vähäisiin ja samoihin asioihin ja ympyröihin), sinulla melko paljon. => ristiriita valmis. Sinun kannaltasi varmasti on tosi köyhää, tylsistä tylsintä elämää. Nämä pers.piirteet ovat myös vaikeasti muutettavia. Mutta ehkä taitavan pariterapeutin luona... Se ongelma usein on, että nuorempana ei tunne itseäänkään tai juuri elämää, ja tehdään valintoja myös epätoimivalta pohjalta.

12. njoo..... Vierailija

Hyvänen aika ap, katkaise nyt jo tuo suhde. Kuvaus sopisi moneen 50+ miesjunttiin mutta että nuoreen naiseen! Löydät varmasti virkeämmän naisystävän.

13. Lahna Vierailija

Olen vähäenerginen muija kuten apn vaimo ja mieheni tekee kahta hommaa ja remontoi kotiamme. 7v seurustelu ja ap vain kuvittelee muuttavansa vaimonsa. Miksi naimisiin? Lopettaisi välineitten ostamisen vaimolleen, jos tämä ei halua harrastaa mitään. Mieheni on aktiivinen kaikessa muussa paitsi ehkäisyssä. Ap voi mennä vasektomiaan, jossei lapsia suunnitella. Sitten voi vaimokin innostua petipuuhiin. Usko jo, ettei toista voi muuttaa, korkeintaan itseään.

14. Lahna Vierailija

Olen vähäenerginen muija kuten apn vaimo ja mieheni tekee kahta hommaa ja remontoi kotiamme. 7v seurustelu ja ap vain kuvittelee muuttavansa vaimonsa. Miksi naimisiin? Lopettaisi välineitten ostamisen vaimolleen, jos tämä ei halua harrastaa mitään. Mieheni on aktiivinen kaikessa muussa paitsi ehkäisyssä. Ap voi mennä vasektomiaan, jossei lapsia suunnitella. Sitten voi vaimokin innostua petipuuhiin. Usko jo, ettei toista voi muuttaa, korkeintaan itseään.

15. tietäää Vierailija

mihin rakastuit hänessä? oletteko liitossa peräti? ehkä hänellä on sairaus( useampi) voi tehdä vetelän olon

16. Jorkke Vierailija

Vaikuttaa siltä, että vaimosi todella ansaitsee parempaa.

Ps. Muun muassa uralla eteneminen on niitä asioita, joiden ei pitäisi määrittää ihmisarvoa.
    Pps. Hän on tinkinyt todella monesta asiasta hoitaessaan teidän yhteisiä lapsia. Tuskin hän töihin meni heti kun lapset olivat syntyneet?

17. Suosittelen sinua lukemaan juuri äskettäin ilmestyneen Linus Jonkmanin: "Introvertit, työpaikan hiljainen vallankumous" kirjan. Kaikki ihmiset eivät ole tuollaisia touhottajia kuin sinä, me olemme siis erilaisia. Ymmärrystä!

18. Donja Vierailija

Millaiset suhteet teillä on vanhempiinne (sisaruksiinne)? Miksi vaimollasi ei ole ystäviä? Millainen vaimosi on töissä, onko hän tyytyväinen työyhteisöönsä?

19. MT-hoitaja Vierailija

Lol, joku narsistinen persoonallisuushäiriöinen mies on pelotellut vaimonsa hiirulaiseksi, ja nyt sitten valittaa täällä. Oikeasti kirjoittaja etsii uutta uhria. Varokaa vaan naiset, joilla on vielä oma tahto tallella.

20. Narsistista eronnut Vierailija

Ajatuksia, joita mieleeni tuli:
    -Vaimosi ei harrasta mitään, häntä ei kiinnosta mikään. Urheilu harrastuksen aloittaminen ei ole helppoa nollasta. Onko hän harrastanut lapsena? Minkälaisen kasvatuksen hän on saanut?
    - Vaimosi ei ole sosiaalinen höpöttäjä, hän ei kaipaa ystäviä. Hän viihtyy yksin. Onko hän vanhempiensa ainoa lapsi?
    - Vaimoasi ei sinun kuulumiset jaksa kiinnostaa. Miksi? Onko hän kyllästynyt kuulemaan alati samoja juttujasi?
    -Vaimosi ei uskalla sanoa omia mielipiteitään ääneen. Onko hänen äitinsä joutunut alistumaan ja vaikenemaan? Pelkääkö hän, että alatte riitelemään?
    - Vaimosi ei uskalla(?) sanoa sinulle suoraan omaa mielipidettään, hän jättää asian ratkaisun sinulle. Vastaamalla "ehkä" hän ei ole varma itsestään ja siitä mitä tahtoo. Tai asialla ei ole hänelle väliksi.
    -Vaimoasi ei kiinnosta se mitä tuputat hänelle. Et voi sulloa häntä mieleiseesi muottiin. Hän taitaa lopulta antaa periksi, jotta saa sinut vaikenemaan. Voihan hän keksiä, jotain miksi hänen ei tarvitse tehdä sitä mitä häneltä vaadit / ehdotat.
    - Miksi vaimosi pitäisi kehittää itseään? Jos häntä ei kiinnosta oppia uutta. Eikä katso tarvitsevansa.
    -Sinä teet kotityöt, hänen tarvitsee vain odottaa, niin ennemmin tai myöhemmin imuroit.
    - Onko vaimosi työ raskasta fyysisesti? Töiden jälkeen hän ei jaksa lähteä mihinkään, kunto on huono ja pelko epäonnistumisesta estää kokeilemasta uutta. Saiko hän kotona lapsena kannustusta?
    - Hän suostuu maanitteluihisi kyllästyneenä kokeilemaan sitä, mitä hänelle ehdotat. (Saadakseen sinut hiljaiseksi ja lopettamaan kinuamisen).
    - Asioita, joista vaimosi on kiinnostunut, kuten telkku-ohjelmat, et näe kiinnostuksen aiheena. Olisiko hänen seuraamissaan ohjelmissa jotain sellaista, jota hän haluaisi kokeilla? Vaimosi tarvitsee rutosti rohkaisua ja kannustusta: "kyllä osaat, älä lannistu, jos et heti osaa. Ei kukaan ole seppä syntyessään". Voisit kertoa miten oma harrastuksesi lähti. Pelaat jotain, alustahan sinäkin aloitit. Lihaksia särki, mutta et antanut sen lannistaa. Epäonnistumisia tulee, ei anneta niiden olla syy lopettaa.
    Vaimosi voi vaatia itseltään liikoja ja se lannistaa häntä.
    -Onko shoppailu vaimosi harrastus? (Jota et näe harrastuksena.) Tiedätkö mitä hän ostelee? Onko hän mielestäsi hamstraaja? Kysytkö koskaan, voisiko hän esitellä ostoksensa? Hän voisi ilahtua. Vai piilotteleeko hän ostoksiaan? Menevätkö kaikki hänen rahansa shoppailuun? Koetko tämän yhdeksi ongelmaksi parisuhteessanne? Hän saa mielihyvää uusista tavaroista, jotka ajaa hänet ostoksille. Jos sinä maksat kaikki kotiin liittyvät asiat, voi hän käyttää rahansa miten haluaa.
    - Seksi ei kiinnosta. Voisin veikata, että hän ei ole koskaan saanut orgasmia kanssasi. Yhdyntä sattuu, jos nainen ei ole kiihoittunut ja kostunut. Harrastatteko esileikkejä? Tiedäkö mistä hän kiihoittuu? Voihan olla ettei hän itsekään tiedä. Kun vaimosi viihtyy telkkarin ääressä, entäpä jos yllättäisit hänet sanomalla, että katsotaan elokuva yhdessä. Rohkenisiko vaimosi katsomaan erotiikka-elokuvaa kanssasi?
    - Vaimosi on tottunut, että sinä imuroit, laitat ruuat, käytkö vielä kaupassakin? Päätätkö sinä mitä teillä syödään? Vaimoasi ahdistaa pyykin pesu, pelkääkö hän epäonnistumista siinäkin? Vai haluaako hän, että sinä tekisit senkin? Onko vaimosi laiska, jonka ei tarvinnut lapsuuden kotona osallistua kotitöihin? Oletko siivousintoilija? Vaimosi mielestä kotinne on siisti, sinä näet hiekan muruset eteisessä.

"Yhtään asiaa hän ei ole koskaan opettanut minulle."
    - Etäpä jos menisit hänen viereensä, kun hän katsoo lempiohjelmaaansa ja kysyt mitä siinä tapahtuu. Miten hän reagoisi päinvastaiseen käytökseesi?
    -Mitä haluaisit hänen opettavan sinulle? Lähtisitkö shoppailemaan hänen kanssaan? Olisit vailttamatta pitkästymistäsi. Voisiko hän valita sinulle jotain uutta vaatetta?( Josta et valittaisi).

"En enää jaksa sitä että hän ei tee mitään ellei häntä raahaa mukaan johonkin. Mökille jos mennään, hän istuu sisällä tekemättä mitään, ellei hänelle ala tuputtamaan tekemistä."

-Vaimosi ei taida olla kovin oma-aloitteinen, hän ei näe mitä mökillä voisi tehdä. Vai odottaako hän valmista? Mistä johtuu vaimosi haluttomuus ja innostuksen puute joka asiaa kohtaan, jotka olet listannut?
    -Johtuuko vaimosi haluttomuus painostuksestasi ja vaatimuksistasi? Voisit kertoa hänelle, silloin kun hän kuuntelee, esim saunassa, miten kyllästynyt olet. Ehkäpä vaimosi mielestä hän käyttäytyy ihan normisti.
    -Hyväksy, että vaimoasi kiinnostaa saippuasarjat yhtäpaljon, kuin sinua pelisi.

"Tästä riidellälän nykyään todella paljon. Tilanne saa minut raivon partaalle, ja hän vain vetäytyy enemmän ja enemmän kuoreensa. "

- Mitä vaimosi sanoo, kun riitelette? Pitääkö hän mykkäkoulua? Hän ei halua kuulla saarnaa, sitä samaa ja samaa. Hän ei halua olla sellainen, kuin haluaisit hänen olevan. Hän pistää jarruja päälle sitä enemmän, mitä enemmän vaadit häneltä.
    -Anna vaimosi olla se mikä hän on, tai kannusta pehmeästi.
    - Jos muu ei auta laittakaa lusikat jakoon!

21. Ei silti yksin Vierailija

Nyt täytyy kyllä sanoa, että itse en kuuntelisi tollasta mollaamista hetkeekään enempää.
    Jos haluun olla kotona niin olen ja jos haluun johonkin mennä niin menen ja "aika perustyöllä" olen itseni elättänyt ja hyvin pärjännyt, pienenemmälläkin!
    Tuossa kohtaa sanoisin ukolle, että antaa pedon painella, perkele!

22. no johan... Vierailija

Tuo ei ole rakkautta., tuo toisen hallitsemista. Toista ei oi omistaa eikä muuttaa, muuttaa voi ainoastaan itseään, joten katsopa peiliin mies rukka.
    Ei tuollaisen tuputtamisen ja painostuksen alla voi ollakaan kovin aktiivinen, usein narsistien vaimot ovat juuri tuollaisia kun heidät on lyöty todella maanrakoon ja todettu mitaansaamattomiksi, tyhmiksi olioiksi.
    Ja uskotko, tuosta kestää tosi pitkään toipua kun tuon ikeen alta on päässyt pois.
    Toivon vaimollesi parempaa kumppania ja elämää.
    Voi ..... tuota kohtelua, sanonko ruman sanan, ja sinä vielä valitat!

23. Ap:lle Vierailija

Miksi sinä et lähde ?
    Millaisen vaimon sinä haluat ?

24. Vielä Ap:lle Vierailija

Miksi vaimosi pitäisi pomppia sinun pillisi mukaan?
    Pistä pillis pussiin ja lähde kokeilemaan montako onnistunutta ihmissuhdetta tuollaisella pillinpiipittämisellä saa aikaiseksi!
    Ja naiset: olkaa varovaisia!

25. Kxksb Vierailija

Minun vaimo on just samanlainen. Mutta lisäksi että haluais twhä kaikkea mutta ei tee, niin rajoittaa minun harrastuksia ja tekemisiä. Itse joudun olemaan kotona vailla kokemuksia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri