Hae Anna.fi-sivustolta

Vaimo on täysi vätys

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä toivoton12345, 08.02.2015.

1. vierailija Vierailija

Meillä on päinvastoin. Tykkään liikunnasta, musiikista, elokuvista, maalaustaiteesta, lukemisesta, polkupyöräretkistä, matkustamisesta, yritän aina keksiä tekemistä, ja neljän seinän sisällä oleminen tuntuu kuin olisi hautaholvissa. Ainut juttu, missä olen passiivinen, on urakehitys, mutta palkka muuten riittää elämiseen, niin mieluummin kehitän itseäni kuin uraa. Kotona taas löhöää koko ajan tyytymätön eläköitynyt mies, jonka mielestä olen levoton sielu enkä riittävästi kotona ja paska vaimo. Olen yrittänyt saada sitä liikkumaan edes polkupyörällä, mutta ei viitsi eikä kiinnosta mikään muu kuin formulakisojen tuloksien seuraaminen tekstiTVsta, FBn kilpailut sekä Netflixin sarjat. On suuri onnettomuus, että on niin vaikeaa kohdata ihmisiä, joiden kanssa olisi samoja kiinnostuksen kohteita. Vastakohdat eivät parisuhteen edetessä tasapainota toisiaan vaan etääntyy toisistaan, mutta kestävässä parisuhteessa on yhteisiä elämänalueita, jotain, mitä teet yhdessä kumppanin kanssa ja jakaat elämyksiä ja kokemuksia siitä, mitä teet. Minulla ei ole mitään, mistä edes puhua puolisoni kanssa kokemisesta puhumattakaan.

2. vierailija Vierailija

Miksi ihmeessä roikut suhteessa? Kumpikaan ei pidä toisistaan. Erotkaa.

3. Ap:n kuvaus sopi omaan mieheeni: Ei ystäviä, ei harrastuksia, ei oma-aloitteisuutta, ei omia mielipiteitä, ei mitään puhuttavaa. Olen yrittänyt vuosien ajan houkutella häntä tekemään kanssani edes jotakin mutta täysin turhaa. Ymmärrän ap:tä täydellisesti. Itse olen monet kerrat miettinyt eroa, sillä olen henkisesti aivan lopussa. Edes tämä ei miestä kiinnosta, hän vain jatkaa turvallisia rutiineitaan ja hyvin hiljaista elämäänsä. Onnelliselta hän ei vaikuta mutta ei tee mitään muuttaakseen tilannetta. Miksi sitten en ole vielä eronnut? Lapset ovat elämäni ykkösiä ja haluan, että heillä pysyy koti. He kyllä tietävät millainen heidän isänsä on ja he itsekkin ihmettelevät, kun isä ei halua tehdä koskaan mitään muuta kuin omia töitään. Kurja tilanne. Itse todella kaipaan parisuhdetta, jossa on kiva olla toisen kanssa, juteltavaa ei tarvitse keksiä ja yhdessä voi tehdä ja suunnitella asioita ilman murahtelua ja huokailua.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri