Vaimon arveluttava matka

  • Viestiketjun aloittaja Kai
  • Ensimmäinen viesti
Kai
Luulen, että vaimoni pettää minua. Hän sihteerinä firmassa ja hänen esimiehensä otti avioeron. Ero otti miehelle koville. Hän otti lomaa ja lähti etelään, mies pyysi vaimoni mukaansa. Vaimoni vetosi miehen hankalaan tilanteeseeen ja ettei ollut hyvä, että esimies matkustaa yksin. Tietysti kielsin. Vaimoni vetosi uskottomuuteeni häntä kohtaan. Naimisissa olemme olleet 7 vuotta, uskottomuuteni sattui ennen tätä seurusteluaikana. Vaimo on nelikymppinen, minä 51. Aviossa olen ollut yhden naisen mies, luulen vaimonikin olleen uskollinen tähän saakka. Siellä he nyt ovat Turkissa viikon lomalla.

Näen painajasia vaimostani ja hänen pomostaan etelän lomalla. Pelkään, että tuollaiset olosuhteet johtavat siihen, että vaimoni on uskoton minulle; sen vaimoni soittaessaan kertoi, että heillä on yhteinen hotellihuone. Myönnän oman hairahdukseni, mutta tämä rangaistus on liian ankara. Elän tätä viikkoa vain pelot mielessäni.
 
mies
Selvä homma alusta lähtien. Vaimo kostaa vanhoja juttuja. Yhteinen hotellihuone ja kaikki.

Sinun housuissasi olisin jo sanonut, ette jos menet, keräile kaikki kamppeesi samalla matkaan. Lukot on viikon päästä vaihdettu.
 
oijoi
Tän on pakko olla provo. Ei kukaan mies oo noin tossu ja säälittävä roikkuja! Eikä kukaan lähde lomailemaan empatiasta esimiehensä kanssa. Jos oot niin tyhmä, et oot vaimosi sinne pomonsa mukaan päästänyt etkä aio edes asiasta suuttua, niin oot kaiken kusetuksen ansainnutkin.

Jos oma puoliso tekis samoin, niin takaisin ei olisi tulemista - tai jos olisikin, niin mä en olisi enää odottelemassa. Siinäpähän lomailkoon esimiehensä kanssa vaikka hamaan loppuun asti...
 
besserwi
""Kai""

En voi kuvitella minkään yrityksen virkatehtäviin kuuluvan sihteerille lähteä esimiehensä kanssa yksityiselle lomamatkalle. Se että sellaista tapahtuu johtuu varmasti jostain muusta kuin työn velvollisuuksista.
Ymmärrettävää sitä vastoin on, että joku lähtee hyvän ystävän tueksi tämän vaikeana hetkenä ajatellen auttaa häntä. Sellainen on mielestäni täysin mahdollista ystävien kesken, mutta ei sitä tietenkään kukaan voi ystävältään edellyttää.
Itse en näe avioliittoakaan sellaisena suhteena, jossa toiselta aikuiselta voi kieltää mitään. Tämä Sinun esimerkkisi tukee käsitystäni asiasta. On turhaa ""kieltää"" kun oikeasti ei kuitenkaan ole mitään sanktioita käytettävissä mikäli kieltoa uhmataan. Muutenkin olen sitä mieltä, että aikuiset ovat vastuussa tekemisistään, eikä ketään tule holhota.
Mitä sitten tulee tuohon tämän hetken tilanteeseen, niin en saanut viestistäsi selvää, millä mielellä vaimosi lähti matkalle. Tuo mitä kirjoitat ""Vaimoni vetosi miehen hankalaan tilanteeseeen ja ettei ollut hyvä, että esimies matkustaa yksin"" mahtuisi ystävyyden määritelmien sisään.
Sitävastoin se, että hän ottaa esille uskottomuutesi voi viitata joko samansuuntaisiin aikeisiin, pottujen maksuun pottuina, tai siihen, että tuollainen kommentti tuntui hänestä taktisesti hyvältä siinä tilanteessa.
Sinuna yrittäisin rauhoittua ja miettisin, mitä tehdä. Mikäli haluat jatkaa vaimosi kanssa yhteiselämää on huonoin vaihtoehto se, että hän ei sitä enää halua. Siitä ei kuitenkaan tässä kirjoittamassasi ole vielä mitään merkkejä. Asiat ovat kuitenkin sikäli poissa käsistäsi, että et voi tehdä mitään estääksesi häntä jättämästä Sinua, mutta voit tehdä paljonkin ollaksesi lisäämättä hänen haluaan tehdä niin.
Ensimmäinen askel on tosiasioiden hyväksyminen. Vaimosi viettää lomaa samassa huoneessa esimiehensä kanssa. Se ei välttämättä tarkoita että he harrastaisivat myös seksiä, mutta eipä kait sen pitäisi olla niin ylipääsemätön asia, vaikka sen tekisivätkin. Se ei kuitenkaan suoraan vaikuta vaimosi haluun jatkaa suhdettanne.
Oleelllista on, että hän haluaa jatkaa suhdettanne. Sen halun kasvattamiseksi, voit koettaa hyväksyä sen mitä hän tekee ja ilmoittaa tämän myös hänelle. Samalla on hyvä ilmoittaa, että rakastat häntä ja haluat jatkaa yhdessäoloa hänen kanssaan, mikäli näin on asian laita.
Tärkeintä on, että te molemmat pystytte luottamaan siihen, että toinen ei valehtele. Ilman sitä jää kaikki arvauksen varaan ja silloin yleensä pahat aavistukset saavat vallan.
Ellet halua jatkaa yhdessäoloa hänen kanssaan, tämä episodi tarjoaa hyvän kimmokkeen ja tekosyyn laittaa ero vireille.

-.-


 
mies
Mahdollisuutesi on 50/50. Muistan omasta erostani, kun minä olisin halunnut pyytää ystäväni vaimoa mukaan kanssani tanssimaan. En kyllä pyytänyt, mutta suunnittelin sitä ja olisin ollut asiassani aivan avoin. Siis sinulla on mahdollisuus, että tämä johtaja on toiminut juuri niin kuin minäkin olisin halunnut toimia. Niin sekaisin erosta voi mennä, mutta kysymyksessä ei tarvitse olla pettäminen. Tietysti mahdollisuudet ovat olemassa ja tosiasia on että on se tapahtunut jo täällä, jos on tapahtuakseen.

Katso mitä tulevaisuus tuo. Ole kylmän rauhallinen, kyllä asiat sinulle selkiää, murehtimalla ne eivät avaudu.
 
otto
kuule kai!!
sulla vähän samoja tuntemuksia kuin mulla (levillä huoraamassa)! se on tosi kertomus ja jatkuu.... vaan ei tässä!
jos vaimosi palaa kotiin ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut, seuraile hänen puuhiaan ja puhelutaan jonkin aikaa, tuleeko yllättäviä ylitöitä ja muita iltarientoja mitä ei ole ollut ennen, mutta jos ei selittele ja elo jatkuu kuin ennen niin hän ei pettänyt sinua tai... VITTU JOHTAJASTA EI OLLUT MIHINKÄÄN!!
 
Essi
Onko teillä lapsia?

Luulen, että vaimollasi olisi sauma saada pomo itselleen, ja harkitsee tätä vaihtoehtoa vakavasti (ja varsin avoimesti). Jos olisi varma asiasta, niin olisi jo vaihtanut. Haluaa ehkä kuitenkin viettää aikaa pomonsa kanssa ja myös nähdä sinun reaktiot ennen kuin tekee päätöksen. En pikein edes usko että välttä'mättä varsinaisesti pettää sinua, koska menettäisi tuolloin moraalisen oikeutuksensa olla matkalla. Ennemminkin tutustuu pomoonsa henkisellä tasolla.

aika rajua meininkiä teillä, muutosta ilmassa, suuntaan tai toiseen.
 
ilmoja pitelee....
ei kukaan aviovaimo ikinä lähde pomonsa kanssa lomille turkkiin ""tueksi"".
eikä kukaan aviomies päästä.
jos juttu olis tosi, niin sua huijataan törkeesti päin naamaa.
pidetään ihan hölmönä ja idoottina itse asiassa.
eipä kannata tota muijaa itkeä, ei sen puoleen.alle arvostelukyvyn, täysin luokatonta.
sattuuko olee ""venäjätuonti"" tai ""taikuista""?
 
Kai
Vaimoni on ""normaali"" suomalainen - tähän asti olen pitänyt normaalina. Enkä minä häntä päöästränyt, vaan hän lähti. Kielsin, huorittelin, maanittelin, lupauilin ja vaikka mitä. En haluaisui erota. En haluaisi olla naurettava kakkosmies. En tiedä mitä tehdä, kun hän tulee. Tuntuu hirveätä, mitään merkkejä tällaisesta ei ennen matkailmoitusta näkynyt tai en asinakaan nähnyt.
 
mies
Rauhoitu hyvä ihminen. Ei se tee sinusta yhtään huonompaa, jos vaimosi osoittaa huonoa makua. ja ohita nuo pahat kommentit, katso mitä tapahtuu ja kuuntele kertomukset. Mitä muutakaan voit nyt tehdä.
 
omena
Minä lähdin pomoni seuraksi työreissulle. En ole ikinä ennen tehnyt vastaavaa. Olen aina ollut kunnollinen ja ""normaali"" Kain sanoin.

Vanha suhde ei tyydyttänyt ja pomoni on sielunkumppanini. Nyt takana viisi onnellista vuotta pomoni kanssa =). Elämäni paras päätös.
 
tara
Hyi hitto, en jaksa ymmärtää niitä jotka vaihtavat lennosta kumppaniaan.. Olkooknin että puoliso olisi täysin paska niin se on epäreilua sitä uuttakin kohtaan.... siksi että vie uuteen suhteeseen sen kaiken paskan entisestä... No en ymmärrä Kai sinuakaan että päästät vaimosi matkalle toisen miehen kanssa ja vielä viikoksi... Itse en pysyis huolimaan puolisoani takisin jos viikon olis toisen mukana ja lähtiessään vetoisi vielä edellisiin uskottomuuksiin... Mikä oikeus se sellainen on että minunkin on saatava pettää sua kun sinäkin silloin kymppi vuotta sitten petit mua... Hyi kun lapsellista!!!!
 
nukkenella
Et osaa käsitellä vaimoasi tai naisia ylipäätään. Kiellot ja huorittelut jne. huonotavat vain asemaasi, koska

a) vaimo ei ole omaisuuttasi (kielto)
b) huorittelu saa hänet tuntemaan tekonsa vain oikeutetuksi, sillä hän loukkaantuu sinulle verisesti (osoitat niin arvostuksen puutteesi häntä kohtaan). Huorittelu on pahinta mitä naiselle voi sanoa! Se on varmaan sama kuin sanoisi heteromiestä nysvöhomoksi tai eunukiksi.
c) maanittelu on säälittävää
d) lupailu on epätoivoista ja epätoivo on kaikkea muuta kuin haluttavaa

Tilanne olisi nyt vaatinut MIESTÄ! Eli sinun olisi pitänyt vain todeta vaimollesi viileän asiallisesti ehkä hieman pahoilla mielin, että OK, ratkaisu on hänen valintansa ja toivottavasti hän tiedostaa mitkä siitä saattavat olla seuraukset esim. ero, suhteenne huononeminen entisestään jne. Sinun olisi pitänyt pistää hänet miettimään, mitä hän itse asiassa haluaa ja mitä hän teollaan haluaa sinulle viestittää (esim. että suhteenne on lopullisesti ohi). Tai oikeammin teidän olisi yhdessä pitänyt miettiä missä mennään ja mistä tuuli puhaltaa.

Nyt kun hän palaa matkaltaan niin älä ole mikään nyssyruikuttaja tai machosika. Ole mies, joka haluaa keskustella, että mitäs nyt tehdään. Jatketaanko vai erotaanko? Jatketaanko yhteiselämää, jossa kumpikin tekee mitä tahtoo (fucks around etc.) vaiko yritetäänkö hoitaa keskinäinen suhde kuntoon esim. parisuhdeterapiassa?

Älä kitise, älä itke, äläkä missään nimessä huuda; ne eivät auta asemaasi. Ole viileänrauhallinen ja mahdollisimman asiallinen. Surullinenkin voit olla, mutta pidättyväisesti. Ole mahdollisimman normaali. Älä kosketa häntä jos hän ei itse tee aloitetta. Älä puhuttele jos hän ei tee aloitetta. Tervehdyksen voit huikata ja kysyäkin (surumielisesti), että miten matka meni, mutta vain jos luulet kestäväsi vastauksen? Älä kysele yksityiskohtia, sillä niitä sinä et halua tietää (ihan tulevaisuuttakin ajatellen)!

Jos haluat vaimosi ja parisuhteenne takaisin, niin teidän on nyt yritettävä olla kuin aikuiset ihmiset. Vain puhuminen auttaa - mutta sekin vain jos vaimosi on siihen suostuvainen. Pakottaa et voi - varsinkin kun itse olet ensin mokannut. Sori vaan. Toisaalta vaimohan on voinut tehdä jo valintansa, jolloin sun ei tarvi tehdä yhtäääään mitäääään muuta kuin nauraa tai itkeä - riippuen lopputuloksesta.
 
besserwi
""Kai""

Totean vielä, että Sinulla ei ole mitään mahdollisuutta pakottaa häntä mihinkään. Mikäli haluat jatkaa parisuhdetta hänen kanssaan niin se mitä voit tehdä on kertoa hänelle mitä tunnet häntä kohtaan ja mitä haluat hänen suhteensa.
Mieti mielessäsi kaikki vaihtoehdot läpi. Hän saattaa olla kahden vaiheilla ja haluta seurustella myös tuon pomon kanssa. Mikäli sanot, että se ei missään tapauksessa käy, vaan jätät hänet, mikäli hän niin tekee, Sinun täytyy myös jättää hänet. Ellet halua jättää häntä niin helpointa on antaa hänen vapaasti tehdä mitä haluaa ja siinä sivussa koettaa jaksaa. Jossain vaiheessa joko totut tilanteeseen ja osaat nauttia siitä osasta hänen seuraansa mikä on Sinulle tarjolla tai sitten tunteesi häntä kohtaan kuolevat ja voit jättää hänet vapaaehtoisesti. Siinä voi myös käydä niin, että mitään erityisen rankkaa Sinua kohtaan ei tapahdu, vaan että hän valitsee Sinut.
Kaikki on tämän tietämän perusteella mahdollista. Vain vaimosi tietää enemmän. Et kuitenkaan komentelemalla ja haukkumalla saa häntä tekemään mitä haluat, vaan päivastoin loitonnat häntä itsestäsi.

-.-
 
besserwi
""nukkenella""

Olen tässä asiassa samaa mieltä kanssasi. Kirjoitit hyvät, yksityiskohtaiset ohjeet. Suurin piirtein näin minäkin suosittelen ""Kaita"" toimimaan.

-.-
 
mikä on totuus
Vai onko vaimollasi tarkoitus, että huomaisit hänet. Käyttää kovia keinoja heräämiseesi. Kauan aikaa sitten tapahtunut pettäminen häntä kohtaan voi vaikuttaa vaimosi käytökseen. Näitä pettämisjuttuja ei voi helposti unohtaa. Ja miten olette asian joskus käsitelleet.

Ikävä kyllä petettynä oleminen ei ole mieltä ylentävää.

Tuli vain mieleen, että sinua nyt herätellään todellisuuteen.
 
otto
jos kerran kielsit vaimoasi lähtemästä ja se lähti pomon mukaan niin... seon selväpeli sit!!!
laita kamat ovelle oottamaan kun rouva kotiutuu!!!
mieluummin oven ulkopuolelle että pomo joka hänet tuo kotiin voi kantaa kamat autoonsa!!

kestämistä...:((
 
mies
Sait erittäin hyviä ohjeita nukkenellalta ja besserwisseriltä.

""jos sinun koirasi karkaa ja annat sille selkään, sitten kun se tulee kotiin, niin koirasi on aina pidempään karkuteillä.
 

Yhteistyössä