vaimoni on pettänyt minua usean vieraan mehen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja jarmo
  • Ensimmäinen viesti
jarmo
Tänään kävi ilmi, että vaimoni on pettänyt minua usean vieraan mehen kanssa avioliittomme aikana.

Syynä näihin tapahtumisiin olen kuulemma minä itse. En ole ollut tarpeeksi läsnä, olen ollut liian vähän kiinnostunut.

Omaa syytänihän tämä on kaikki.

Kamelin selkäkin naksahtaa poikki yhden korren painosta Jos jokin vain naksahtaa ja se kaikki tuntuu niin oikealta, niin mitäs siinä sitten enää?
 
lissu
mitenkä tuo tuli ilmi? Kertoiko vaimo itse vai saitko sinä jotenkin selville?

Minä olen aika mustasukkainen luonne, itse asiassa todella mustasukkainen... Mutta omaksi voitokseni täytyy lukea, että jotenkin viime aikoina olen alkanut ymmärtää, että pettäminen on aina sen ongelma, joka pettää. Ei sen jota petetään. Jos toinen on niin raukka ettei pysty kumppaninsa kanssa kohtaamaan ja selvittämään asioita suoraan niin sitten petetään. Ja jotkut ovat vain sitoutumiskammoisia ja pettävät sen takia... eikä vika todellakaan ole siinä, jota petetään.

Älä nyt heti ensimmäisenä julista itseäsi syylliseksi. Varmasti rankka asia saada selville, mutta anna nyt itsellesi aikaa miettiä asiaa rauhassa.
 
Nainen
Minusta et voi syyttää itseäsi ja hyväksyä tilannetta noin vaan. Itse en hyväksy pettämistä (paitsi jos tiedän että puoliso pettää jatkuvasti, mutta silloin peli on jo menetetty eikä paluuta enää ole, eron paikka). Kyllä ensin pitäisi pystyä keskustelemaan tilanteesta, kertoa toiselle, mikä harmittaa. Asiat pitäisi selvittää puhumalla ajoissa, ennen kuin mitään ehtii tapahtua. Avioliittoon tyytymätön ja kyllästynyt ihminen on altis uuteen suhteeseen / pettämiseen, jos tilaisuus, yllättäväkin, osuu kohdalle. Siksi ongelmista pitäisi puhua jo paljon ennen kuin tilanne on päässyt siihen pisteeseen! (Puhun kokemuksen äänellä, toista kertaa naimisissa). Nykyinen mieheni onneksi osaa puhua ja patistaa minuakin keskustelemaan, aikaisemmassa liitossani kumpikaan ei osannut avoimesti puhua tunteistaan, seurauksena oli pettäminen ja ero.
Sinun kohdallasi en tiedä, miten tilanteenne jatkuu. ota reilusti asia puheeksi vaimosi kanssa ja kysy suoraan mitä hän haluaa. Haluaako mennä omia teitään vai jatkaa kanssasi, pettämättä.
(Vaikka mistä voit sen jälkeen tietää, pystyykö olemaan jatkossakaan pettämättä, jos on sen tien jo valinnut? Itse en enää pystyisi luottamaan ja antamaan anteeksi.)
Mutta jos päädytte edelleen jatkamaan avioliittoanne, tehkää sopimus, mitä on noudatettava kummankin osalta. Vaikka ei se kukkokaan käskien laula, rakkaus lähtee jos toista liikaa sitoo, mutta jos annat vapauden, rakkaus pysyy jos on aitoa, ei pysy jos perustuu valheeseen.
 
no
Hän on tietoisesti pettänyt sinua ja loukannut. Kaikkea ei sinun tarvitse sietää. Älä anna ylitsesi kävellä enää, vaan aloita toimet millä eroatte. Ole päättäväinen.

Ehkä pettäminen ei ole pahin asia, vaan vaimosi luonne ja suhtautuminen sinuun. Tuskin hän ylimielisyydestään eroon pääsee ja et opi koskaan luottamaan häneen täysin, niin paljoa hän tuskin muuttuu. Ikävä homma, mutta pidä puolesi häntä vastaan omaisuudenjaossa ja pyri saamaan lapset luoksesi, jos teillä niitä on.

Voimia, tämä on ohje mieheltä.
 
Jaana.
No, ei se pettäminen nyt niin iso asia ole, että sen takia pitäisi erota.
Jutelkaa. Jutelkaa miten voisit huomioida vaimoasi enemmän. Olla läsnä.
Yksinäisyys ajaa helposti pettämään. Ymmärrettävästi.
 
kytsäri
Tänään kävi ilmi, että vaimoni on pettänyt minua usean vieraan mehen kanssa avioliittomme aikana.

Syynä näihin tapahtumisiin olen kuulemma minä itse. En ole ollut tarpeeksi läsnä, olen ollut liian vähän kiinnostunut.

Omaa syytänihän tämä on kaikki.

Kamelin selkäkin naksahtaa poikki yhden korren painosta Jos jokin vain naksahtaa ja se kaikki tuntuu niin oikealta, niin mitäs siinä sitten enää?

Rakastatko vaimoasi?
 
Viimeksi muokattu:
Diane
No, ei se pettäminen nyt niin iso asia ole, että sen takia pitäisi erota.
Jutelkaa. Jutelkaa miten voisit huomioida vaimoasi enemmän. Olla läsnä.
Yksinäisyys ajaa helposti pettämään. Ymmärrettävästi.

Eihän järvi soutamisesta kulu! Keskustelkaa ihmeessä. Syitä on aina niin sysissä kuin sepissäkin. Elämä ei ole mustavalkoista. Siinä on myös sävyjä! Olitko itse liian piittaamaton, etkä tajunnut kumppanisi sanatonta avunhuutoa? Varmaan oma käytöksesi ajoi vaimosi vieraisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Scarles
Eihän järvi soutamisesta kulu! Keskustelkaa ihmeessä. Syitä on aina niin sysissä kuin sepissäkin. Elämä ei ole mustavalkoista. Siinä on myös sävyjä! Olitko itse liian piittaamaton, etkä tajunnut kumppanisi sanatonta avunhuutoa? Varmaan oma käytöksesi ajoi vaimosi vieraisiin.

Jaa näin päin sallitaan.Lukaiseppa nöyrän ellin vastaus tuos yhdes ketjus.
 
Viimeksi muokattu:
kari
Jos olisi tehnyt sen usean tutun miehen kanssa, niin olisiko helpompaa?
Olen aina halveksinut aisankannattajia. Vedä itsesi jojoon. Maailma on parempi paikka ilman kaltaisiasi urputtajia. Pelimiehet tekee mitä tahtoo, muut vain sitä mitä osaa...
 
tuesday's gone
Hätiköityjä päätöksiä avioliiton jatkamisesta ei kannata tehdä. Pettäminen on pettäjän syy, sillä miten muka salaa vierasta n*ssimalla saa ongelmat ratkaistua??? Asioista pitää pystyä keskustella. Vaikka mies olisikin poissaoleva, liikaa töissä, henkisesti kaukana, vieraannuttu seurusteluajoista jne, niin fakta on se, että todella monelle käy niin. Silloin tilanteesta kärsivän pitää löytää sellaiset sanat, että toinen pysähtyy, tajuaa ja ryhtyy tekemään asialle jotain. OIkea tapa ei todellakaan ole se, että mennään ja pokataan vieras kumppani sänkyyn.

Nykyään on parisuhdeterapiaa yms josta voi hakea apua.

Tässä suhteessa jatko riippuu siitä, halutaanko enää edes yrittää. Jos kumpikin haluaa yrittää, niin sitten vain parisuhdeterapiaan mars.
 
harmaan sävyjä
Kuuntelitko, kun vaimosi kerto kaipaavan sinua, kertoi sinun olevan liikaa poissa fyysisesti ja henkisesti. Kuuntelitko? Otitko hänen sanansa tosissaan? Vai piditkö vaimosi kaipausta pelkkänä jonnin joutavana haihatuksena?

Vaimosi olisi jättänyt sinut, jos hän ei kannatelisi toivoa, että sinä tajuaisit viimeinkin hänen ikävänsä ja tekisit asialle jotain.

Parisuhteeseen tarvitaan kaksi. Noin käy jos toinen on aina poissa. Tai sitten käy ero samantien. Olisiko se ollut helpompaa sinulle?
 
Helmen_si
Alkuperäinen kirjoittaja harmaan sävyjä;10474692:
Parisuhteeseen tarvitaan kaksi. Noin käy jos toinen on aina poissa. Tai sitten käy ero samantien. Olisiko se ollut helpompaa sinulle?
Ehdottomasti kannattaa erota jos suhde ei ole enää sitä mitä molemmat haluaa. Ei kannata kiduttaa itseään jos ei saa toiselta sitä mitä toivoisi. Itse olen pettänyt miestäni kolme kertaa ja ihan syystä. En saa seksiä kotona riittävästi, joudun pyytämään ja rukoilemaan sitä. Nyt olen päättänyt erota, pakata tavarani ja muuttaa omaan asuntoon.
 
-nimetön-
Ehdottomasti kannattaa erota jos suhde ei ole enää sitä mitä molemmat haluaa. Ei kannata kiduttaa itseään jos ei saa toiselta sitä mitä toivoisi. Itse olen pettänyt miestäni kolme kertaa ja ihan syystä. En saa seksiä kotona riittävästi, joudun pyytämään ja rukoilemaan sitä. Nyt olen päättänyt erota, pakata tavarani ja muuttaa omaan asuntoon.

Tätä tarkoitin kun avasin aiheesta uuden ketjun.Ei ole ainoa kerta kun sivustolla törmää samanlaiseen kommenttiin......................................
 
Viimeksi muokattu:
Pekka
Ehdottomasti kannattaa erota jos suhde ei ole enää sitä mitä molemmat haluaa. Ei kannata kiduttaa itseään jos ei saa toiselta sitä mitä toivoisi. Itse olen pettänyt miestäni kolme kertaa ja ihan syystä. En saa seksiä kotona riittävästi, joudun pyytämään ja rukoilemaan sitä. Nyt olen päättänyt erota, pakata tavarani ja muuttaa omaan asuntoon.
Olet näköjään lopullisesti kyllästynyt mieheesi. Ihmettelen millainen mies sinulla, yleensähän se on niin päin, että me miehet aina valitellaan ettemme saa tarpeeksi seksiä vaimoiltamme.
Minä olen saanut olla monta vuotta ilman seksiä, kun vaimoa ei sekstailut enää kiinnosta rintasyöpäleikkausten jälkeen. En ole kuitenkaan vielä pettänyt vaimoani, vaikka rehellisyyden nimissä sekin on tullut mieleeni monta kertaa. Olenhan normaali mies jolla on vielä seksihalut tallella ja välillä minäkin todella kaipaan toisen ihmisen läheisyyttä, mutta kun en saa vaimoltani mitään vastakaikua. Olen jo aikoja sitten lopettanut vonkaamisen ja tyytynyt kohtalooni. Nyt olen harrastuksen kautta tutustunut yhteen eronneeseen naisihmiseen, joka miellyttää minua ja olen miettinyt pääni puhki kannattaisiko minun yrittää päästä hänen kanssaan suhteeseen. Halut on kovat mutta omatunto ei anna periksi !
 
Viimeksi muokattu:
Jansku
Rautalangastako sinulle pitää mallia vääntää? Montako kertaa vaimosi sai läheisyyttä ennen ja jälkeen leikkauksen? Ja nyt en puhu seksistä!!! Menkää nyt hyvät ihmiset hakemaan ulkopuolista apua ongelmaanne. Kummallakin omat tarpeet, jotka kuitenkin ovat kaukana toisistaan. Aivan kuin eri planeetalta olisitte, puhutaan ehkä, mutta ette kuitenkaan kuule toisianne...

Kumma kun se elämä tuntuu loppuvan siihen seksittömyyteen, kai siihen nyt hemmetti soikoon muutakin kuuluu, se mielestäni vaan yksi osa siitä..
 
kaffepannu
Ei se ole sun syytäs, että vaimos on päättäny pettää sen sijaan, että olis ottanu eron ja lähteny vasta sen jälkeen vieraisiin sänkyihin.

Vaimo olis ihan hyvin voinu hoitaa asian pettämättä. Hän olis voinu keskustella asiasta kanssas, ja jos mikään ei olis auttanu, hän olis voinu ehdottaa eroa.

Mutta hän päätti toisin. Älä syytä itseäs.
 
Jäte
Ilmeisesti on niin, jaksaako pariskunta olla ja elää yhdessä lopun ikää?
Jotkut jaksavat ja haluavat.
Olisiko viisasta alkaa avioitua jossain koolmenkympin tietämissä, koska siinä iässä luultavasti ruusunpunaiset suomut on jo karisseet ajatuksista.
Tuossa iässä ihminen on jo saanut kokea ylä, alamäkeä, ettei enää ole niin altis houkutuksille.
Mitä mieltä olette muut kanssaimmeiset?
 
sohvis
Eikös ole pelkkää plussa, kun vaimo palaa miehensä luokse harharetkiltään. Mies voi kulkea rinta rottingilla, ei löydy parempaa vaimolle, vaikka vaimo kuinka käy testaamassa muita miehiä.
Aina halajaa takaisin oman kullan luokse.
 
omppu
Eihän järvi soutamisesta kulu! Keskustelkaa ihmeessä. Syitä on aina niin sysissä kuin sepissäkin. Elämä ei ole mustavalkoista. Siinä on myös sävyjä! Olitko itse liian piittaamaton, etkä tajunnut kumppanisi sanatonta avunhuutoa? Varmaan oma käytöksesi ajoi vaimosi vieraisiin.

Uskomaton näkökanta! Jos avioliitossa joku mättää, on ihan ok lähteä jakamaan rasiaa kylille, sen sijaan, että aikuismaisesti puhuisi asioista?
Täytyy sanoa, että kun näitä naisten vastauksia lukee, tuntee aitoa myötähäpeää oman sukukuntansa puolesta. Naisista on tullut aivan moraalittomia ja kakaramaisia omaan napaan tuijottajia.


Ap:lle sanoisin, että potki tuollainen vaimo pihalle. On meissä naisissa vielä niitäkin, jotka on vastuullisia aikuisia eikä joka ongelman edessä juokse vieraisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Jakaja
Uskomaton näkökanta! Jos avioliitossa joku mättää, on ihan ok lähteä jakamaan rasiaa kylille, sen sijaan, että aikuismaisesti puhuisi asioista?

Uskomaton näkökanta seksuaalisuuteen -rasian jakaminen! Meilläpäin sitä kutsutaan rakasteluksi, joka johtuu siitä, että pari haluaa seksiä. Tuskin kukaan aviopettymystään millään "millään jakamisella" kompensoisi.
 
Viimeksi muokattu:
sohvis
Olen ompun kanssa samaa mieltä. Suomalaiset naiset taitavat olla sekoamassa. Luulevat olevansa maailman napoja värjättyine hiuksineen, tatuointineen, humalasekoiluineen.
Suomalaiset nykynaiset eivät edes tajua, kuinka sekoja ovat
 

Yhteistyössä