vaimoni on pettänyt minua usean vieraan mehen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja jarmo
  • Ensimmäinen viesti
käyttöhäiriö
Syy pettämiseen on aina pettäjässä. Onhan se ihan mahdollista, että ap eli "Jarmo" on ollut paljon töissä, tehnyt ehkä reissuhommia, ottanut ehkä saunan päälle pari olutta liikaa, ei ole jaksanut tehdä kotitöitä eikä ehkä ole sängyssäkään tehnyt muuta kuin perussuoritusta. Tästä huolimatta vaimon tehtävänä on sanoa miehelleen, että hän on tyytymätön ja hän haluaa muutosta asiaan.

Joskus käy niin varsinkin, jos Jarmon vaimo on kotiäitinä, että kumpikin vieraantuu toistensa maailmasta. Jarmo saattaa ajatella, että vaimo vaan elää hänen rahoillaan ja on koko ajan äitiysLOMALLA kun hän saa painaa pitkää päivää, että perheelle saa elannon. Vastaavasti vaimo saattaa ajatella, että helppoahan se on miehen tulla siistiin kotiin, kun ei tarvitse kuin vähän käydä töissä ja kotona odottaa valmis ruoka, siivottu koti ja vaimo saa palkaksi vain väsähtäneen äijän, joka ei jaksa edes rakastella ihmeen ihanasti, vaan innostuu lähinnä vain Urheiluruudun katsomisesta ja oluesta. Ruuhkavuodet ovat kiireisiä ja moni parisuhde kaatuukin n. 35-40-vuotiailla, kun rakkauden huuma on ajat sitten haihtunut ja arki on täynnä rahahuolia, siivoamista, ruoanlaittoa, kiirettä ja kiirettä. Virheenä on se, että parisuhteen hoitaminen unohtuu ihan kokonaan ja silloin kumpi tahansa osapuoli on altis syöksymään pettämiseen esim. työkaverin kanssa.

Jarmon pitäisi keskustella kunnolla vaimon kanssa. Jos keskustelu ei onnistu tai menee huutamiseksi, niin parisuhdeterapia on hyvä paikka opetella keskustelemista. Vaikka eroon päädyttäisikin, niin kummallekin tekee hyvää saada puhua suunsa puhtaaksi ja tulevaisuuden kannalta on tosi tärkeää, ettei samoja virheitä toisteta, vaan on osannut ottaa jotakin opiksi. Nyt tässä vaiheessa ei tarvitse miettiä, että haluaako Jarmo erota vai ei. Usein yhteiset lapset ja jäljellä oleva rakkauden tunne ovat syitä, joiden vuoksi haluaa jatkaa ja yrittää antaa anteeksi. Jos ei voi antaa anteeksi tai rakkauden tunne on kokonaan kadonnut, niin sitten ero on parempi vaihtoehto.

Jää jäljelle kysymys, että miksi vaimo on pettänyt? Miksi hän ei ole ottanut parisuhdeongelmia aiemmin esille? Miksi hän ei ole ottanut eroa? Vaimo saattaa ajatella, että hän on oikeutettu saamaan hyvitystä kärsimyksistään. Hän saattaa ajatella, että hän ei halua ottaa eroa (ei uskalla), vaan hän tekee mitä tahansa, jotta mies ottaisi eron. Usein tällainen ahdistus ja paha olo kertyy vuosien kuluessa, jolloin tällainen älytön toiminta tuntuu vaimosta itsestään järkevältä, vaikka ulkopuolisen mielestä siinä ei ole järkeä. Siksi parisuhteesta keskustelu kahdestaan ei yleensä tuota tulosta, kun vaimo ei itsekään tiedä, miksi hän on toiminut siten kun on tehnyt. Luulisin, että aika harvoin vaimo pettää alusta asti ihan tietoisesti antamatta minkäänlaista vinkkiä puolisolle siitä, että miehen itsensä pitäisi muuttaa käytöstään.

Usein käy niin, että vaimo nalkuttaa. Vaimo saattaa sanoa miehelleen satoja kertoja siitä, että mitkä kaikki asiat vaatisivat korjaamista. Mies ei kuitenkaan tee mitään. Sitten kun vaimo pettää, niin järkytys on miehelle iso. Miehen mielestä vaimon nalkutus on vain ollut "taustamelua" eikä mitään todellista, miksi asialle olisi pitänyt tehdä mitään, kun taas vaimolle pettäminen on ollut seurausta kaikesta turhautumisesta ja raivosta miestä kohtaan.

Tämä kaikki on pitkälti spekulointia, koska Jarmo ei ole kertonut kovinkaan paljon suhteestaan. Itse olen kuitenkin eronnut (ja erosta opiksi ottanut), joten sitä vasten ei ole vaikea arvailla, että mikä vaimon käytöksen syynä voisi olla.
 
pohjoisen lilja
Tekosyitä itselle ja toiselle pettäjä keksii, että saisi panna vierasta. Tosirakkaus kestää. Minulla on kokemusta...olen nainen ja ollut monenlaisissa suhteissa. Kahta miestä olen pettänyt joskus kumpaakin yhdesti ja humalassa molempia (petturikaveri oli kummallakin kerralla sama). Häpeän tekoani niin syvästi...
Kun pettää toista, niin ei tätä rakasta. Tiesin sen jälkeen, etten jatka vakikumppanin kanssa. Olin ihastunut vuosia tähän pettäjäkaveriin, joka on oikea sika ja naistennaurattaja. Sain ehkä kynsillenikin, mutta ihan oikein. Pöljyyksistään saa maksaa itse joskus kovan hinnan mutta se pitää ottaa vastaan. Mitä kylvää sitä niittää.
Jätä vaimosi ja kerää itsekunnioituksesi. "Vaimosi" joka ei ole vaimo sen sanan varsinaisessa merkityksessään. "Vaimollasi" olisi pitäny olla selkärankaa -ensin erotaan ja sitten juostaan missä juostaan.
Olen kohdallani päättänyt olla uskollinen ja jo vuosia mennyt em. kohelluksista. Minulle on kyllä tehty samoin, joten tiedän miltä se tuntuu ja siitähän menee ihan shokkiin pahimmillaan. Nyt olen suhteessa ja toivottavasti voin luottaa. Luottamus, läheisyys, itsensä arvostus, toisen kunnioittaminen, ...kaikkia hienoja sanoja yritämme elää todeksi. En jaksa enkä halua rikkoa mitään...se särkee liian monta ihmistä ja on aika kuluttavaa..ei jää luutaakaan käteen.
Löydä sellainen kumppani, joka on sinua varten. Antaa ja saada voi kaksi ihmistä toisilleen paljon. Toivottavasti ihmiset tajuaa toisensa ja eivät pidä itsestäänselvyyksinä. Houkutuksia kyllä tulee, mutta siinäpä se kumppanuus punnitaan.
 
hihaton
Tosirakkaus kestää.
Olisipa kiva tietää, että mistä sellaista tosirakkautta oikein saa. Vaikka kuinka rakastaisi, niin silti voi ärsyttää, kun mies koko ajan jättää sukat lattialle, jättää wc-pöntön kannen auki, puristaa hammastahnaa väärällä tavalla, jättää korjaamatta leivänmurut pöydältä, laittaa astiat väärällä tavalla tiskikoneeseen, antaa lasten syödä herkkuja juuri ennen ruokailua tms.

Nuo vielä on pieniä asioita, mutta kun sitä jatkuu vuodesta toiseen eikä mies opi millään siisteyttä, niin pienetkin asiat tuntuvat kasvavan vuoren korkuisiksi. Sitten rupeaa jo ärsyttämään sekin, että mies nauraa tyhmille asioille, maiskuttaa syödessään eikä sängyssäkään tee mitään yllättävää. Koskettaisi edes eri tavalla joskus!

Miten sen rakkauden alkuhuuman saa takaisin? Tätäkö tää vaan on?
 
Viimeksi muokattu:
Noh
En tiedä teidän suhteesta, minä petin miestäni ihan tarkalleen siitä syystä ettei hän ollut läsnä. Monta vuotta katsoin sitä, pettämisen jälkeen tajusin, etten halua elää tällaista elämää, vaan sellaisen suhteen jossa en ajaudu siihen pisteeseen. Ja lähdin.
Meni monta vuotta, että koin olevani turha, vastenmielinen ja ilmaa, lopussa jo se, että joku tuntematon katsoi minua kadulla pidempään, antoi voimia moneksi päiväksi.
 
Noh
En tiedä teidän suhteesta, minä petin miestäni ihan tarkalleen siitä syystä ettei hän ollut läsnä. Monta vuotta katsoin sitä, pettämisen jälkeen tajusin, etten halua elää tällaista elämää, vaan sellaisen suhteen jossa en ajaudu siihen pisteeseen. Ja lähdin.
Meni monta vuotta, että koin olevani turha, vastenmielinen ja ilmaa, lopussa jo se, että joku tuntematon katsoi minua kadulla pidempään, antoi voimia moneksi päiväksi.
Ja jatkaisin vielä, että yritin aivan helvetisti tehdä suhteemme eteen, antaa tilaa, aikaa, puhua, käydä terapiassa (mies lähti pari kertaa). Sitten riitti.
 
Viimeksi muokattu:
MC Gallahan
Jos olisi tehnyt sen usean tutun miehen kanssa, niin olisiko helpompaa?
Olen aina halveksinut aisankannattajia. Vedä itsesi jojoon. Maailma on parempi paikka ilman kaltaisiasi urputtajia. Pelimiehet tekee mitä tahtoo, muut vain sitä mitä osaa...

Voi sinua surkimusta. Yrität päteä pilkkaamalla muita vaikka selvästikin oma egosi on este kaikelle suhdetoiminnalle. Maailma on parempi paikka nimenomaan ilman sinua pelle.
 
Viimeksi muokattu:
oikea mies
Ei perkele, mikä röyhkeys näistä naisten vastauksista taas paistaa! Tämä tuntuu olevan tänä päivänä naisten keskuudessa todella yleistä, että ei oteta mitään vastuuta teoistaan. Aina nämä naisten pettämiset ovat muka jotenkin sen miehen syytä, jotain "hätähuutoja" yms. Jos minun vaimoni jäisi pettämisestä kiinni, niin todennäköisesti lentäisi pihalle kuin leppäkeihäs enkä mitään selityksiä kuuntelisi. Jos alkaisi syyttää minua, tai selittää näitä "hätähuuto"-juttuja, niin peli olisi viimeistään siinä vaiheessa lopullisesti pelattu. Vähintä mitä odottaisin tuommoisessa tilanteessa olisi aito katumus ja täyden vastuun ottaminen tapahtuneesta (tämä ei vain jostain syystä tunnu naisilta koskaan luonnistuvan). Saisi kyllä helvetin nöyrää naista olla pitkään, jos haluaisi minun edes harkitsevan yhteistä jatkoa. Jos itse erehtyisin vieraissa käymään, niin ymmärtäisin oikein hyvin vastaavat vaatimukset vaimoni puolelta ja ottaisin täyden vastuun tapahtuneesta (riippumatta siitä, mikä siihen johti, elämä on valintoja ja valinnoistaan on aina vastattava).
 
Hjördis Stondis
Olen saanut tarpeekseni petttämisestä. vaimoni on pettänyt minua vuosien ajan. odottaa että minä annan aina anteeksi ja pystyn jatkamaan elämää nollatilanteesta. Sisäisesti olen täyn nä katkeruutta ja vihaa jota en tiedä miten pystyn kanavoimaan. jos on ottanut alkoholia niin ei ole niin paha...ym ym selityksiä löytyy... mitä vittua teen tässä jos ei kiinnosta sitoutua ja aikuistua. aina on vika miehessä. minäkin ilmeisesti olen tehnyt liikaa töitä talon ja perheen eteen, mikään ei riitä ja kaikki on liikaa. Ja vaimo istuu kotona. ei niin että kotihommat olisivat helppoja mutta minä sen rahan kotiin tuon, rakastan perhettäni ja haluan pitää huolta. ei riitä.
 
en petä ikinä
minusta syy on aina pettäjässä.
Kenenkään ei ole pakko mennä vieraisiin.
Voi myös istuttaa sen ikävän pihtaripuolison alas saman pöydän ääreen ja sanoa, nyt tähän hommaan on tultava muutos tai minä haen avioeroa. Sitten keskustellaan ja vielä kerran keskustellaan. Jos puhumaan ei pystytä tai ei päästä asiassa molempia osapuolia tyydyttävään yhteisymmärrykseen niin kamat jakoon ja oman asunnon etsintään. Ei siinä sen kummempaa.

Vain raukat ja pelkurit pettävät.

Itse en sietäisi pettävää puolisoa. Se olisi kerrasta poikki.
Pettäminen on osoitus siitä, ettei puoliso kunnioita eikä välitä toisesta enää pätkän vertaa.
Miksi olla yhdessä ihmisen kanssa jolle on samantekevää mitä toinen tuntee?
En mistään syystä. Ei edes siksi, että tämä petetty rakastaa puolisoaan. Miksi turhaan roikkua suhteessa jossa ei saa vastarakkautta? On parempi antaa toisen mennä menojaan ja etsiä itselle sellainen kumppani joka on rakkauden arvoinen.
 
joopa joo.
Yleensä nämä "minä en ikinä" löytävät edestään vielä uusia ulottuvuuksia :DD Se on niin nähty.
Kaikki himiset eivät ole tilatoihmisiä, eikä keskustelu auta. Eroaminen pelkän seksin takia on turhaa, sitä kun voi hakea muualtakin. Parisuhteessa voi moni muu asia olla sen verran arvokasta, ettei pihtaamisen takia erota kannata.
 
leikkaajaliimaa
– Usein asiat ovat menneet vain huonompaan suuntaan. Voit rukoilla, toivoa, kiristää, nalkuttaa, riidellä tai uhkailla erolla, mutta ne eivät muuta toista, jos hän ei itse halua muuttua.

Rakentavampaa on miettiä, millainen parisuhteen pitäisi mielestäsi olla ja millainen kumppani itse haluaisit olla parhaimmillasi – sillä oikeasti vain itseään voi muuttaa.
 
olsa
Jos vaimo haluaa vierasta niin se vain pitää hyväksyä. Itselläni suhde jos 25 vuotta naimisissa. Vaimollani useita pettämisiä mutta suhde pysyy. Antakaa nyt ihmiset omalle seksuaaliselle halukkuudellelupa. Ei se pillu siitä kulu jos joku sitä polkee. Itsekkin petän aina silloin tällöin ja nykyääbn meillä on kolmen kimppaa miehen kanssa.
 
Aisankannattaja
Jos vaimo haluaa vierasta niin se vain pitää hyväksyä. Itselläni suhde jos 25 vuotta naimisissa. Vaimollani useita pettämisiä mutta suhde pysyy. Antakaa nyt ihmiset omalle seksuaaliselle halukkuudellelupa. Ei se pillu siitä kulu jos joku sitä polkee. Itsekkin petän aina silloin tällöin ja nykyääbn meillä on kolmen kimppaa miehen kanssa.
Niin eihän se järvi soutamisesta kulu! Nyt vaimosi kannattaa soudellakin ja tehdä töitä hierojana kun vielä jaksaa, seksi kiinostaa, suksi luistaa ja miehet jaksavat vielä olla kiinostuneita hänestä.
 
Viimeksi muokattu:
Annuti
Olisipa kiva tietää, että mistä sellaista tosirakkautta oikein saa. Vaikka kuinka rakastaisi, niin silti voi ärsyttää, kun mies koko ajan jättää sukat lattialle, jättää wc-pöntön kannen auki, puristaa hammastahnaa väärällä tavalla, jättää korjaamatta leivänmurut pöydältä, laittaa astiat väärällä tavalla tiskikoneeseen, antaa lasten syödä herkkuja juuri ennen ruokailua tms.

Nuo vielä on pieniä asioita, mutta kun sitä jatkuu vuodesta toiseen eikä mies opi millään siisteyttä, niin pienetkin asiat tuntuvat kasvavan vuoren korkuisiksi. Sitten rupeaa jo ärsyttämään sekin, että mies nauraa tyhmille asioille, maiskuttaa syödessään eikä sängyssäkään tee mitään yllättävää. Koskettaisi edes eri tavalla joskus!

Miten sen rakkauden alkuhuuman saa takaisin? Tätäkö tää vaan on?
Lääke on se, että oppii olemaan välittämättä ja lopettaa lopulta täysin yhdentekevistä asioista naputtamisen. Jos asia sinua häiritsee, huolehdi se vaivihkaa itse. Jatkuva mäkättäminen aiheuttaa niin itsellesi kuin miehellesikin ryppyjä rakkauteen. Opi olemaan rennosti!
 
Viimeksi muokattu:
Tellervo
Alkuperäinen kirjoittaja Hjördis Stondis;11257127:
Olen saanut tarpeekseni petttämisestä. vaimoni on pettänyt minua vuosien ajan. odottaa että minä annan aina anteeksi ja pystyn jatkamaan elämää nollatilanteesta. Sisäisesti olen täyn nä katkeruutta ja vihaa jota en tiedä miten pystyn kanavoimaan. jos on ottanut alkoholia niin ei ole niin paha...ym ym selityksiä löytyy... mitä vittua teen tässä jos ei kiinnosta sitoutua ja aikuistua. aina on vika miehessä. minäkin ilmeisesti olen tehnyt liikaa töitä talon ja perheen eteen, mikään ei riitä ja kaikki on liikaa. Ja vaimo istuu kotona. ei niin että kotihommat olisivat helppoja mutta minä sen rahan kotiin tuon, rakastan perhettäni ja haluan pitää huolta. ei riitä.
Olen nykyään aika paljon miesten puolella näissä avioriidoissa. - Herätys, on kyllä sääli, kun
nykyrouvat tahtovat poimia rusinat pullasta. Pitää saada komea talo kaikkine ihanine sisustuksi-
neen, kun kerta Lissullakin on ja tietenkin kaikkee muutakin pikku kivaa... Mutta osaako vaimosi
esim laittaa ruokaa, ym... , onko teillä lapsia? Mutta sitten sä olet väsynyt kaikesta työnteosta
ja vielä pitäis olla unelmien rakastaja, tosi raskasta. - Ja media jauhaa vain, että seksi, seksi,
seksi. - Olen 75-vuotias nainen, enkä omasta mielestäni mikään tiukkapipo, olen eronnut aika-
päiviä sitten ja senjälkeenkin vielä tässä seurustellaan. - Yks vinkki vois antaa opetuksen, ota
lomaa perheestäsi, jos suinkin voit taloudellisesti ja lähde yksin lomalle, etkä kerro minne.
En tiedä voitko olla erossa lapsistasi, se on eri asia. - On se vaan kummallista tämä naisten
sielunelämä, aviomies on elättäjä ja se "se tai ne" ihanat renttumiehet rakastajia....
 
engel48
Tänään kävi ilmi, että vaimoni on pettänyt minua usean vieraan mehen kanssa avioliittomme aikana.

Syynä näihin tapahtumisiin olen kuulemma minä itse. En ole ollut tarpeeksi läsnä, olen ollut liian vähän kiinnostunut.

Omaa syytänihän tämä on kaikki.

Kamelin selkäkin naksahtaa poikki yhden korren painosta Jos jokin vain naksahtaa ja se kaikki tuntuu niin oikealta, niin mitäs siinä sitten enää?
Me elämme sellaisessa yhteiskunnassa , jossa naiset niinkuin miehetkin pettävät toisiaan .
Usein tuntuu , että avioliitto on aikansa elänyt ilmiö .Pappien houreet ikuisesta rakkaudesta itse elämä heittää roskikseen.

Me kuulumme apinoiden heimoon ja jos eläintieteilijöitä on uskominen, niin mitkään apinat evät ole yksiavioisia.
Olisi tosiasioiden tunnustamista, jos vihillä sanoisi:
Rakastan sinua myötä ja vastoinkäymisissä toistaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
pilkunviilausta
Olisi tosiasioiden tunnustamista, jos vihillä sanoisi:
Rakastan sinua myötä ja vastoinkäymisissä toistaiseksi.
Mutta vihillähän pappi kysyykin, että tahdotko rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä jne. eikä kiristä mitään ikuista rakkauden- ja uskollisuudenlupausta. Ja se että tahtoo tehdä jotain on eri asia kuin että kykenee tekemään sen.
 
Viimeksi muokattu:
moi
Mutta vihillähän pappi kysyykin, että tahdotko rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä jne. eikä kiristä mitään ikuista rakkauden- ja uskollisuudenlupausta. Ja se että tahtoo tehdä jotain on eri asia kuin että kykenee tekemään sen.
Mikä siinä on, että olen törmännyt tuohon samaan asiaan monen naisen kanssa: he kokevat, niin että vihkikaava ei ole lupaus ikuisesta rakkaudesta, vaan tosiaankin pyrkimys rakastaa. Minä miehenä pidän sellaista naista epäilyttävänä, jos hän menee avioliittoon ja toteaa vihkimisen jälkeen, että se on vain pyrkimys rakastaa, eikä missään tapauksessa merkitse rakastamista loppuelämäksi. Miksi sellaista pitää mainita; onko se lupaus, että en tule rakastamaan sinua ainakaan loppuelämääni. Sellaiset naiset saavat minun puolestani pitää sinkkustatuksensa.
 
Viimeksi muokattu:
Haleja ja pusuja
Olisipa kiva tietää, että mistä sellaista tosirakkautta oikein saa. Vaikka kuinka rakastaisi, niin silti voi ärsyttää, kun mies koko ajan jättää sukat lattialle, jättää wc-pöntön kannen auki, puristaa hammastahnaa väärällä tavalla, jättää korjaamatta leivänmurut pöydältä, laittaa astiat väärällä tavalla tiskikoneeseen, antaa lasten syödä herkkuja juuri ennen ruokailua tms.

Nuo vielä on pieniä asioita, mutta kun sitä jatkuu vuodesta toiseen eikä mies opi millään siisteyttä, niin pienetkin asiat tuntuvat kasvavan vuoren korkuisiksi. Sitten rupeaa jo ärsyttämään sekin, että mies nauraa tyhmille asioille, maiskuttaa syödessään eikä sängyssäkään tee mitään yllättävää. Koskettaisi edes eri tavalla joskus!

Miten sen rakkauden alkuhuuman saa takaisin? Tätäkö tää vaan on?

Jospa miehelläsi on vastaava ärsytyslista sinusta.... Alkuhuumaa ei saa takaisin ellei kummallakin ole myös positiivista listaa toisistaan.

Mieti mihin rakastuit miehessäsi. Kai sekin ominaisuus on vielä tallella, jos ei ole, niin houkuttele se esiin. Avioliitto on kahden kauppa. Nalkuttamalla ne tunteet harvoin paranevat, mutta keskustelut ja hellyyden osoitukset yllätävissäkin tilanteissa saavat tunteet taas heräämään..
 
Viimeksi muokattu:
tiedänpä vain
Eikös ole pelkkää plussa, kun vaimo palaa miehensä luokse harharetkiltään. Mies voi kulkea rinta rottingilla, ei löydy parempaa vaimolle, vaikka vaimo kuinka käy testaamassa muita miehiä.
Aina halajaa takaisin oman kullan luokse.
Moni nainen jos palaa "harharetkeltään", niin ei tee sitä rakkaudesta tai siitä, että ei löytyisi "parempaa", vaan ihan vain siksi, että niin voi tuntua olevan hempompaa... Mutta pian sitä taas huomaa, ettei tulekaan mistään mitään ja pakko on lopulta kuitenkin erota.
 
Viimeksi muokattu:
pakko huomauttaa
jos mies on mennyt ottamaan itseään paljon nuoremman ja vielä keskenkasvuisen naisen, niin ei voi syyttää kuin itseään kun tulee petetyksi. Jos ottaa nuoren puolison, niin pitää varautua siihen, ettei se välttämättä ymmärrä mitä tekee ryhtyessään parisuhteeseen kanssasi. Ja huom! Olen itse ollut tuo nuori ja keskenkasvuinen nainen.
 
Nico (c:llä)
...Jos vaimo haluaa vierasta niin se vain pitää hyväksyä. ...Vaimollani useita pettämisiä mutta suhde pysyy...Ei se pillu siitä kulu jos joku sitä polkee. Itsekkin petän aina silloin tällöin ja nykyääbn meillä on kolmen kimppaa miehen kanssa...
Wauzi wau! Haluaisin juustoksi kolmen miehen hampurilaiseen niiden kolmen pihvin väliin...;))

Tai sitten pelkkä sandwich... nyyh:((
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä