Hae Anna.fi-sivustolta

Vain Jeesus pelastaa

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Milango, 07.01.2011.

1. Kysymysmerkkinä Vierailija

Mielenkiintoni kyllä heräsi hiukkasen. En usko että olen yliempaattinen. Oikastaan tiedän sen. Mikä sellaisesta kertoo?

No ei mikään kun heilautit vain häntääsi :)

Mutta minusta ajatuskin siitä että olisin yliempaattinen, on hassu :) Silloin meitä olisi tosi paljon, samaa mieltä kun on suuri osa ihmisistä, jos se olisi kriteeri yliempaattisuudelle.

.
    Mutta JOS olisin (tai joku on) ja se katsottaisiin vammaksi, niin täytyykö kaikkia vammoja saada korjatuksi? On todella hyvin herkällä tunneskaalalla ja empaattisuudella varustettuja ihmisiä kuten tiedämme, ja minun tuntemani ainakin ovat ylpeitä omasta herkkyydestään ;) Mutta hekään eivät välttämättä olisi samaa mieltä kanssani. Yliempaattisetkaan eivät ole samaa mieltä kaikesta keskenään. Kysehän on näkemyksistä ja mielipiteistä. Ja mielipide ei ole syy hoitoon ;) Ei ainakaan demokrattisissa maissa.

Ja jos ajatellaan vielä vertailun vuoksi yhtä ääripäätä eli sitä 2%:ia väestöstä joka on huippuälykäs eli sitä toista ääripäätä, onko jokin aihe miksi heidän olisi saatava hoitoa? Eli hoitoa mihin?
    Eli ei taida vamma kuin vamma tarvita hoitoa?

2. Kysymysmerkkinä Vierailija

....:D

3. Termit haltuun Vierailija

Älähän lässytä tietämättä paremmin. Pedofiili ei ole sama kuin seksuaalirikollinen. Ota asioista selvää ennen kuin yrität leikkiä asiantuntijaa.

Et sitten kuitenkaan ollut selittelemättä.

4. Kysymysmerkkinä Vierailija

Ei tarvitse ottaa selvää, tiedän sen muutenkin

5. herkkä viritys Vierailija

Vamma kuin vamma tarvitsee hoitoa aina siihen pisteeseen asti, kuin sitä voidaan antaa!

Olet liian herkällä virityksellä!

6. sudensydän Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei siis tiedätsä vai etsätiedätsä ;)

Ainako sitä alapäätä pitää täällä julkisesti miettiä ;) grou ap ;) tai saahan niihinkin vaivoihin lääkitystä ;)

*menee nukkumaan* :0)

7. Termit haltuun Vierailija

Miksi sanot, että pedofiili ei tunne empatiaa?

8. Kysymysmerkkinä Vierailija

niinpä

9. Kysymysmerkkinä Vierailija

............

10. Kysymysmerkkinä Vierailija

Nyt lopetan tietsikahommat ja samalla täällä olon. Kiitos seurasta. Oli ihan mielenkiintoista.

Hyvää yötä, kauniita unia.

11. Ilkeästi Vierailija

Kuka jää kaipaamaan nimimerkkejä Kysymysmerkkinä ja sudensydansahra?

Joten hyvää yötä heille kummallekin.

12. empantti Vierailija

pedofiili ei tunne empatiaa, koska pedofiilillä ei ole kykyä asettua toisen ihmisen asemaan, eli uhrinsa tuskaan ja kipuun!!!

pedofilia ei ole vamma tai sairaus, se on väkivaltaa, sadismin muoto. pedofiili ei silkasta inhosta alista ja raiskaa lapsia, hän tekee sen omaa julmaa nautintoa tavoitellen, vähät välittämättä uhrinsa tuskista.

sympatiaan monet ihmiset kykenevät, mutta empatia onkin sitten jo harvojen kyky.

13. Pedon merkki Vierailija

Pedofiili on tunnevammainen ja mieleltään sairas, ei muuten tekisi niitä julmia tekoja ja pahinta on se, että Jumalakaan ei voi tällaista auttaa, sillä parannuksen tekoon tarvitaan tunne siitä, että tekee väärin.

14. Termit haltuun Vierailija

Sullekkin suosittelen että otat selvää mitä sanat tarkoittavat ennen kuin kirjoitat. Netistä on hyvä aloittaa, sen verran ehkä osaat. Löysit tännekkin. Nyt vain osoitat tietämättömyytesi ja ennakkoluulosi.

15. sokeinopastaja Vierailija

ei on kieltävä ja kyllä on myöntävä

16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Kyl mä olen sun kans samaa mieltä että sairaus se enemmänkin on kuin vamma. Kysymysmerkin keksimä nimitys se vamma oli. Käytin hänen kanssaan keskustellssani siksi sitä. Ja joo eikä nuo manitsemasi ole sairaita välttämättä.

17. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Äläpäs nyt laita omia ajatuksiasi mun sanomisista tosiksi. Tuo on ihan sun tulkintaas. Luetunymmärtäminen ei näköjään sullakaan ole sitä parasta.

18. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Voi herrra jumala, lienee sunkin luetunymmmärtämisesnäs todella häikkää jos noin ymmärsit. Älä ny jumalan tähäre verä niitä herneitä palkoineen päivineen nenuus tuollaista vauhtia.

Sun mopos tais lähtiä vähä keulimaan. Pistät kokoajan mun suuhuni jotakin sellaisia tarkoituksia mitä ei ollut mun sanoissa.

Jotenkin tuntuu nyt että mun nimmari tässä on se punainen vaate eikä sanomiseni.

19. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Mä olen kyllä vähän samaa mieltä vaikka tästä se vissiin tassu/lumisota alakaa...

20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Mutta eikös oikeestaan väkivalta ja sadismikin oo jonkun sortin "sairaus" tai "vamma". Virhetoiminto vois sanoo jos ihminen olis robotti.

21. Caris Vierailija

Nikillä kysymysmerkki näkyi kuppi tosiaan menevän nurin aika rankasti. Etkö ole tietoinen siitä että kun keskustelet keskustelupalstalla niin saat myös kritiikkiä? Etkö kestä sitä? Siltä vahän tuntui.

22. Koirankäpälä Vierailija

Ei se kestä, se on nähty monet kerrat.

23. Hevosenkavio Vierailija

Ja kohta se tulee taas takaisin vaikka lähti jo ovet paukkuen. Taas.

24. Kysymysmerkkinä Vierailija

Heippa Veskari.
    Voi olla vaikea tietää millä mielellä toinen osapuoli kirjoittaa kun ei häntä näe eikä tunne, joten kerron hiukan taustaa noille eilisille vastauksilleni sinulle. En vetänyt herneitä nenään. Kirjoitin ihan vain ajatukseni eikä niihin sisältynyt ärtymystä. Kuten sanoin, arvelin etten voi auttaa tekstieni avaamisessa koska minusta näytti että tulkinnat sanomisistani menivät kokonaan ohi omien kirjoitusteni. Siksi kerroin miten olin tulkinnut kirjoituksesi ja laitoin kysymysmerkkejä sen merkiksi että onko oikein tulkittu.

Mutta kuten sanottu, kenttä on vapaa. Kun ei tarkennuksia tullut eikä ystävällismielistä/asiallista keskustelua näytä syntyvän - tosin myönnän edelleenkin etten ehkä osaisikaan avata enempää kirjoituksiani kuin mitä jo kirjoitin- niin ei minua haittaa jos revittelette olettamuksilla ja mielikuvilla. Ainoa mitä haluan sanoa niin ehkä sen että ne mielikuvat ovat omasi, ihan kuten ne kysymäni tulkinnat olivat minun. Suoraan, rehellisesti, ilman ylistyksiä, pusipuseja ja kieroiluja. Ei taida kaikkien kanssa toimia jos siitä ei synny keskustelua vaan tuota mitä nyt olet kirjottanut tänään, miksi sitä haluatkin nimittää...?
    Kun taas joku haluaa tulla tälle palstalle ja hän toimii väärin niin miten hän voi kirjoittaa oikein? Vai toimitko sinä kaikkien kohdalla yksitellen aina uusin säännöin ja omine tulkintoinesi tuomaroimassa?

En tiedä miksi nimmarisi sykähdyttäisi minua mihinkään suuntaan? Väite jopa hämmäsrtyttää minua. Tosin olet oikeassa siinä, että koska keskustelu muodostuu jonkinlaisesta keskustelusta=vuorovaikutuksesta eikä siitä mitä tässä tänään on tapahtunut en tietenkään tämän jälkeen koe juuri sinua mielekkääksi keskustelukumppaniksi, mutta eiköhän se ole aivan luonnollista. Ei sen toteamiseen tarvita punaista vaatetta? Hiukan varovaisuutta ja väistöliikettä ehkä, että mahtuisimme kummatkin halutessamme samalle foorumille ilman peräänhuuteluja ja hyökkäyksiä..

25. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Rauhoitu hyvä immeinen en kässää mitään mitä sepustat. Jotenkin tuntuu että otat hieman liian vakavasti. Ota rennommin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri