VAIN PERUSKOULUN käyneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko paikalla ketään vain ja ainoastaan peruskoulun käyneitä?
Itse en ole käynyt mitään koulutusta peruskoulun jälkeen ja hyvin olen pärjännyt. Kuitenkaan en suosittele tätä linjaa kellekään, ei voi enää vaihtaa työpaikkaa.
Oma ammattinimikkeeni on hallinnon sihteeri ja palkka 2450 e /kk.
Työkokemuksia samasta firmasta 19 vuotta.
Pistäkääs pinoon oma ammattinimikkeenne ja palkanne!

Minä.
Siivousteknikko/kiinteistönhoitaja, 2060/kk+bonukset. Saman alan lisätöistä ~200-1000e/kk lisää.
Mulla ei peruskoulun lisäksi ole mitään isoa virallista tutkintoa, oon lähinnä erikoistunut ja tehnyt työn ohella suorituksia. Aikuislukiota suoritan myös sivussa, valmistun 2013 syksyllä.

Just tänään mietin, että ois varmaan kannattanu opiskella päivälukio loppuun jne. olen ihan totaalisesti tippunut kaikkien omanikäisteni kelkasta, sen huomaa esim. näin vapun suunnittelun alla. Kaikkia opiskelubileitä ja muuta hauskaa, meikä ryyppää varmaan yksin himassa ja pesee pyykkiä.
Toisaalta en silti kadu että aloin hankkimaan elantoani niin nuorena.

Hiukan eri asia jos on aloittanut työn liki 20 vuotta sitten, jolloin oikeasti sai töitä ja vakinaistakin työtä ilman koulutusta, vaan miten on nyt? Hyvä kun saa jotain harkkarin hommia kesäksi ilman koulutusta.

Suomessa kenenkään ei tarvitse jäädä nykypäivänä ilman koulutusta, onneksi. Siksi toivon että tästä tulee lyhyt ketju :saint:

Pelkkä peruskoulu ja tällä hetkellä työtön ja ei ole edes tiedossa että pääsisi takaisin työelämään lähiaikoina. Viimeisin työpaikka myyntisihteeri johon ei siis ole koulutusta ja siksi en ole saanut uutta paikkaa. Palkka oli silloin 1900 €.

Nykyisin pääsee töihin ilman koulutustakin, ja mitä paskaisempaa työtä suostuu tekemään, sitä parempaa palkkaa saa. Joku raksan apupoika tienaa päälle 2000e/kk, mutta työ on rankkaa ja kausiluonteista, voi olla, että saat tietää vasta aamulla, onko sille päivälle töitä. Jos työtä riittää 5 päivälle viikossa neljän viikon ajan, palkka on kohtuullinen, mutta voi olla, että töitä on vain viisi päivää kuukaudessa, jolloin palkalla ei elä.

Mulla on plakkarissa pelkkä peruskoulu. Olen nyt hoitovapaalla, mutta teen keikkaa entiselle työpaikalleni. Pomon puheiden mukaan töitä riittää jatkossakin, eli saattaisin työllistyä sinne takaisin.

Ammattinimikettä en halua sanoa, mutta mielestäni aivan unelmaduunista on kyse. Tämä on juuri sitä, mitä haluan. Palkka on sellainen jolla tulee toimeen ja se riittää mulle.

Aion kyllä vielä joskus opiskella, kunhan tiedän tarkasti mitä haluan. Vielä se on vähän avoinna. Suunta on selvillä, mutta vähän tarkennusta vielä vaaditaan.

Nykyisin pääsee töihin ilman koulutustakin, ja mitä paskaisempaa työtä suostuu tekemään, sitä parempaa palkkaa saa. Joku raksan apupoika tienaa päälle 2000e/kk, mutta työ on rankkaa ja kausiluonteista, voi olla, että saat tietää vasta aamulla, onko sille päivälle töitä.

No se päälle 2000 kuussa nyt ei niin kovin kummoinen liksa vielä ole, että kehuisin sitä hyväksi palkaksi.

[QUOTE="vieras";26147096]voin sanoa siitä mitä kirjotit! quite= dah; 26147068 nauru vaikka enkuks laugh! En viiti laittaa noita merkkejä![/QUOTE]

Pääset varmasti Nokialle tai Microsoftille koodariksi vaikka heti :D

[QUOTE="vieras";26147027]mutta ohjelmoijaks haluan! kun älyän! Se on minun haave! Olen nainen![/QUOTE]

Tästä tuli mieleeni yhdessä työpaikassa keikalla ollut venäläinen hoitsu ( en tiedä koulutustaan, mutta lh:n keikkaa teki ) joka olisi halunnut tehdä suomessa sh:n työtä. Ainoa este oli koulutus, jota hänellä ei ilmeisesti ollut suomen mittapuun mukaan.
Mulle hän sanoi " en halua koulu, haluan vain i.v. lupa ja parempi palkka" :snotty::O

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;26147110:
No se päälle 2000 kuussa nyt ei niin kovin kummoinen liksa vielä ole, että kehuisin sitä hyväksi palkaksi.

soskun rahat on perseestä! Osaan netin ja tiedän mitä netti on mutta en uskalla hakea töihin! Se mitä haetaan on kaikki tiävä perl! ja perl on sama kuin phyton! kun osaat lukea!

[QUOTE="vieras";26147139]soskun rahat on perseestä! Osaan netin ja tiedän mitä netti on mutta en uskalla hakea töihin! Se mitä haetaan on kaikki tiävä perl! ja perl on sama kuin phyton! kun osaat lukea![/QUOTE]

Selevä

[QUOTE="vieras";26147139]soskun rahat on perseestä! Osaan netin ja tiedän mitä netti on mutta en uskalla hakea töihin! Se mitä haetaan on kaikki tiävä perl! ja perl on sama kuin phyton! kun osaat lukea![/QUOTE]

Voi olla, etteivät hoitolastasi laske sinua töihin

Miksi laitat noin paljon huutomerkkejä? Mitä sun lapsille kuuluu, onko inkkarit vieläkin ilkeitä?

[QUOTE="vieras";26147393]ei ne halua minuu! entäs sitten?[/QUOTE]

osan tekstistä! Pelkään teitä jotka osaa kone kielen! Mitä jos laitan vasta koodin kun laitat sen koodin!

Kyllä se minusta kouluttamattomalle on. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa, mutta moni samoja aloja opiskellut tienaa alle 2000 euroa kuussa, minä mukaan lukien.

[QUOTE="eee";26147533]No eipä oikeastaan. Tuon samanhan tienaa Hesellä tai kaupan kassalla, jos tekee päivävuorojen lisäksi muutaman ilta- ja sunnuntaivuoron kuukaudessa.[/QUOTE]

Joopa joo. Kaivapa minulle palkkataulukot ja tee esimerkkilaskelma.

Oon myös sitä mieltä, että 2000 on hyvä palkka kouluttamattomalle,
jolla pelkkä peruskoulu käytynä.

Itseasiassa härskin hyvä; moni jolla on koulutusta saa tuskin tuota palkkaa monilla matalapalkka-aloilla.

Yhteistyössä