Vain yh, katkera yh jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Monissa ketjuissa listataan asioita mitkä mahd tekevät kanssatappelijasta huonomman ja kysymys voi olla esim "oletko katkeroitunut, luuseri, loinen ja yh"
Näitä siis satoja eri versioita erilaisissa ketjuissa, mutta monessa tuntuu olevan tämä yh siellä välissä.

Miksi?

Onko yksinhuoltaja jotenkin alempiarvoinen äiti kuin äiti jolla on se avo/aviopuoliso kotona venaamassa tai yhteishuoltajuus?

Miksi sinä (joka näin kommentoit) koet olevasi parempi kuin joku toinen ihminen joka on yksinhuoltaja? :D

Nyt ihan mielenkiinnosta kun pomppaa aina silmille tuo yh joka ei mielestäni oikein tahdo sopia noihin lauseisiin... Onko joku seikka mitä en tässä nyt ymmärrä?? :xmas:

Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuolla yh-iskullakin voi (yrittää) loukata: "Hähää sullapa ei olekaan kumppania", "Olet yksinäinen", "Teet kaiken ns. yksin" jne., kuten noilla luuseri- ja loisjutuillakin.

Ei ole yhtä suoraa loukkaamista kuin esim. nimittely.

Viimeksi muokattu:
Koska parisuhde on normi, jotkut luulevat, että se tarkoittaa sitä, että kaikki haluavat parisuhteen ja ovat epäonnistuneita luusereita, koska heillä ei sellaista ole. Toimii samalla lailla melkeinpä kaikkien normien kanssa, mutta kai tällä palstalla pyörii ihmisiä, joille parisuhde on juuri se tärkein näistä.

Koska parisuhde on normi, jotkut luulevat, että se tarkoittaa sitä, että kaikki haluavat parisuhteen ja ovat epäonnistuneita luusereita, koska heillä ei sellaista ole. Toimii samalla lailla melkeinpä kaikkien normien kanssa, mutta kai tällä palstalla pyörii ihmisiä, joille parisuhde on juuri se tärkein näistä.

Ahahhaa "olet joku KERROSTALOSSA asuva YH"!!!! :D Tämä on ehkä paras. =)

Voi eii! Miten ne kestää? :'(

• Tykkää
Reactions: rtee ja Millenia
Koska olen elämässäni ja palstallakin lukenut usein, että joitakin katkeroittaa kovasti yksinhuoltajuus. On myös niitä joita ei katkeroita, ehkä jopa puolet. Mutta on paljon katkeria jotka ovat ilkeitä toisille

Koska moni pitää yksinhuoltajia huonompana ihmisenä, loisena, jne, heillä ei ehkä ole paljon ystäviä ainakaan "hyvillä " asuinalueilla (ei vuokraslummialue). Mistä johtuen he saattavat alkaa helposti katkeriksi mustamaalaaviksi pahanilmanlinnuiksi.

Koska olen elämässäni ja palstallakin lukenut usein, että joitakin katkeroittaa kovasti yksinhuoltajuus. On myös niitä joita ei katkeroita, ehkä jopa puolet. Mutta on paljon katkeria jotka ovat ilkeitä toisille

Miksi siis koet että nimenomaan yh:t olisivat katkerampia?
Miksi avioliitossa elävät eläisivät onnellisemmin? Eikös avioliitoista puolet...ja sun näkemyksen mukaan noin puolet... Tiäks.

Minusta on melkoista luuseritouhua olla yh koska ei tiedä kuka on lapsen isä.
Näin kirjoitin tuonne toiseenkin ketjuun.
Tosin tämähän ei olekaan kaikkien yksinhuoltajien vähättelyä, eli en tavallaan edes vastannut kysymykseesi. :)

Mä väittäsin et johtuu vanhanaikaisuudesta se oli häpee jos nainen kehtas alkaa omilleen , olis tarvinnu kattella vaikka minkälaista hakkaavaa, pettävää, alkoholisoitunutta lökäpöksyy, naimisissa piti olla vaikka hautaan saakka. Yh leimataan usein horoksi, ukkomiesten viettelijäksi, jollain tapaa elämässään epäonnistuneeksi ja ties miksi, jaa a syyn kun osais vielä kertoa???
Mä kunnioitan jollain tapaa yksinhuoltajia ne on sellasia selviytyjä luonteita siihen hommaan ei joka muija pystyiskään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25810260:
Avioliitossa olevathan vasta valittaakin. Ja muut huutaa kuorossa et "jätä se sika". Eli mitenkään ei ole hyvä

Hei nyt taas muistutus että me ollaan palstalla.. :D

Ei mun kaverit ainakaan kahvilassa JSSAP:ia huutaneet kun valitin miehen jättävän vaatteita joka puolelle asuntoa.

Tai sitten ne ei vaan kehdannut kun tiesivät paljastuvansa P-mammaksi, mene ja tiedä..

[QUOTE="vieras";25810240]Mä väittäsin et johtuu vanhanaikaisuudesta se oli häpee jos nainen kehtas alkaa omilleen , olis tarvinnu kattella vaikka minkälaista hakkaavaa, pettävää, alkoholisoitunutta lökäpöksyy, naimisissa piti olla vaikka hautaan saakka. Yh leimataan usein horoksi, ukkomiesten viettelijäksi, jollain tapaa elämässään epäonnistuneeksi ja ties miksi, jaa a syyn kun osais vielä kertoa???
Mä kunnioitan jollain tapaa yksinhuoltajia ne on sellasia selviytyjä luonteita siihen hommaan ei joka muija pystyiskään.[/QUOTE]

Tämä, ja tuo mitä rtee sanoi. Monet ovat niin vanhoillisia, että pitävät yh-äitejä pelottavina noitina, joiden pitäisi vähintäänkin ommella punainen A-kirjain vaatteisiinsa.
Yh-kommentit ovat yleensä älyllisesti samaa tasoa kuin ne, joissa puhutaan muka tietävään sävyyn "valkoisesta roskasakista" - lähinnä nolottaa sellaisten kirjoittajien puolesta.

En mä vaan tiedä. Yritin pohtia asiaa, mutta eäh, en tajua siltikään. :D

Yleisimpiä ennakkoluuloja on juuri toi, että yh harrastaa aktiivisesti seksiä eri miesten kanssa, ehkäpä jopa niiden naimisissa olevien perheenisienkin kanssa.
(Tosiasiassa se kumppani joka yh:n raskaaksi pumppasi, saattaa olla hänen ainut seksikumppani.)

Toinen yleinen ennakkoluulo on, ettei yh tiedä kuka hänen lapsensa isä on.
(Kuinka helvetin typerä pitää olla ettei YHTÄÄN tiedä kuka on isä? Edes YYHOO ei ole niin typerä. :D )

Kolmas yleinen ennakkoluulo, että yh on tyhmä ja ruma.
(Todennäköisyys tyhmyydelle ja rumuudelle -jotka muutenkin ovat suhteellisen subjektiivisia asioita- on yhtä suuri kuin yhteishuoltajilla ja/tai suhteessa olevillakin.)

Neljäs; yh yrittää epätoivoisesti saada kumppanin.
(Miksi yrittäisi? Useilla yksinhuoltajilla on takanaan niin suuria pettymyksiä, ettei välttämättä edes kaipaa kumppania. Saati että EPÄTOIVOISESTI etsisi sellaista.)

Viides; luultavasti se yrittää saada nakitettua JUURI sinun miestäsi ja lastesi isää.
(No ja aivan varmasti. Onhan sinun miehesi sellainen valioluokan mahtisonni. :cool: )

Kuudes; yh käyttää paljon päihteitä.
(Miksi käyttäisi sen enempää kuin muutkaan? Yksinhuoltajalla itseasiassa voi olla hieman vaikeampi esim.bilettää kera päihteiden kun ei niin vain jätetä lasta kumppanin kanssa kotiin)

Seitsemäs; yh on "wt".. ( :laugh: )

Kahdeksas; yh on köyhä.
(Monilla yksinhuoltajilla varmaan on vähemmän varallisuutta kuin parisuhteessa olevilla, mutta harva on ainakaan pysyvästi KÖYHÄ. Pienituloisuus ei ole sama kuin köyhyys. Ainakaan minun mielestäni..)

Ja varmaan vielä lisääkin olis, mutta en jaksa keksiä...
Henkilökohtaisesti tälleen katkerana yh:na olen onnellinen siitä, että kukaan ei ole haisemassa hessukalsareissaan mun nurkissa, kukaan ylimääräinen ei sotke mun kotia, mun ei tarvitse ilmoitella kenellekään tulemisista ja menemisistäni.
Voin vaikkapa kaupassa lähteä sattumalta törmäämäni tutun mukaan ex-tempore kahville, eikä tarvitse ilmoitella kenellekään minne menen ja monelta tulen.
Lista olisi loputon.

Kolme asiaa keksin mitkä on mun mielestä negatiivisia tässä mun "tilanteessani":
1. lapsi on sosiaalisesti isätön (lapsen kannalta surkeata)
2. mulla ei ole ketään kenen kanssa jutella niitä näitä eikä kenelläkään "oikeasti" kiinnosta mun asiat
3. seksittömyys.

Kamalaa. :D

Viimeksi muokattu:
Ai niin ja se piti vielä lisätä, että ehkä kaikista raivostuttavin asenne on se, jos yksinhuoltaja määritellään sen yksinhuoltajuuden kautta.
Miksi ei voi olla vain "Minna" jolla on lapsi(a)? Miksi täytyy olla "se yyhoo, se Minna"?

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Mulle aina tulee mieleen nainen, joka on saanut lapsia yhdelle tai useammalle miehelle, nopeasti tulee kevytkenkäinen perheenrikkoja. En tahallani näin ajattele enkä kyllä huutele kylillä millainen mun streotypia yyhoolle on.

Jos taas mies kyntää peltoa ja ja niittää satoa ympäri pitäjää, se on vain onneton idiootti joka pääsee rahoistaan. Ei tule läheskään yhtä ilkeää makua suuhun kuin naisesta vastaavassa tilanteessa. Johtuneen siitä että naisen "kuului" olla kotona ja sietää kaikki. Nyt kaikki on toisin.

[QUOTE="vieras";25810437]Mulle aina tulee mieleen nainen, joka on saanut lapsia yhdelle tai useammalle miehelle, nopeasti tulee kevytkenkäinen perheenrikkoja. En tahallani näin ajattele enkä kyllä huutele kylillä millainen mun streotypia yyhoolle on.

Jos taas mies kyntää peltoa ja ja niittää satoa ympäri pitäjää, se on vain onneton idiootti joka pääsee rahoistaan. Ei tule läheskään yhtä ilkeää makua suuhun kuin naisesta vastaavassa tilanteessa. Johtuneen siitä että naisen "kuului" olla kotona ja sietää kaikki. Nyt kaikki on toisin.[/QUOTE]

Mistä tulee oletus, että yh:lla on lapsia useammalle miehelle kuin yhdelle? Miks yh on automaattisesti kevytkenkäinen?

Onko yh kevytkenkäinen nainen jos mies hänet jättää? Vaikka se jättäjä mies olisikin naisen ainoa mies joka hänellä on ollut.

Niin typeriä ja naurettavia oletuksia joillakin.

Ihan jokaisesta voi tulla yh. Ei ole tullut mieleen? Siksi yksinhuoltajia, varsinkin nykyään, on ihan kaikissa yhteiskuntaluokissa.

On olemassa naisia, jotka eivät koskaan suostuisi eroon, vaikka tilanne omassa liitossa olisi kuinka kuollut ja sietämätön. Mutta vaikka et itse koskaan haluaisi erota, miehesi voi silti päättää lähteä ja jättää sinut. Siihen ei ole nokan koputtamista sinullakaan.

Miehesi voi myös kuolla.

Unohdetaan myös, että yksinhuoltajuus on myös useimmiten väliaikainen tila. Suurin osa kyllä kohtaa toisen kumppanin.

[QUOTE="jjj";25810487]Ihan jokaisesta voi tulla yh. Ei ole tullut mieleen? Siksi yksinhuoltajia, varsinkin nykyään, on ihan kaikissa yhteiskuntaluokissa.

On olemassa naisia, jotka eivät koskaan suostuisi eroon, vaikka tilanne omassa liitossa olisi kuinka kuollut ja sietämätön. Mutta vaikka et itse koskaan haluaisi erota, miehesi voi silti päättää lähteä ja jättää sinut. Siihen ei ole nokan koputtamista sinullakaan.

Miehesi voi myös kuolla.

Unohdetaan myös, että yksinhuoltajuus on myös useimmiten väliaikainen tila. Suurin osa kyllä kohtaa toisen kumppanin.[/QUOTE]

No en menisi kenenkään avioliittoakaan väheksymään, esim kyllä minä uskon vakaasti meidän liittoon ja niin uskoo miehenikin. 50% kuitenkin pysyy elämänsä loppuun asti. Voi minusta tulla yh jos mieheni kuolee, joten siinä olet oikeassa, kenestä vaan voi tulla. Ei Yksinhuoltajuudessa ole itsessään kyllä mitään pahaa jote ihmettelen itsekin, jos sitä käytetään haukkumasanana. Sama kuin joku haukkuisi minua vaimoksi joka asuu rivitalossa. Auts?

Yksinhuoltajuus taitaa kuitenkin kolahtaa ap:lle, koska on näin tuohtunut haukkumisesta. Eli ei olekkaan kyse puhtaasta mielenkiinnosta, jotain pahaa yksinhuoltajuudessa on ap:n mielestä kun kerran omasta tilanteestaan näin syyllistyi.

"Toinen yleinen ennakkoluulo on, ettei yh tiedä kuka hänen lapsensa isä on.
(Kuinka helvetin typerä pitää olla ettei YHTÄÄN tiedä kuka on isä? Edes YYHOO ei ole niin typerä. )"

YHTÄÄN TIEDÄ= harrastanut seksiä monen miehen kanssa samoihin aikoihin, ilman ehkäisyä ja tullut haluamattaan raskaaksi.

Kyllä tuo riittää jo typeräksi tuomitsemiseen.

Mun lapsuudessa(ja pienellä kylällä)ei näitä kuuluisia yh äitejä tai isiä ollut, siellä oltiin naimisissa vaikka elo olisi kuinka helvettiä tahansa. Naimisissa pysyttiin(pysytään)hautaan asti vaikka sinne hautaan saattaisikin se oma "armas" puoliso.
Ensimmäinen ns.yh jonka tunsin oli työkaverini. Juuri päälle 20v koluluttamaton nainen, jolla oli kolme lasta, kaikilla eri isät. Nyt tämä nainen oli uuden miehen kanssa yhdessä ja yritti saada tätä uutta miestä tekemään kanssaan lapsen jotta saisi olla kotona.
Tämä myös rehellisesti kertoi että lapset ovat kuulema oiva keino saada nyhdettyä lapsen isiltä rahaa myös itselleen ja kun hän ei oikein viihdy töissä(työpaikat vaihtui usein)niin lasten turvin saa hyvän syyn olla kotona. Neuvoi muakin tekemään lapsen silloisen poikaystäväni kanssa(jonka kanssa olimme olleet 2vko yhdessä), ihmehteli kun itseäni ei voinut lasten tekeminen vähempään kiinnostaa.

Eräs toinen yh jonka tiedän,on myös parikymppinen, kouluttamaton nainen. Hän ei kuulema rehellisesti tiedä kuka on lapsensa isä ja vaihtoehtoina on kuulema puoli kaupunkia(tämä lause ystäväni kertomana joka on tämän yh äidin uusi miesystävä).

Valehtelisin jos väittäisin ettei nämä kaksi tapausta aiheuttaisi itsessäni ihmetystä ja antaisi tiettyä leimaa. MUTTA pahempaa ihmetystä itselleni aiheuttaa nämä parisuhteessa/naimisissa olevat jotka sietävät kumppanin pettämisiä, hakkaamisia, alistamista ym. ja saattavat lapsensakin elämään perhehelvetissä.
Ja vastaavasti tiedän nykyisin monia yh:ita ja parisuhteessa olevia joilla on kaikki hyvin ja ovat enemmän kuin onnellisia omassa elämässään.
Ja itse olisin mielummin onnellinen yh kuin onneton vaimo.

Yhteistyössä