Vaipan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaihto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaihto

Vieras
Pitääkö vauvalle vaihtaa vaippa yöllä? Mulla 2,5 kk.n ikäinen tyttö ja jos yöllä vaihdan niin virkistyy ja valvoo sitten monta tuntia. Vaihdan vaipan yleensä illalla n klo 21-22 ja aamulla 8-10. Kakkaa on yleensä ihan pieni ripsahdus ja pissiä reippaasti. Onko jotain haittaa jos vaippaa ei vaihda? Pissatulehdus tmv?

Ei kannata vaihtaa!!

Ihan hyvin vauva pärjää yön samalla vaipalla. Vasta sitten isompana kun kakka on ""oikeaa"" kakkaa, niin se pitää vaihtaa. Ei tuo maitokakka ainakaan meillä vahingoittanut peppua.

Meillekin Naistenklinikalla neuvottiin että yöllä ei ainakaan pissavaippaa kannata vaihtaa, eikä kakkavaippaakaan, jos iho on ehjä. Jos iho rikki niin kakkavaipan vaihtoa kannattaa harkita, muussa tapauksessa ei kannata vauvaa vaipanvaihdolla herätellä.

Niin, ei sitä vaippaa tartte vaihtaa, jos vain vaippa pitää pissan. Meillä näin ei valitettavasti ole =(. Pakko vaihtaa kerran yössä vaippa tai muuten saa vaihtaa kaikki vaatteet ja petivaatteet. Tää on monesti todettu ja kokeiltu, harmistus vaan.

Jos toi kysymys oli minulle, niin olen kokeillut vaikka mitä merkkejä ja erikokoisia. Meillä poika vain on niin MAHDOton pissaamaan. Ei todellakaan tartte huolehtia, että tuleeko ne 5-6 pissavaippaa päivässä, mikä on vaatimus. =)

Välillä on myös kakkaa. Mutta sitä on joko ihan tosi vähän tai sitte vähä enemmän,mutta eipä sitä voi katsomatta tietää kun haisee jokatapauksessa määrästä huolimatta. Eli hajun perusteella ei voi arvioida onko niin paljo että pitäs vaihtaa.

Uusimmat

Yhteistyössä