vaipat pois ja kuivaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinkö

Vieras
Tyttö on nyt 2v 7kk. On jo talven käynyt (noh,myönnettäköön että vain) hoidossa potalla säännöllisesti. Nyt alkaa olee fiilis,että voitais vaipoista jo päästä eroon ja mietin tapoja.

Yksihän on tietenkin potattaa ahkerasti. Toistaiseksi pissat on tulleet pottaan vain aamulla, kun vaippa on ollut kuiva. Muulloin istuu kiltisti potalla, mutta ei tee mitään. Mietin sitte, että käärittäiskö matot ja jätettäis vaippa kokonaan kotona pois. Tänää oli noin 5h ilman vaippaa kotona, istu potalla tunnin välein, ei tehnyt pottaan mitään, mutta pissasi ja kakkasi lattialle. Huoh. Kakka-asia on ollut aina vähän vaikea ummetuksen takia, et se nyt oli ihan fine että ylipäätää tuli. Tytöllä on pitkät pissan välit vaipankin kanssa.

Lyönkö mä nyt ihan vaan päätä seinään vai voiko vaipattomuus toimia? :)

Minä oon kasvattanu kolme pois vaipoista ja kaikki on pissiny aluksi vain lähinnä housuun, vaikka onkin ollut jo enemmän tai vähemmän pottakokemusta. Oon aina kertonu, että eihän ole kiva kun tulee housuun, mennään ens kerralla potalle ja sit kehunu kauheesti pelkästä potalla istumisesta ja vielä enemmän jos sinne on jotain tullu. Oon kertonu, että sitte saa pikkuhousut kun osaa käydä potalla ja ne on ollu joku "tosi siisti juttu" lapselle.

Eli, niitä pissoja vain tulee... mutta mattoja en oo kääriny. Sohvalle heitin päiväpeiton, josta ei mene noin vain läpi pissa.

En jättäis vaippoja pois ennen kun hoksaa homman. Ei riittäis hermot siivota pissoja (kakkoja?!) sohvalta, matoilta ja lattioilta. Ala ennemmin käyttää potalla kotonakin ja sitten kun tuottaa tulosta ja vaipat pysyy kuivina, jätä ne pois. Ei voi vaatia lapselta kuivanapysymistä jos ei itse jaksa opettaa potalle. Ensin opetus, sitten vasta vaippa pois.

Esikoinen jätti vaipat pois ollessaan 2v3kk (sanoi itse että vaippa hiostaa, olin siihen asti käyttänyt vaippaa mukavuussyistä kun oli talvi mutta pysyi aina kuivana). Kuopus käy nyt jo tosi hyvin pissalla potalla, tänäänkään en vaihtanut vaipan kuin kerran. Ikää 1v3kk. Poikia molemmat.

Yhteistyössä