Vaipatta öiden aloitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Miten te lähdette siinä liikkeelle?
Nielaisin eilen hieman tyhjää, kun kersa olisi halunnut mennä ilman vaippaa nukkumaan.. tulva kai tuosta olisi tullut, sillä kun on aina aamuisin ihan märkä vaippa. Mutta koska se itse haluaisi koittaa nukkua yönsä ilman vaippaa, niin kuinkahan mä nyt sen tekisin silleen ettei sen tarttis nukkua (kovin) märässä sängyssä :snotty:

kuvittelisin, että fleecepeitto päästäisi koskeuden läpi eikä tuntuisi märältä. eikös sitä fleeceä käytetä vaipoissakin?

onko vaippa märkä silloinkin kun herätät lapsen ja hän käy HETI pissalla?

En oo herätellyt sitä kertaakaan pissalle öisin. Muuten on siis päiväkuiva ja päikkärit vetää ilman vaippaa, mutta tosiaan yöunet kestää himpun verran kauemmin kuin päikyt.. ja meillä tuo kersa on sellainen, että jos se ei heti onnistu niin se meinaa laittaa jarrut päälle näissä jutuissa.

Riippuu pitkälle siitäkin minkä ikäinen lapsi on. Saati siitä onko hän päiväkuiva ja kuinka usein vaippa on aamuisin ollut märkä. Yövaippaa ei kannata jättää jos lapsi ei unissaan kykene hallitsemaan rakkoaan.

onko yövaippa ollut aamuisin kuiva? meillä jätettiin yövaippa pois molemmilta lapsilta sitten kun se oli ollut kuiva jo jonkun aikaa ja lapsi itsekin halusi että jätetään pois.
esikoinen oli muistaakseni 2v10kk eikä ole sen jälkeen pissannut kuin kerran sänkyyn kovassa kuumeessa. kuopus oli 2v7kk ja välillä sattuu vahinkoja, varsinkin nuhassa. lakanan alla on muovitettu frotee, sellaista merkkiä joka ei hiosta.

Kuten aloituksessa todettu, on vaippa aina aamuisin märkä.

Lähinnä pointtina oli kysellä, että kuinka te olette aloitelleet niiden vaipattomien öiden kokeilua? Jos sitä vaikka ens viikonloppuna kokeilis, ihan piruuttaan, jos kersa kerran haluaa.
Heräämisiä monta kertaa yössä ja pissattamisia jne..?

Kuten aloituksessa todettu, on vaippa aina aamuisin märkä.

Lähinnä pointtina oli kysellä, että kuinka te olette aloitelleet niiden vaipattomien öiden kokeilua? Jos sitä vaikka ens viikonloppuna kokeilis, ihan piruuttaan, jos kersa kerran haluaa.
Heräämisiä monta kertaa yössä ja pissattamisia jne..?

En mä mitää herättäny enkä herätä. Halus olla ilman ja siitä sitten vain koittamaan iltapisun ja juomisrajotuksen päälle. Alusta asti oli ja on kuivia+märkiä öitä. Jos se herää märkyyteen niin vetäsen märät pois ja takas unille. Jos tulee pitkä putki märliä ni houkuttelen vaipan jalkaan jottei tarvi joka ainoa yö herätä kaikkien märkyyden takia.

mä en ole varta vasten herättänyt lasta pissalla mutta oon kyllä käyttänyt potalla jos heräävät yöllä ja tietty illalla käyvät pissalla.

laita muutama froteepyyhe alle niin ei tunnu niin ilkeältä jos pissaa sänkyyn?

Yhteistyössä