vaippa ihottuma!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piiku74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piiku74

Uusi jäsen
03.03.2008
6
0
1
Hei.
kaipaisin neuvoja kamalan hankalaan vaippa-ihottumaan. Minulla on kolme viikkoa vanha tyttö-vauva. Ja ongelmana on vatsa vaivat, joiden seurauksena ilmeisesti ollaan saatu tosi paha vaippaihottuma. Tyttö kakkii kaikenaikaa ja joka pierun mukana tulee sitä itteään myös. Tytöllä on maha kipuja ja kovat ilmavaivat. Ollaan jo kokeiltu kaikki rasvat, sinkki, bebanthen, metyleeni-sini, talkki, sipikort. Ilma kylpyjä ollaan koitettu antaa. Mutta mikään ei tehoa. Pahenee vaan. Onko joku vaippa merkki parempi kuin libero ja pampers.?? joten neuvokaa te viisaat mikä auttaa jatkuviin maha vaivoihin ja kipuihin ja vaippa-ihottumaan. Vatsa vaivoihin olen koittanut nyt antaa rela-tippoja jokapäivä. Kiitos neuvoista jo etukäteen.

Mä taistelen samanmoisen ongelman kanssa, plus et tytöllä on myös korvantaukset aivan verillä. Mikään ei ole täysin poistanut ongelmaa, bebanthen voiteen runsas lotraus ja mahdollisiman vähäinen vesipesu on parantanut hiukan tilannetta.

tyttö nyt 2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja PellekaijaPum:
Kestovaipat kuulemma. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta lähipiirissä kyllä. Tääkin voi tosin olla niin kovin yksilöllistä.

Kestovaipat mun tytöllä pahentaa tilannetta. :/ Kertavaipassa pysyy kuivempana.

Ilmakylpyjen tarvisi olla tarpeeksi pitkiä, eli voisit tehdä niin että kun lapsi nukahtaa niin et laitakaan vaippaa vauvalle, vaan vauva saa paljaspyllysillään nukkua vaikka pyyhkeen päällä. Sitä ennen reilu rasvaus. Tietää hieman lisää pyykkäämistä sinulle, mutta niin iho pääsee hengittämään. Ja tärkeää on muistaa se, että rasvaa ei laita koko aikaa, vaan esim kaksi kertaa päivässä. Rasvat aina tukkii ihon omat huokoset ja näin iho ei pääse "hengittämään".

Sitä piti vielä kysellä, kun käytiin lekurissa ja lekuri määräsi antibiootti voidetta ja sitten minun pitää alkaa maidottomalle ruokavaliolle. Onko jollain kokemuksia onko siitä ollut apua. Vauvalla kun on tuo maha sekaisin. kakka on ihan vetistä ja suorastaan vaahtoaa kun sitä tulee. Ja sitä on joka vaipassa. Lääkäri ei sitä kommentoinut lainkaan. Minusta se ei ole lainkaan normaalin oloista!!??? Onko kokemuksia. ja voisinkos minä omalla ruokavaliolla vaikuttaa että vauvan vatsa kovettuisi??

Alkuperäinen kirjoittaja piiku74:
Sitä piti vielä kysellä, kun käytiin lekurissa ja lekuri määräsi antibiootti voidetta ja sitten minun pitää alkaa maidottomalle ruokavaliolle. Onko jollain kokemuksia onko siitä ollut apua. Vauvalla kun on tuo maha sekaisin. kakka on ihan vetistä ja suorastaan vaahtoaa kun sitä tulee. Ja sitä on joka vaipassa. Lääkäri ei sitä kommentoinut lainkaan. Minusta se ei ole lainkaan normaalin oloista!!??? Onko kokemuksia. ja voisinkos minä omalla ruokavaliolla vaikuttaa että vauvan vatsa kovettuisi??

Ja voi herttinen mun piti sitäkin tiedustella että onko vaippa merkillä joku huomannut merkitystä vaippa ihottumaan. Etsin tänään huggies nimisiä vaippoja, kun joku niitä joskus kehui. Mutta en löytänyt. Kävin s-marketissa ja city marketissa. Jokohan nyt kyselin kaikki mitä piti. kiitos avusta taas.

Vauva voi tosiaan olla allerginen jollekin syömällesi,jos siis täysiemtät. maito taitaa olla se yleisin,mistä aletaan kokeilemaan. Selviää kun jätät maidon pois(siis ihan kaiken maidon,ei vaan juotavan,sitä maitoa eri muodoissaan on yllättävän monessa eri paikassa....) ja vähitellen olo helpottuu jos maito on aiheuttaja. ellei,niin sitten täytyy kokeilla seuraava aine...

Meillä ainoa auttava oli kestovaipat. Niiden kanssa iho voi paremmin.

Huggiesia myy ainoastaan Citymarket.

Täältä päin ei huggiesia saa enää mistään.
Ja saitko kui kattavan ohjeistuksen tuohon maidottomaan ruokavalioon? Itsellä siitä kokemusta, meillä pojulla tuli jut tuomosta vaahtoa/vaihtoehtosesti vihreetä vettä kun viellä käytin maitoa, olin sit liki vuoden maidottomalla dietillä, aluks tuntu et kaikeessa on maitoa, mut äkkiä sieltä löyty ne mitä voi syödä.
Voit laittaa vaik yytä jos haluut.
Ja meillä ei pojulla kestä perä mitään kaupan vaippoja, joten täyskestoilee..

Yhteistyössä