vaippaihottumaa??

  • Viestiketjun aloittaja Nillenalle*
  • Ensimmäinen viesti
Nillenalle*
Hei!
Meidän pikkuisella on tullut punoitusta taipeisiin vaippa-alueelle, vaikka vaippa vaihdetaan usein kun tyttö ei pidä lainkaan märästä vaipasta. Joka vaipanvaihdolla pestään vedellä ja ilmakylpyjä on useamman kerran päivässä. Talkkia oon laittanu tai bepanthenia lähes joka vaipanvaihdon yhteydessä nyt kun punoitusta on ollut. Aikaisemmin ei ole ollut, tyttö nyt 3 kk. Luulen että noi helteet vaikutti, vaikka oltiin lähes koko ajan ilman vaippaa.
Mitenkäs tällainen punoitus selätetään? Ei olis kiva kovin ärhäkäks päästää.
 
mami5
Kuten edellinen kirjoitti, voi syy olla vaipoissakin... mutta kokeile ärtyneeseen vaippaihottumaiseen ihottumaan/punoitukseen sinkkivoidetta, jota laitat jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä kunnes pikkuisesi iho on parantunut:)
 
veeti
Alkuperäinen kirjoittaja Nillenalle*:
Hei!
Meidän pikkuisella on tullut punoitusta taipeisiin vaippa-alueelle, vaikka vaippa vaihdetaan usein kun tyttö ei pidä lainkaan märästä vaipasta. Joka vaipanvaihdolla pestään vedellä ja ilmakylpyjä on useamman kerran päivässä. Talkkia oon laittanu tai bepanthenia lähes joka vaipanvaihdon yhteydessä nyt kun punoitusta on ollut. Aikaisemmin ei ole ollut, tyttö nyt 3 kk. Luulen että noi helteet vaikutti, vaikka oltiin lähes koko ajan ilman vaippaa.
Mitenkäs tällainen punoitus selätetään? Ei olis kiva kovin ärhäkäks päästää.
Meillä oli myös pikkuisella ihottumaa edessä ja takana ja kokeiltiin kaikki voiteet ja sit vaihdoin lopuksi vaippamerkkiä ja ihottuma lähti ja kyseessä oli pampersit. Sen jälkeen ollaan käytetty Lidlin vaippoja ja Liberoa..Ihottumat on poissa
 
huuhuuuhh
Minä myös suosittelen liberoja ja rasvana meille on parhaaksi todettu ihan perusvoiteet, joita niitäkin laitan tosi ohuelti ja annan imeytyä ennekun uusi vaippa. bebanthen saattaa olla jopa turhan rasvanen vaippa-aluelle. meillä myös aika auttoi eli kun vauva kasvaa tulee iho myös paremmaksi.
 
huhuu huhuu
Meillä Liberot valskaavat selästä jos vauva kakkaa sylissä ollessaan... sitten kokeilimme Lidlin vaippoja, mutta valskaavat reidestä kun vauva kakkaa kyljellään nukkuessaan, sitten vuoroon Pampers, mutta niistä tulee noita punaisia läikkiä, joten Liberolla taas mennään. Vinkkejä? Lidlin vaipat saattavat myöhemmin olla sopivampia.
Ja sinkkirasvaa laitoin läikkiin... peppu pestään joka kerta, koska aina on vaipassa kakat vaikka usein vaihdetaankin.
 
Nillenalle*
Niinjoo, meillä käytössä kestovaipat ja liberot. Punoitusta siis vaan taipeissa makkaroiden välissä :) Pitää varmaan kokeilla jotain vähärasvasempaa kuin bepanthen. Sinkkivoidetta pitänee kans kokeilla. Tytöllä on muutoin tosi hyvä iho, joten en usko että vesipesusta on kyse eikä myöskään pesuainejäämistä. Siis punotus alkoi noilla helteillä vaikka ilmakylvettiin tositosi paljon.
Tsemppiä kaikille punotuksia vastaan taisteleville!
 

Yhteistyössä