Hae Anna.fi-sivustolta

vaisut suomalaiset

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä yökyöpeli, 25.07.2006.

1. yökyöpeli Vierailija

Eipä taida monikaan käydä ns.yöelämässä,vaan menevät iltaisin ulos syömää ja sitten nukkumaan,ainoa poikkeus on nuoriso,luultavasti???

2. On poikkeuksiakin Vierailija

Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla yöelämällä? Ei mitään diskomusiikkia yleensä jaksa kuunnella muut kuin nuoriso. Enkä olekaan koskaan ymmärtänyt, miksi sitä samaa jumputusta pitää mennä ulkomaille kuuntelemaan, mitä kuulee Suomessakin.

En tiedä muista, mutta itse lähentelen 50 v. ja Kreikassa käydessä menen joka ilta paikkaan, jossa on elävää musiikkia, jos sellaisia vain löytyy. Useimmiten löytyy, kun paikallisilta kyselee. Ei kuitenkaan kaikissa paikoissa joka illaksi. Näissä paikoissa saattaa´vierähtää kahteen-kolmeen, jos paikalla on kreikkalaisia, jotka tanssivat. Silloin pääsee itsekin kunnolla tanssimaan sellaisten kanssa jotka myös osaavat. Hotellille mennessä voi vielä käydä vaikka pitalla ja sen jälkeen ottaa parvekkeella yömyssy ja katsella tähtiä. Siinä neljän kieppeillä voi käydäkin jo nukkumaan. Aamulla viimeistään kymmeneltä pitää olla rannalla ja univaje otetaan kiinni iltapäivällä lounaan jälkeen aurinkopedillä.
    Inhoan muuten niitä tanssiesitysnäytöksiä, joissa on sitten jossain vaiheessa "nyt kaikki mukaan"-tansseja. Ihmiset pomppivat miten sattuu jalat solmussa ja kaikilla mukanaolijoilla on niin hauskaa. Itseni tekee mieli silloin irvistää.
    Illalla syöminen ei ole päivän kohokohta minulle, vaan jos syön, niin vasta sen jälkeinen illanvietto kruunaa päivän.
    Tiedän, että olen poikkeus. Kyllähän ne perheet ja pariskunnat enimmäkseen taitavat olla jo kymmenen jälkeen nukkumassa.

3. Kata Vierailija

Vajaan kahden viikon päästä tutkin innokkaana, missä Kreetalla liira itkee.
    Kreetalaisen ja kreikkalaisen musiikin tähden matkustan, ei mikään anna
    semmosta soft ja evtihismeni touchia mulle. Nimim. Astra mi me malonete
    pantou

4. yökyöpeli Vierailija

Kiitos sinulle"on poikkeuksiakin" ja Kata että,sain jonkinlaista palautetta.Mutta kertokaahan minne mennä Rhodoksella,pidämme kreikkalaisesta+kansainvälisestä musiikistä,EI discomusasta koska olemme myös n.50-v(tarkoitan että,discomusa ihan OK mutta ei joka ilta lomalla).Rhodoksella olemme käyneet jonkun kerran,mutta huomasimme että melkeinpä jokaikinen yökerho on lopettanut toimintansa.Paitsi Minuit ja Ellin boxi jotka eivät kiinnosta meitä.Löytyykö esim.vielä sellaista kuin(se oli jotain "Fleur Garden") vanhankaupungin muurien lähettyvillä? Kiitos kaikista vinkeistä!

5. Humppa Helena Vierailija

On sinullain ongelma, eiköhän olisi syytä keskittyä omaan biletykseesi ja antaa toisetn hoitaa omansa. Mitä tulee diskoihin ja musaan jota siellä soitetaan se on melkoista potaskaa. Toiseksi ei ole kiva istua iltaa huutamassa toisten korvaan ja kärsiä tinnituksesta seuraavana päivänä tai jopa viikon. Ei etelässä ole mitää melurajoja kuten meillä siellä soitetaan niin paljon kun kamoista lähtee, monasti 120dB:a on pelkkää paperia....mitä nautintoa siellä on istua?

Jos ollaan Kreikassa ehdottomasti parasta siellä on livenä esitettävä kreikkalainen musiikki, siinä on jotain hohtoa siinä musiikkkia jota ei pääse meillä montakaan kertaa kuuntelemaan

Jos itse olet 18-vuotias luuletko että kaikki elävät kuten sinä?

6. yökyöpeli Vierailija

Hej Humppa Heluna!Luehan uudelleen viestini!

7. Bell Captain Vierailija

Matkoillani olen nähnyt paljon suomalaisia, jotka ikäänkuin pelkäävät ihmisiä, varsinkin muita suomalaisia. He ovat vaisuja suomalaisia. Voisivatko olla metsästä ihmisten ilmoille joutuneita. Kai lomamatkoillakin voisi olla kuin normaalit ihmiset, vrt. esim. hollantilaiset, tanskalaiset.

8. hohhoijaa Vierailija

Voi jee, mikä se on se normaaliuden mitta?? Missä se on sanottu, miten ihmisen pitää olla ollakseen oikeanlainen?? Jos ihminen on metsässä kasvanut ja ujo tai vaisu, niin mitä ihmeen pahaa siinä on. On aivan yhtä "oikein" olla omissa oloissaa kuin suuna päänä pölöttämässä kaikkien kanssa. Kukin taaplatkoon tyylillään ja tulkoon siinä onnelliseksi. Suomalaisten erityisen hyvä piirre on se, ettei turhaa paskaa tarvitsa jauhaa vain näyttääkseen toisten silmissä joltain.

9. Samaa mieltä hohhoijaan kanssa. Jospa ne nämä "vaisut" on juuri niitä jotka
    joka palstalla toitottavat miten inhottaa olla toisten suomalaisten kanssa
    samassa "turistirysässä", ja kun ei puhu mitään niin kukaan ei tiedä että on samaa "heimoa". MInä kyllä olen matkoillani törmännyt vain positiivisiin lomalaisiin , myös suomalaisiin. Minun mielestäni lomalla olevat suomalaiset ovat jopa vähemmän "jöröjä" kuin täällä kotimaassa. Mutta ehkä minä olen onnistunut valitsemaan sopivat turistirysät sopivaan aikaan !
    Hyvää lomaa kaikenlaisille lomalaisille ! Suvaitsevaisuutta ihmiset tai pysykää
    kotonanne !

10. Spanos Vierailija

Miksi etsiä seuraa suomalaisista ulkomailla??? Tutustu toki paikalliseen väestöön! Suomalaisia saa kylliksi tavata kotona, otapa nyt ihan mahdollisuudesta kiinni ja unohda suomalaiset. Mene rohkeasti huonommallakin kielitaidolla juttelemaan, eivät ne kreikkalaisetkaan niin kovin hyvin yleensä enkkua puhu...pienessä sievässä molemmilla on hauskaa ja saa avartaa näkemyksiään! Ja taas on Suomessa muisteltavaa!

11. Unohdamme suomen kielen välittömästi ystävättäreni kanssa, jos kuulemme lähistöllä puhuttavan suomea. Alamme puhua kreikkaa myös keskenämme.
    Joskus on kiva kuunnella lähipöydässä ja ihmetellä, kun monet suomalaiset puhuvat lomillaan vain Suomen asioista, töistään, ystävistään ja kaikesta Suomeen liittyvästä. Ihan kuin he olisivat Suomessa sielläkin.
    Minä en edes ajattele Suomea, tuskin muistan sellaista maata olevankaan, kun olen Kreikassa. Minulle ei ole minkäänlaista tarvetta lähetellä tekstiviestejä Suomeen, puheluista puhumattakaan.
    Kyllä siellä juttua riittää ilman Suomen muisteluakin ihan paikallisista asioista, paikoista ja ihmisistä sun muusta.
    Ja kyllä se onkin sitten todella ankeaa, kun pitää taas astua Suomen maan kamaralle ja palata todellisuuteen. Kaikista ällöintä oli vielä joku vuosi sitten, kun koneessa palatessa pakkosyötettiin kaikille edellisillan tv-uutiset.

12. Rauha Vaisu Vierailija

Mielenkiintoinen oletus: jos et valvo pitkään, olet vaisu.
    Nuorempana tuli valvotuksi Kreikassa (niin kuin muuallakin) kesäöitä illasta aamuun musiikin, tanssin, viinin ja nuoruuden voimalla. Päivä meni yleensä kuppiloissa notkuen ja rannalla leväten.
    Nyt aikuisempana oma kiinnostus ja lasten tarpeetkin ovat ohjanneet lomamatkailua enemmän päiväelämän puolelle: rantojen tutkiminen, retkeily ja kaikenlainen päiväaktiivisuus on mukavaa.
    Illalla pää kolahtaa tyynyyn useimmiten puolilta öin heti pitkän kaavan illallisen, lasten nukkumaan menon ja yömyssyjen jälkeen. Ihmisenä en koe olevani sen vaisumpi kuin ennenkään.

13. ikinuori Vierailija

Kyllä sitä vielä keski-ikäisenä ja vanhempanakin voi öitä valvoa pitenpään ja varsinkin jollei ole jälkikasvua mukana, eikä se tarkoita että pitäisi joka armas yö juhlia aamuun asti.

14. noora Vierailija

Kysymykseni kuuluu; miksi et muuta pois Suomesta, jos täällä on mielestäsi niin ankeata.. Minä olen asunut yli puolet elämästäni ulkomailla ja myös monet ystäväni ja olemme palanneet pikku hiljaa takaisin. On eri asia lomailla ulkomailla kuin asua ja olla töissä. Ei se arki siellä ole sen kummempaa kuin täälläkään.

15. Kali Tihi Vierailija

Mou aresei poli (minua miellyttävät) luonnolliset ja rauhalliset ihmiset, jotka ovat sydämeltään samoja niin Suomessa kuin maailmalla. Myönnän, että on mukava välillä tekeytyä suomalaiseksi ja välillä kreikkalaiseksi ja
    kuunnella myös paraponemenia logia.
    Tykkään silmien puheesta, siitä Sfakianakis laulaa, ja satakielen itkusta.
    Parhaat ystäväni ovat työteliäitä kreikkalaisia, joiden kanssa iltaisin istumme tavernassa tai heidän kodeissaan.

16. ihmettelijä Vierailija

Miksi ei saa puhua asioista suomessa , omiaanhan ne kai ovat ja
    miksi pitää olla niin utelias että kuuntelee toisten puheita. Ainahan voi vaihtaa paikkaa tai matkakohdetta ettei vaan törmää ikäviin suomalaisiin.
    Todellakin muuttakaa vaan pois Suomesta jos niin hävettää.

17. -beggar- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

18. Kummas.... Vierailija

Ensinnäkin, jos viereiseen pöytään tulee suomalaisia, niin vaikea on olla kuulematta mitä siinä puhutaan. Jos on mukava paikka ja juuri vaikka aloittanut syömisen, niin eipä sitä kesken kaiken viitsi poistua paikaltakaan.
    Toiseksi, ei hävetä, vaan yleensä jos suomalainen huomaa, että naapuripöydässä istuu myös suomalaisia, niin ne alkavat kysellä ja keskustella tyhjänpäiväisistä asioista (mistä päin olette, oletteko ennen täällä käyneet yms.) En jaksa sellaista tuiki tuntemattomien kanssa, joten parempi puhua jotain muuta kieltä.

19. Huhuu Vierailija

Todella tyhmää on tällä palstalla se, että kopioidan aikaisempia kirjoituksia, ja siten parilla lauseella ne teilataan. Keksikääpä itse omat mielipiteenne älkääkä kopioiko toisilta!

20. Targa Vierailija

Luultavasti nämä vaisut Suomalaiset ovat lähteneet lomalle rentoutumaan eikä seurustelemaan.Minä henk,kohtaisesti en hirveästi perusta näistä suuna päänä olevista Suomalaisista jotka kuvittelevat olevan jotenkin hienoa mölytä koko ajan tyhjänpäiväisyyksiä,yrittipä täälläkin joku surkimus brassailla kielitaidollaan,nämä ovat minusta ihmisiä joilla on kotimaassa pieni elämä.Sitten kun joskus harvoin päästään jonnekin ollaan niin kansainvälistä että.Sääli että ko.henkilöiden suulaus paljastaa heidän totaalisen tyhmyytensä.Me hiljaisemman sorttiset osaamme nauttia lomasta,menemme sinne itsemme takia,emme suinkaan sen takia että saisimme nauttia tyhjänpäiväisestä pölinästä,aamusta iltaan.

21. Herra 46 Vierailija

En ole törmännyt vaisuihin maamiehiin/naisiin kertaakaan lomallani. Minusta tuntuu, että "vaisuus" jää kotimaahan.

Nuoremmat bilettävät ja siitä on vaisuus kaukana:)

Erityisesti jäi mieleen viime talven Madeiran matka. Mukavia /avoimia ihmisia kaikki "härmälaiset" samassa hotellissa.

22. Sipe Vierailija

Niin, olet tyypillinen bilehile jolle juoma maistuu. Pidä mainetta korkealla vaan.

23. ihmettelijä Vierailija

Suomalaisten seuraa etsivälle: ei mitään järkeä maksaa ja lähteä hakemaan maanmiehiä ulkomailta. Täällähän niitä pyörii ja saat seuraksesi ihan ilmatteeksi.

24. Brassailija-Palpero Vierailija

Targalle se filo: An klaei ena aidoni, enas erotas teleionei.

25. Mad Max Vierailija

Targalle me agapi: I zoi mou den einai mikri, psolara sou ine.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri