Vaitiolovelvollisuudesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Rikonko sopimustani jos juttelen työkaveristani ulkopuolisen henkilön kanssa. Jos juttelen hänen ärsyttävistä piirteistään ja siitä kuinka olen puhki kun teen hänen työnsä kun hän itse ei tee mitään. Onko tämä vaitiolovelvollisuuden rikkomista? Kun en puhu itse työasioista vain tästä ihmisestä ja hänen ominaisuuksistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27969895:
Et riko vaitiolovelvollisuutta, mutta eikös lähin esimies olisi parempi vaihtoehto kelle purkautuisit?

Kyllä. Olen hänelle purkautunutkin. Mutta eipä auta, hän ei kuuntele.

Kerron nyt tilanteesta lisää. Entä kun tilanne on tämä. Olen hoitoalalla. Ja yhden hoidokkini lähiomainen on tämä kaverini (jolle purkautuisin). Ja tämä työkaverini tekee työtä tämän hoidokin kanssa. Ja entä jos kaverini puhelee mulle niitä näitä ja jos mä sanon et väsyttää ja v.tuttaa kun töissä työpari on niin rasittava. Voinko näin sanoa? Kun yleensähän kavereille voi sanoa et oon tosi väsy ja en jaksa jne, mut entäpäs tässä työssä...

[QUOTE="vieras";27969923]Kyllä. Olen hänelle purkautunutkin. Mutta eipä auta, hän ei kuuntele.

Kerron nyt tilanteesta lisää. Entä kun tilanne on tämä. Olen hoitoalalla. Ja yhden hoidokkini lähiomainen on tämä kaverini (jolle purkautuisin). Ja tämä työkaverini tekee työtä tämän hoidokin kanssa. Ja entä jos kaverini puhelee mulle niitä näitä ja jos mä sanon et väsyttää ja v.tuttaa kun töissä työpari on niin rasittava. Voinko näin sanoa? Kun yleensähän kavereille voi sanoa et oon tosi väsy ja en jaksa jne, mut entäpäs tässä työssä...[/QUOTE]

Tässä tilanteessa en kyllä puhuisi hoidettavan omaiselle työkaverista pahaa, vaikka olisi hyväkin kaveri. Jollekin toiselle kaverille voisin puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27969940:
et riko mutta ei tuo ole kovin fiksua. eikä seläntakana juoruaminen korjaatilannetta. puhu asiast miellummin esimiehellesi

Oletan, että kaverini saattaa jossain vaiheessa kysellä tästä työparista, hänen toimintansa kun huomaa kaikki...

Ja esimieheni ei puutu asiaan. Työparini terrorisoi jopa häntä. Kukaan ei tee hänelle mitään, annetaan olla ja odotellaan eläkkeelle jäämistä...

Vaitiolovelvollisuutta tuo ei riko. Mutta ainakin meillä on jonkinlainen kirjoittamaton (?) sääntö, että työkaverin henkilökohtaisista asioista ei saa puhua työpaikan ulkopuolella. Jos vaikka työkaveri sairastuu vakavasti ja työporukka sen tietää, mutta ei itse siitä kovin avoimesti kerro, niin mekään emme saa siitä puhua ulkopuolisille.

Yhteistyössä