vaivaa kun ystävä vähättelee koulutustani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on tilanne että ollaan samassa työssä, mutta meillä on eri koulutukset. Ystävällä "korkeampi" koulutus. Hän jaksaa siitä aina muistuttaa, mukamas leikkimielisesti. Yleensä sivuutan sen mukamas nauramalla. Oikeasti asia vaivaa vielä seuraavana päivänä, miksi en sanonut niin ja niin... Tämä vielä tapahtuu aina kun ollaan jossain seurueessa ja jutellaan mitä kukin tekee. Pidän työstäni ja tosiassa olen sitä mieltä että koulutukseni riittää työhön mainiosti, en silti ymmärrä miksi jonkun pitää nostaa itsensä jalustalle.

Jos sun koulutus riittää siihen työhön, voit kuittailla samalla mitalla takas, ettei ystäväsi oo löytänyt koulutustaan vastaavaa työtä. ;)

Oikeasti tosi rasittavaa tuollainen ja mä ainakin vetäisin ison herneen nenään...

Jos sun koulutus riittää siihen työhön, voit kuittailla samalla mitalla takas, ettei ystäväsi oo löytänyt koulutustaan vastaavaa työtä. ;)

Oikeasti tosi rasittavaa tuollainen ja mä ainakin vetäisin ison herneen nenään...

No siis myös ystävän koulutus on ihan sopiva kyseiseen työhön, molemmilla pärjää. Olen vetänyt herneen nenään jo monesti mutta nielly kiukkuni.

No siis myös ystävän koulutus on ihan sopiva kyseiseen työhön, molemmilla pärjää. Olen vetänyt herneen nenään jo monesti mutta nielly kiukkuni.

Mä varmaan sanoisin suoraan kaverille, että ärsyttää. Taitaa olla kaverilla aika huono itsetunto, jos pitää itseään jollekkin jalustalle nostaa.

Mutta sano sille suoraan. Ei välttämättä edes tajua, että se sua loukkaa.

[QUOTE="vieras";22007991]Seuraavalla kerralla sanot, että sinä oletkin päässyt vähemmällä opiskelulla samaan työhön... ;)[/QUOTE]

Meidän koulutukset on samanpituiset. Toki ystävälläni on korkeampi koulutus joten tottahan toki hän kokee suuremman työn tehneen opiskelun suhteen..

Meidän koulutukset on samanpituiset. Toki ystävälläni on korkeampi koulutus joten tottahan toki hän kokee suuremman työn tehneen opiskelun suhteen..

Mutta siis jos tällä ystävällä on korkeampi koulutus niin ehkä hänellä sen perusteella olisi mahdolllisuus päästä myös korkeampaa koulutusta vaativiin töihin - joihin hän ei jostain syystä ole sitten päässyt tai mennyt. Ja se harmittaa häntä kun saa huomata muiden saavuttavan saman mitä hän ns. vähemmällä työllä.

Mutta siis jos tällä ystävällä on korkeampi koulutus niin ehkä hänellä sen perusteella olisi mahdolllisuus päästä myös korkeampaa koulutusta vaativiin töihin - joihin hän ei jostain syystä ole sitten päässyt tai mennyt. Ja se harmittaa häntä kun saa huomata muiden saavuttavan saman mitä hän ns. vähemmällä työllä.

Ehkäpä joo, hän usein korostaa niitä asioita muillekkin mitä hän voi koulutuksellaan tehdä ja minä en.

Sano, että oot niin mahdottoman hyvä että pärjäät tuossa työssä "huonommallakin" koulutuksella ;)

Mua pännii, kun aikoinaan ilmoitin opiskelupaikasta onnellisena että musta tulee lähihoitaja, niin eräs kaveri vain kohautti olkapäitään ja sanoi, että "kaikista tulee jotain lähihoitajia". Ei ihmetytä kuin se, että hän on itsekin sellainen :whistle:

Ehkäpä joo, hän usein korostaa niitä asioita muillekkin mitä hän voi koulutuksellaan tehdä ja minä en.

Meinaatko muita töitä? Siihen nyt voi helposti vastata että mitäs sitten täällä teet, lähde ihmeessä niihin hienompiin hommiin.

Tuo kateuskortti on aika kulunut mutta väkisinkin tulee tässä mieleen. :D Ehkä ystävä jopa kokee huonommuutta siitä että samoihin hommiin on päässyt muita heikommalla koulutuksella, ts. hänelle tulee tunne että noissa muissa täytyy olla "sitä jotakin" ennemmän kuin hänessä. Ehkä hänelle on sitten kova paikka joka kerta kun joku heikomman koulutuksen omaava selviytyy jostain tehtävästä paremmin kuin hän, ehkä hänen on suunnattoman vaikea pyytää apua muilta jne.

Kuumimmat

Yhteistyössä