Vajaa 2-vuotiaalle joululahjaksi muumitalo? Onko liian vaikea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maatushka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maatushka"

Vieras
Haluaisin ostaa lapsille muutamat isommat paketit ja helmikuussa 2 vuotta täyttävälle tytölle suunnittelin muumitaloa lahjaksi. Onko se "oikea" muumitalo liian vaikea noin pienelle vai kannattaako ostaa se Ensimmäinen muumitaloni? Hinnan puolesta mieluummin ostaisin heti kättelyssä sen oikean talon ja vaikka takavarikoisin ne pienimmät osat koska siinä kuitenkin enemmän "leikittävää".

Mitä mieltä olette?

Meidän vajaa kaksivuotias on leikkinyt sillä normimuumitalolla kavereiden luona ja tykkäsi hurjasti. Ei siinä minun mielestäni edes niin pieniä osia ole, tosin meidän tenava ei muutenkaan enää aikoihin ole pistellyt mitään asiaankuulumatonta suuhunsa eli saa leikkiä pikkulegoillakin yms.

Ei 2v vielä osaa tolla leikkiä oikein, meidän tyttö täytti 2v tammikuussa ja sai sen synttärilahjaks ja se on ollut melkein siitä asti takavarikossa kun oli vaan aivan levällään kaikki osat koko ajan, pienimmät olin toki takavarikoinut...

Itse sä parhaiten lapsesi tunnet. Tiedät laittaako pikutavarat suuhunsa jne. ja jaksatko itse vahtia leikkiä? Paras olisi tietty jos pääsisi kylässä tai jossain kokeilemaan että "osaako" leikkiä sillä.

No onks se Ensimmäinen muumitaloni sitten millanen? Netistä luin siitä eikä siinä tuu mukana ku vaan 4 muumihahmoa ja that's it. Eiks se oo sit vähän tylsä?

Paljon pikkutavaraa - en omalleni olisi sen ikäisenä vielä ostanut. Oli varmaan kolmen kun hankin ja eipä itse talolla paljoa leikitty. Muumit ja tavarat (kuppeja about 5mm ja lautaset 10mm) kyllä oli/on muissa leikeissä. Tietty riippuu lapsista kuinka leikkii ja laittaa suuhun. Itse olin vissiin laiska vahtimaan ja hankin hieman isompia leluja. Fischer Pricen maatalot ym. oli meillä tuossa iässä oikein tykättyjä!

Meillä vajaa 2v poika leikkii sujuvasti sillä normaali muumitalolla. Tykkää kovasti! Pikku astiat yms oon ottanu pois etteivät häviä, muuten saisi/osaisi leikkiä niilläkin, ei syö pikkuesineitä tms. Jäähän sinne paljon niitä tyyppejä, pöytiä, tuolit, sängyt, keinuja yms. Minä suosittelisin ostamaan sen normaalin jos sitä jatkossa kuitenkin halajaa. Miksei "osais" leikkiä sillä? Leikkii nyt niinkuin leikkii ja sitten isompana eri tavalla! (:

No eipä siinä ensimuumitalossakaan ole muuta ku ne hahmot... Vertaa, jos siis karsii siitä normaalista pienet pois. Eli ostaisin sen normaalin, jotta olisi pidempi käyttöikä. Meillä noin 2v on leikkinyt sillä normaalilla, jäljellä vaan talo ja asukkaat (muut kipot ja kupit jemmassa).

Meillä ei ton ikänen olisi sillä osannut leikkiä vielä. Pieniä osia ja lapsi käsitteli kaikkee kyllä kovalla kädellä että rikki varmaan olis mennyt.. Kolmivuotiaalle voisin jo ostaa.

Itsehän sä tunnet lapsesi, minkälainen hän on leikeissään?

Ëhkä me nyt sit kuitenkin ostetaan se oikea talo ja poistetaan vaan ne pikkuosat. Sillä kuitenkin pidempi käyttöikä ku sillä ensimmäisellä muumitalolla. Toisaalta jouluun on vielä aikaa että jos saan paremman lahjaidean niin pitää sitten muuttaa suunnitelmia :)

Riippuu 2-vuotiaasta! Meillä tyttö vajaa 2-vuotiaana leikki kovasti pet shopeilla ja tuollaisilla pikkusäläjutuilla (ei ole koskaan laittanut suuhun mitään ylimääräistä), kun taas kaverin 2,5-vuotias oli todella lähellä päästä hengestään tuon muumitalon takia, kun pikkymyy oli jäänyt jumiin kurkkuun. Jos yhtään on sitä sorttia että on tapana laittaa tavaraa suuhun, en suosittele, tai ainakin ilman niitä figuureja!

Meillä tyttö on nyt 1v9kk ja tuo oikea muumitalo on ihan päivittäinen suosikkileikki. On jo aika kauan sillä leikkinyt. Ihan se pikkusälä on takavarikossa kun laittaisi suuhunsa, mutta ne muumihahmot&talo ovat hänelle kovin tärkeitä. Riipuu varmasti lapsesta, mutta täällä ainakin yksi muumifani tykkää tuosta kovasti!

Yhteistyössä