Vakava 5,5 kk vauva :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siiri

Vieras
Vauva nauranut elämänsä aikana ehkä kolme kertaa ääneen. Hymyilee kyllä paljon muttei naura. Siskon 3 kk vauva nauraa päivittäin ja kaikkien muiden ystävien nuoremmat vauvat aina kun niitä naurattaa (kutittelee, tekee hassuja ilmeitä/ääniä). Meidän vauva kyllä hymyilee noille muttei naura. Mikä siinä on vikana :( Ahdistaa kun kaikkien muiden vauvat on etevämpiä kuin meidän. Tuo ei edes käänny vielä!!

No onpa sinulla todellakin huonosti kehittynyt vauva, jota onneksi näköjään osaat hävetäkin! Muista vaan alkaa parjata pientä jo pienestä pitäen, kun ei vielä osaa.

P.s. Minun esikoiseni kääntyi selältä vatsalleen ekan kerran 7kk ikäisenä.

sä ymmärsit mun viestin väärin. En mä häpeä vauvaani. Ahdistaa vaan ympäristön luomat paineet, vituttaa kun ihmiset vertaa omiaan meidän vauvaan ja ihmettelee miten voi olla tällainen lapsi joka ei naura ei liiku. Minä rakastan vauvaani vaikkei nauraisi ikinä. Olo on kuitenki tosi epävarma ton vertailun takia.

Ok, ymmärrän sun tunteitasi. Mulla oli just samanlaisia tunteita esikoisen kanssa, kun hän kehittyi hitaasti. Muut tuntuivat kehittyvän paljon nopeammin ja osaavan kaikkea. Meillälähti kävelemäänkin vasta 1,5v ikäisenä.

Mutta nyt on tosi taitava 5-vuotias, sosiaalinen, liikkuvainen, oppi itsekseen lukemaan ja kirjoittamaan :)

Unohda ne muut. Tai totea niihin vaan: " hienoa, että teillä osataan! Miellä vielä odotellaan sitä aikaa." Musta on vaan niin typerää kehuskella vauvansa ja lapsensa "saavutuksilla",.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sä ymmärsit mun viestin väärin. En mä häpeä vauvaani. Ahdistaa vaan ympäristön luomat paineet, vituttaa kun ihmiset vertaa omiaan meidän vauvaan ja ihmettelee miten voi olla tällainen lapsi joka ei naura ei liiku. Minä rakastan vauvaani vaikkei nauraisi ikinä. Olo on kuitenki tosi epävarma ton vertailun takia.

jos olet normaalijärkinen aikuinen unohdat kaikki vertailut alkuunsa.

niinpä! Mä käyn vauvan (esikoiseni) kanssa perhekahvilassa ja mun kaikilla ystävillä on pienet vauvat myös. JOka paikassa mammat muistaa sanoa miten niidne vauva oppi kaksikuisena kääntymään ja tekemään sitä ja tätä. Ja tuo on siis jatkuvaa! Osa kyselee ollaanko saatu aikaa fysioterapiaan, kun meidän vauva ei vielä käänny. Vaikka mä yritänki olla välittämättä niin satuttaa se silti, vauvan puolesta. Vaikka ei se onneksi taida tajuta, ettei yllä muiden saavutuksiin. Näinkö pienenä se on jo tällaista.

siis aivan turhaa vertailla vauvoja keskenään! ovahan hekin persoonia, jo pienestä pitäen. jos olet epävarma, kysy asiaa neuvolassa. mutta älä suotta menetä yöuniasi tai ala turhaan stressata. ota asioista selvää ja kysele, mutta luullakseni huolesi on turha. meitä on erilaisia aikuisiakin, eivät kaikki ole temperamentiltaan samanlaisia! jos vauvallasi olisi todellisia ongelmia kehityksessään, se varmasti näkyisi muulla tavalla kuin vain "hiljaisella hymyilemisellä".. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niinpä! Mä käyn vauvan (esikoiseni) kanssa perhekahvilassa ja mun kaikilla ystävillä on pienet vauvat myös. JOka paikassa mammat muistaa sanoa miten niidne vauva oppi kaksikuisena kääntymään ja tekemään sitä ja tätä. Ja tuo on siis jatkuvaa! Osa kyselee ollaanko saatu aikaa fysioterapiaan, kun meidän vauva ei vielä käänny. Vaikka mä yritänki olla välittämättä niin satuttaa se silti, vauvan puolesta. Vaikka ei se onneksi taida tajuta, ettei yllä muiden saavutuksiin. Näinkö pienenä se on jo tällaista.

no sä voit vastata uteleville ystäville siitä fysioterapiasta, etä ei ainakaan neuvolassa ole mistään sellaisesta ollut puhetta..

Yhteistyössä