Hae Anna.fi-sivustolta

Vakiovastaus uteluihin?

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä tuskaisaa, 30.05.2007.

1. tuskaisaa Vierailija

Lakkiaiset lähestyy, ja tiedän jo joutuvani vastaamaan kymmeniä kertoja kysymykseen: "mitäs nyt sitten jatkossa?" AAARGHHH!!! ensinnäkin kysyjä kysyy kuitenkin vain ollakseen ikään kuin ajan hermolla, tehdäkseen vaikutuksen että häntä muka kiinnostaisi. Ja toisekseen, minua ei kiinnosta tehdä selvitystä "suunnitelmistani" vieraille, kun en ole porukoillenikaan juuri mitään paljastanut.

Miten siis kohteliaasti sanoa, että sitä on ihan turha tässä vaiheessa udella, enkä minä jaksa kaikkia vaihtoehtoja lähteä luettelemaan? Auttakaa, muutamalle ihmiselle olen jo joutunut vastaamaan ja mulla on taatusti ollu naamalla kauhean vastenmielinen ja kiusaantunut ilme kun olen miettinyt mitä sanoa. jos sanoo vaan ettei tiedä, niin sieltä tulee kommentti "no kyllähän sä nyt TIEDÄT". Jos menee paljastamaan vaikka sen ykkösvaihtoehdon niin tulee joku mukaileva vastaus tai mikä pahinta, lisäuteluja!!

2. En muista mitä itse vastasin kyselyihin, mutta jotenkin varmaan ne onnistuin kiertämään, kun lopullinen opiskelupaikkavalintani oli täydellinen yllätys lähes koko suvulle. Nyt olen jo sen ikäinen, että huomaan itsekin kyseleväni, vaikka muistan sen olleen ärsyttävää. Jostain syystä meitä tätejä kamalasti kiinnostaa, ei me sitä ilkeyttämme tehdä.

Vastaa jotain ympäripyöreää tai sano suoraan, ettet vielä halua kertoa. Suoralla ja jämäkälle vastauksella pääset todennäköisesti utelijoista nopeiten eroon. Sano esimerkiksi "En halua kertoa, ennen kuin tiedän." Tämä ei jätä kysyjälle paljoa vaihtoehtoja. Jos hän ei tajua luovuttaa, on todennäköisiin jatkokysymyksiin helppo vastata. ("Vihjaa nyt vähän." "En" ja hymyile kauniisti päällä, niin me tädit emme loukkaannu niin herkästi.) Tietenkin voit vastata, että "katsotaan nyt mihin päästään" tai "eiköhän se selviä" tai "ei sitä voi olla varma pääseekö mihinkään. (Viimeisin siinä mielessä hyvä, että muistuttaa niille viedä vanhemmille, että ylioppilaana ole mitenkään itsestään selvää päästä jatkamaan tai varsinkaan sinne minne haluaa.) Ehkä hieman kohteliaampia, mutta joudut kiemurtelemaan pidempään.

Onnea kuitenkin ja onnea jatkopaikan haussa.

3. JooJa Vierailija

Vastaa, että jatko-opinnot on vielä mietinnässä ja ne selviää vasta myöhemmin. Ja hymyile herttaisesti päälle.

Onnea ylioppilaalle - ja onnea jatkossakin !

4. tuskaisaa Vierailija

Kiitoksia tuhannesti nopeasta avusta! Ja onnitteluista! :) Niin, ja jotain "katotaan nyt" -tyyppistä niille on kait sanottava, toivottavasti eivät heittäydy hankaliksi! :D Muutenhan tässä ei olisi mitään ongelmaa jos voisi vaan töksäyttää että "en kerro", mutta kai sitä on kerran elämässään pyrittävä olemaan kohtelias, varsinkin kun ihmisillä tuppaa olemaan liioitellut lahjukset mukana...

Ja JooJa, tuo olisikin unelmavastaus, mutta kun tosiasiahan on että ammattikorkeisiinkin piti jo hakea, eli jos vastaisin noin niin saattavat vielä luulla että olen yliopistoihin hakemassa..! Voi jos tietäisi kuinka hyvin ihmiset ovat selvillä siitä miten homma yleensä toimii...

5. JooJa Vierailija

Minä en näköjään ole selvillä näistä kuvioista. Mulle tuollainen vastaus menisi ihan täydestä ;D

6. em Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Yo-pojan on niin helppo sanoa, että käy ensin intin pois alta ja katsotaan sitten. Äidiltäkin kysellään ihan samaa, ja vastaan yleensä noin. Tai sitten, että onhan hänellä useampikin suunnitelma, mutta katsotaan nyt, mihin päätyy. Ja tosiaan se hymy päälle.

Ja minultakin onnea sekä alkuperäiselle että myös kaikille muillekin ylioppilaille - ja myös heidän vanhemmilleen!

7. tuskaisaa Vierailija

ollapa poika.. :D no en kyllä inttiinkään haluaisi, ehkä se on parempi kärsiä tällä tavalla. iik, ylihuomiseksi pitäisi kaikki puristaa, tuuskaa...! En valita.

8. vanha käpy Vierailija

Hymyile valloittavasti ja kerro että sinulla on muutama vaihtoehto, joihin panostat, mutta katsotaan sitten...

9. Srei Vierailija

Yksi vaihtoehto on se, että sanot että:" Kun tässä nyt ollaan pieniin päin ja lapsen isä on Ugandalainen siirtolainen niin hänen kotimaahan minä varmaan lähden nyt kun
    lapsikin syntyy ensi syksynä. Siellä varmaan opiskelen kodinhoitoa ja siivousta...
    Miehen suku on luvannut auttaa niin että saadaan asua isovanhempien majassa.

10. tuskaisaa Vierailija

aahahhaaa..! xD

11. em Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on juhlat juhlittu ja ainakin suurin vierasjoukko saateltu ovesta ulos. Mitenkäs ap pärjäsit sukulaisten kanssa? Huomasin meillä, että osa vieraista vain jatkaa kyselemistä, vaikka miten hienovaraisesti vastailee "katsotaan sitten intin jälkeen". Samoin jotkut haluavat nähdä todistuksen, joka meidän mielestämme on oppilaan (ja hänen vanhempiensa!) yksityisasia.

12. vm84 Vierailija

Tuo todistuksen näkeminen onkin jännä juttu.Joidenkin vieraiden mielestä se olisi pitänyt olla kaikkien näkyvillä kaapin päällä :). Minusta se on yksityisasia, enkä halunnut todistustani edes pyynnöistä antaa juhlavieraiden tutkittavaksi. Aikaa yo-juhlista on jo vierähtänyt. Nyt yli 4-kymppisenä tekisin edelleen samoin kuin silloin nuorempana.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri