väkivaltainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiko luottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiko luottaa

Vieras
rakastuin vuosia sitten tavallisen oloiseen mukavaan suomalaismieheen. muutimme yhteen, ehkä hiukan äkkiä, mutta elimme onnellisina pitkän aikaa. sitten miehelleni tuli paljon stressiä ja eräänä päivänä riitamme kärjistyi siihen että hän töni ja myöhemmin löikin minua. näin kävi muutaman kerran.

minä lähdin pois. muutimme erillemme. nyt hän haluaisi selvittää asiat. mutta en enää tiedä voiko häneen luottaa. hän kyllä tietää, että nämä muutamat väkivaltaiset kerrat olivat se syy, miksi hänet jätin. hän on fiksu ja ymmärtäväinen mies ja haluan uskoa hänen vilpittömyyteensä, mutta voinko enää olla hänen kanssaan vapautuneesti? nyt en vielä tiedä. mitä itse tekisitte?

Jos mies ei ole hakeutunut terapiaan asian johdosta,älä muuta. Tilanne tuskin ratkeaa itsekseen, mutta teillä on hyvä mahdollisuus selviytyä, jos mies tajuaa ongelmansa. Itsestään se ei parane vaan laukeaa seuraavan kriisin tullessa.

Mieti itseäsikin. Jos aikanaan itse käyttäydyit naisellisen agressiivisesti, niin on mahdollista molempien kasvaa rauhallisemmaksi. Minun taustani on että nainen on lyönyt pari kertaa, ja minä olen rutistanut niinä kertoina liian lujaa.

Ainakin tiedät millainen mies on. Tuuripeliä onko mies vilpitön ja haluaa todella muuttua.

Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, pelkäisin kokoajan, että koska toinen suuttuu ja saattaisi lyödä. En uskaltaisi olla oma itseni, seuraisin vain miehen mielialoja.
Stressi ei ole syy käyttäytyä väkivaltaisesti ja voitko olla provosoimatta miestä hyökkäykseen. Tarkoitan tällä provosoinnilla miehen etsiessä syitä käyttäytymiseensä ja sinua syyllistämällä, sinussa syy kun lyön. Sinussa ei ole syytä siihen, että toinen on väkivaltainen.

Ottaako miehen kunniaan, että olet hänet jättänyt.

Voiko ihminen olla fiksu, kun on väkivaltainen. Tarkoitatko fiksuudella hänen työtään, puhuu tietävän paljon, pukeutuu hyvin.

En haluaisi pelkokierteeseen.

Umpityhmää tulee taas! Ai naisessa ei voi olla syytä väkivaltaan. Kaikki se raapiminen, tukistelu, läpsiminen, puhumattakaan lasten hakkaamisesta ON 100% NAISTEN VÄKIVALTAA.

Ei ne muutu miksikään. Kerran lyö niin lyö toisenkin kerran. Tottuu siihen että aina saa anteeksi ja homma jatkuu. Kierrä hyvä ihminen tommonen kaukaa. Tiedän kokemuksesta.

Joo. Älä hemmetissä ota sitä takaisin. Kyllä teillä kohta taas olis riitoja ja sitten mies toistaisi oppimaansa kaavaa. Haluaisitko elää jatkuvassa pelossa siitä että kohta se taas lyö ja et uskaltaisi riidellä hänen kanssaan, koska se voi johtaa väkivaltaan. Siinä sitten olisit ilman että voisit pitää puoliasi ja sanoa mielipiteesi asioihin.

Hylkää se mies lopullisesti ja sano, ettei kannata alkaa uuteen suhteeseen, ennen kuin on varma ettei enää koskaan lyö naista. Käske ottaa yhteyttä vaikka lyömättömään linjaan tai psykologiin. Sinä ansaitset parempaa kuin sellaisen, joka lyö sinua. Jos otat hänet takaisin, viestität että lyöminen on ihan ok.

Mio:

Alkuperäinen ei kertonut turvautuvansa itse väkivaltaan. Myös väkivaltaisia naisia on olemassa, ja neuvoisin myös miehiä pysymään heistä erossa. Normaali ihminen osaa riidellä ilman nyrkkejä ja fyysistä voimaa. Meillä ainakin välillä huudetaan ja raivotaan, mutta kummallekaan ei tulisi mieleen käydä toiseen fyysisesti käsiksi vaikka suuttuisi kuinka. Meillä ei revitä, tukisteta, lyödä, potkita, raavita (paitsi seksissä), estetä tms.

Yhteistyössä