Vakkarityöpaika kaukana vai lähmpänä "mitä tahansa" työtä ä.vapaiden välissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii miettii

Vieras
Mietityttää oma työtilanne; lähiaikoina pitäis palata hoitovapaalta töihin (vakkaripaikka), mutta työnantajallani on monia toimipisteitä ja kaukaisimmalle niistä tulee meiltä matkaa 60-70km/suunta. Mielestäni on tosi pitkä matka koska olen aina tottunut muutamien minuuttien työmatkaan.
Mun sijoituspaikkani selviää vasta myöhemmin ja on hyvin mahdollista et se on tuolla kauimmaisessa pisteessä.

Mietin myös vaihtoehtoa et irtisanoutuisin ja hakisin töitä lähempää, lähes mikätahansa käy kun olis tarkoitus alkaa laittaa toista lasta alulle pian töihin paluun jälkeen :) Toki uskon että saan oma-alan töitä mutta vakkaripaikat on aika haluttuja, enka usko että sellasta onnistun saamaan.

Mitä itse tekisit, antakaa "uusia näkökulmia" mulle pohdintoihin ;)

Koen matkan toosi pitkänä (ja lapsen hoitopäivät), etenkin ku alku ajoittuu talviaikaan :/ Toisaalta sitten kun/jos jään pian äippälomalle uudelleen ni kait sen ajan kestäis ja olisin sitten taas 3v. kuluttua se työpaikka odottamassa -ja ehkä jopa lähempänä..

no mä yrittäisin puhua työnantajan kanssa asiasta. Että tuo pidempi matka on liian pitkä, kun lapset pitää hakea hoidosta jne. Eihän se puhuminen välttämättä mitään auta, mutta olisipahan pomolla ainakin tiedossa sun toive ja että siihen toiveeseen liittyy ihan oikea syykin.
Jos joutuisin sinne 70km päähän niin irtisanoutuisin ja etsisin oman alan töitä lähempää. Ihan sama vaikka alattekin yirttämään seuraavaa ja jäät taas äitiyslomalle, mutta siellä 70km päässä se työpaikka siltikin olisi kun palaat seuraavalta ä-lomalta takaisin.

Pidä vakkaripaikkasi ja yritä vakuuttaa pomot järjestämään sut siihen lähempään toimipisteeseen. Vakkaripaikan edut on kuitenkin niin hyvät verrattuna pätkätöihin, ja muutaman vuoden päästä voi harmittaa jos on vakkaipaikkansa jättänyt, jos työt siinä on kuitenkin ihan ok. Eikö mies voisi viedä ja hakea lasta hoidosta, niin ei olisi niin pitkiä päiviä vaikka työpaikkasi olisi kauempanakin?

Yhteistyössä