Hae Anna.fi-sivustolta

Vakuutusedustaja!!

Viestiketju osiossa 'Kahvitunnilla' , käynnistäjänä Janniina, 07.11.2008.

1. Utelias Vierailija

Miten tuo myynti jakautuu? Yhtiöt ei varmaan maksa samanlaisia palkkiota eri vakuutuksien osalta, kun esim. liikennevakuutus on lakisääteinen? Onko noissa komissioissa jotain eroa ja jos on niin millaisia? Esim. kannattaako keskittyä erityisesti johonkin tiettyyn vakuutukseen?

2. Kaiken nähnyt Vierailija

Nyt oli vaan pakko avautua. Mitä te puupäät oikeen valitatte! Pitäiskö ehkä itse hoksata, että jos lähtee nolla euron pohjapalkalla puhtaasti provikkatyöhön ON OSATTAVA MYYDÄ! Itse vakuutusmyyjänä ja myyntiä tulee päivässä noin 2000e. Palkka ihan paska, koska provikkaa tuskin on. Edustajien provikka olisi suorastaan taivaan lahja. Esim 35% provisio nollapalkalla ja kohonneella motivaatiolla antaisi ainakin minulle viisinkertaiset bruttotulot!

Mut hei, ei varmaan mullakaan menis hyvin jos mun palkka tulis puhtaasti uimataidosta, enkä osaisi uida...

3. Mitä ihmeen vinkujia tällä palstalla pyörii. Itse olen tehnyt edustajan hommia 12 vuotta ja vuodesta 2010 asti keskipalkka (palkkio) ollut 7100 euroa kuukaudessa. Kuka oikeasti kuvittelee saavansa kovaa palkkaa tekemättä mitään. Tässä työssä ei kitisijät pärjää, mutta jos olet valmis laittamaan itsesi peliin ja kestät vastoikäymisiä ja kovaa painetta, jota jotkut kutsuvat myös yrittämiseksi, niin ei tämän parempaa hommaa olekkaan! Lomaakin pystyy pitämän enemmän kuin tavallinen palkansaaja. Enkä tee b to b myyntiä vaan ihan puhdasta yksityistalousmyyntiä.

4. Soitin omaan vakuutusyhtiööni, jossa vakuutukseni laaja kotivakuutus ollut n. reilut 20 v, en ole kertaakaan korvausta hakenut tai tarvinnut. Sensijaan ihmettelin korkeaa neljännesvuosittain tuleva erää. Alussa tietenkin summa oli pienenmpi. Eikö bonuksia tule jos korvauksia ei ole ikinä tarvinnut maksaa ??No sanottiin, että sitä voidaan pimentää 10 eurolla. Joo näin tehtiin, mutta samalla se ei enää ollutkaan enää laaja kotivakuutus, kuten olin luullut. Sellaista ei kuulemma ole uusille asiakkaille, olin uusi vaikka asiakkuus on kestänyt runsaat 20v. Nyt neljäsvuosittain maksettavaa erää on taas hilattu ylöspäin, että se on lähes samansuuruinen kuin alkuperäinen. Ensimmäinen lasku oli hieman alle 10e pienempi kun aiemmin maksettu.
    Kunhan kesä menee kilpailutan vakuutukset. Täytyy mennä paikanpäällä face to face keskustelemaan.
    Eräs minun tuttuni sanoi maksavan n. 35e neljännesvuosittain, johon kuuluu se mikä on tarpeen.
    Muutenkin syksyllä, joten silloin on hyvä kilpailuttaa ja vaihtaa vakuutusyhtiötä.

5. olen huomannut että kilpailuttaminen kannattaa suunnileen 2v välein, ja aina syksyllä koska melkein kaikilla yhtiöillä on silloin vuoden loppukiri kun yhtiöt yrittävät päästä vuoden myyntitavoitteisiin, mikä tarkoittaa että on kamppanjoita eri vakuutuslajeista eri yhtiöillä. Syksyllä siis marssin taas kilpailuttamaan vakuutukset

6. no jaa Vierailija

Olen kilpailuttanut aikanaan maalla edesmenneitten vanhempieni sähkön, ja se oli nollajuttu. Tai taisi siinä tulla parin euron ero yhtiöiden välillä ja mikä homma.
    Olen kilpailuttanut kännykkäjuttuni ja sama peli. Jos yhden asian saa edullisemmin toiselta, taatusti toinen on kalliimpi.
    Edesmennyt appeni sanoi ettei halua vakuutusyhtiöitä lihottaa, otti vain pakolliset auto ja muistaakseni palovakuutuksen huvilalle.
    Kehui 90-vuotiaana, että on säästänyt paljon, mutta olikin tarkka että ovet lukitaan ja muutenkin eletään siivosti. Itse olen pikkasen pelkuri.
    Äsken soitti jostain vakuutusyhitöstä vanha mies ja tarjosi vakuutusta. Että jos kaadun saan heti korvauksen tilille. Mäkätin, että minun ikäiselleni naiselle ei saa halpoja vakuutuksia, jos lainkaan, kehui että jopa 80-vuotiaalle myöntävät..
    Ei meinannut millään uskoa, että en vaan ota ja sillä siisti. Kerroin myös hänelle, että maksaa saa mutta jos korvauksia hakee, pitää ottaa huippujuristi että onnistuu.

Kun sain lapseni minua lähestyttiin heti, tultiin jopa ovelle, että ota vakuutus jos sitä ja sitä sattuu. Olin helppo nakki!
    Kun otin vakuutuksen ja olisin kuollut seuraavana päivänä lapseni olisi saanut 270 000 markkaa. Makselin vakuutusta vuosikausia, ja huomasin että kun minulle tulee ikää lapseni saama korvaus pienenee vuosi vuodelta hurjaa vauhtia. Katkaisin moisen kusetuksen. Lapseni isä valsisti, että onhan sinut työpaikka vakuuttanut jos jäät työmatkalla auton alle ja onhan lapsella myös isä..

7. Hereille nyt Vierailija

Mitä teet jos sairastut vakavasti ja jäät pitkälle sairaslomalle? Tai mitä tekee lapsesi, jos kuolet? Entä jos et kuolekaan, vaan jäät vaikka halvaantuneena pysyvästi työkyvyttömäksi? Vakuutusala ei ole kusetusta eikä kallista. Kyse on vain siitä mistä on valmis maksamaan. Uusi bmw vakuutetaan 1500e vuosimaksulla mukisematta, mutta omaa taloudellista turvaa ei vakuuteta 200e vuosimaksulla koska se on kallista. Tehdään 50e vuosimaksulla kotivakuutuksia, jos vaikka sattuu silmälasit hajoamaan ja kun elämässä käy oikeasti hassusti, haukutaan yhteiskunta, terveydenhuolto ja vakuutusyhtiöt, kun mistään ei saa mitään. Ilmaiseksi ei mistään saa mitään! Mielestäni pienellä rahalla saa aikamoisen mielenrauhan itselle ja mahdolliselle puolisolle ja jälkeläisille.

8. no hehheh Vierailija

Kun koittaa maksun aika, ei sieltä vakuutuslaitoksesta heru mitään ja suurin osa on tyhjänmaksamista. Mulle on tuputettu jos jonkinmoista vakuutusta. Menis koko palkka niihin jos ottaisin. Elämiseen ei jäis mitään. Auton liikeenevakuutus on ja muuta en tarvi. Mies maksaa asuntovakuutuksen. Rahoillani on parempaakin käyttöä kuin tyhjää maksaa lukuisista paskavakuutuksista, joilla taivas on rajana.
    Kun meillä on eri sukunimi, vaikka ollaan naimisissa, niin eivät viitti tarkistaa sitä, ketä osoitteessa asuu, jotta ei tarvis tuputtaa semmosia vakuutuksia, joita on jo miehelläni. En tarvi asuntovakuutusta sitä taikka tätä.

9. Haha Vierailija

ei saatana on teillä kyllä hienot jutut, huomaa että jengi pihalla tästäkin asiasta kuin käkikello :D

T: 60,000e/v

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri