Valehteleva vaimo

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt
Sain vaimoni kiinni pettämisestä. Oli tavannut kaverin työmatkalla lentokoneessa. Tämän jälkeen tavannut uudelleen kaverin ollessa työmatkalla täällä pääkaupunkiseudulla.
Sain selville kaverin nimen, googletin ja kappas; hänellähän on Itä-Suomessa vaimo ja perhe.
Tuntuu sisustaa raastavalta, että minun vaimoni on jonkun leikkikalu.
Tekisi mieleni soittaa kaverin vaimolle ja kertoa millainen mies hänellä on. En ole halunnut tätä tehdä pienen lapsen takia.
Vaimo lähti tänään työmatkalle Keski-Eurooppaan. Hänen mainitsemaa lentoa ei ole olemassakaan.. missä lie todellisuudessa.
 
Lelu
Ei vaimosi ole kenenkään leikkikalu, älä hänestä huolehdi. Sinä olet aisankannattajan ja pellen roolissa. Jos et halua lisää vedätystä niin ala siivota omaa pesää, älä muiden.

Onko teillä lapsia?
 
kytsäri
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt;10751164:
Sain vaimoni kiinni pettämisestä. Oli tavannut kaverin työmatkalla lentokoneessa. Tämän jälkeen tavannut uudelleen kaverin ollessa työmatkalla täällä pääkaupunkiseudulla.
Sain selville kaverin nimen, googletin ja kappas; hänellähän on Itä-Suomessa vaimo ja perhe.
Tuntuu sisustaa raastavalta, että minun vaimoni on jonkun leikkikalu.
Tekisi mieleni soittaa kaverin vaimolle ja kertoa millainen mies hänellä on. En ole halunnut tätä tehdä pienen lapsen takia.
Vaimo lähti tänään työmatkalle Keski-Eurooppaan. Hänen mainitsemaa lentoa ei ole olemassakaan.. missä lie todellisuudessa.

Mistähän syystä minulle tuli mieleen että SINÄ se tässä valehtelet.
Sorry, mut en usko tarinaasi.
 
no
Ei vaimosi ole kenenkään leikkikalu, älä hänestä huolehdi. Sinä olet aisankannattajan ja pellen roolissa. Jos et halua lisää vedätystä niin ala siivota omaa pesää, älä muiden.

Onko teillä lapsia?
Mikä idiootti sinä sitten olet? Olipa "kaunis" vastaus pelleineen kaikkineen, vain todellinen moukka lähtee syyllistämään petettyä.

Voimia ap, en osaa muuta nyt sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
monta pesää
Siivoa ensin oma pesä ja sotke vasta sitten toisen, jos vielä tuntuu siltä.

Tärkeintä tässä kuviossa olisi lyödä kortit pöytään vaimon kanssa kahdestaan. Tutki hänen tiliotteensa, puhelin, kuitit yms. mikäli mahdollista. Tongi joka paikka yhteisessä kodissanne.

Seuraa vaimoasi esimerkiksi keksimällä itsellesi matka. Lähdet muka matkalle, mutta jäätkin kytikselle lähimaastoon. Tuleeko kotiinne ketään tuona aikana tai lähteekö vaimosi jonnekin?

Tai jos nämä eivät ole mahdollisia niin ilmoita vaimollesi yksiselitteisesti, että tiedät hänen suhteestaan. Voithan aina sanoa, että sinulle on kerrottu ja näytetty todisteet.

Tavalla tai toisella hoida asia kotona.
 
kytsäri
Alkuperäinen kirjoittaja monta pesää;10751232:
Siivoa ensin oma pesä ja sotke vasta sitten toisen, jos vielä tuntuu siltä.

Tärkeintä tässä kuviossa olisi lyödä kortit pöytään vaimon kanssa kahdestaan. Tutki hänen tiliotteensa, puhelin, kuitit yms. mikäli mahdollista. Tongi joka paikka yhteisessä kodissanne.

Seuraa vaimoasi esimerkiksi keksimällä itsellesi matka. Lähdet muka matkalle, mutta jäätkin kytikselle lähimaastoon. Tuleeko kotiinne ketään tuona aikana tai lähteekö vaimosi jonnekin?

Tai jos nämä eivät ole mahdollisia niin ilmoita vaimollesi yksiselitteisesti, että tiedät hänen suhteestaan. Voithan aina sanoa, että sinulle on kerrottu ja näytetty todisteet.

Tavalla tai toisella hoida asia kotona.

Ja kaikki tuo vaiva ainoastaan siitä syystä ettei saa sanaa suustaan, noin yleensäottaen.
En tarkoita keskustelun avaajaa, koska en usko koko stooria.

Mukava kuitenkin lukea näitä vastausia..tai oikeastaan ei niinkään mukava.
 
väsynyt
Alkuperäinen kirjoittaja kytsäri;10751237:
Ja kaikki tuo vaiva ainoastaan siitä syystä ettei saa sanaa suustaan, noin yleensäottaen.
En tarkoita keskustelun avaajaa, koska en usko koko stooria.

Mukava kuitenkin lukea näitä vastausia..tai oikeastaan ei niinkään mukava.

Noh, minulle sinällään sama uskotko vai et, en haluaisi itsekään uskoa.

Tosiasia on kuitenkin, että olemme asiasta keskustelleet ja vaimoni myöntänyt tapahtuneen. Jotenkin jäi sellainen intuitio, että asia ei jäänyt siihen. Yli kymmenen vuoden avioliittovuoden jälkeen sitä oppii lukemaan ja tuntemaan toista. Sen näkee kun toinen sepittää ja valehtelee.
Ei, meillä ei ole lapsia. Säälin toista osapuolta ja hänen kenties tietämätöntä vaimoaan. Olette oikeassa siinä, että oman pesän siivoamiseen minun kuuluisi vähäiset energiani laittaa. Kosto tuntuisi vain niin hyvältä.. Ei ole joulun alla mukavaa tuntea yksinäisyyttä.
 
Väärä kohde
"Kosto tuntuisi vain niin hyvältä.. Ei ole joulun alla mukavaa tuntea yksinäisyyttä."

Sinä kohdistaisit kostosi toisen osapuolen viattomaan vaimoon ja lapseen. Älä siis kerro heille!

On yleisempää kuin luuletkaan sellainen, jotta "otetaan, jos kerran tyrkytetään". Miehiä ja naisia, jotka huvittelevat reissuillaan. Jotkut tekevät sitä jopa vuosikymmeniä puolison tietämättä ja kotielämän häiriintymättä. Eivät he niistä kotona kerro eivätkä liioin tee niiden pohjalta elämässään muutoksia. Kukapa sitä hyvää puolisoaan ja kotielämäänsä pilaisi merkityksettömän leikin vuoksi? Se todella otetaan hupina ja leikkinä.

Parasta on tehdä omat ratkaisut ja johtopäätökset oman puolison kanssa. Mieti, mitä olet valmis sietämään ja mitä et. Olette 2 aikuista, joten sinun ei tarvitse ajatella muita kuin itseäsi.

Maailmassa on jokaiselle useampi kuin 1 sopiva puoliso, joten katselepa ympärillesi. Josko löytäisit omia arvojasi vastaavan ihmisen?
 
Nainen
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt;10751316:
Noh, minulle sinällään sama uskotko vai et, en haluaisi itsekään uskoa.

Tosiasia on kuitenkin, että olemme asiasta keskustelleet ja vaimoni myöntänyt tapahtuneen. Jotenkin jäi sellainen intuitio, että asia ei jäänyt siihen. Yli kymmenen vuoden avioliittovuoden jälkeen sitä oppii lukemaan ja tuntemaan toista. Sen näkee kun toinen sepittää ja valehtelee.
Ei, meillä ei ole lapsia. Säälin toista osapuolta ja hänen kenties tietämätöntä vaimoaan. Olette oikeassa siinä, että oman pesän siivoamiseen minun kuuluisi vähäiset energiani laittaa. Kosto tuntuisi vain niin hyvältä.. Ei ole joulun alla mukavaa tuntea yksinäisyyttä.

No voi hyvät hyssykät. Joulu on päivä siinä missä muutkin. Mene kaljalle aattona, sieltä löytyy hyvää ja hauskaa seuraa. Käy sukupuolitesteissä ja laita akka kiertoon. Kämppä myyntiin ja omaisuus jakoon.Kohta alkaa uusi vuosi, silloin on hyvä laittaa koko elämä uusiksi.
 
Mitä odotat?
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt;10751164:
Sain vaimoni kiinni pettämisestä. Oli tavannut kaverin työmatkalla lentokoneessa. Tämän jälkeen tavannut uudelleen kaverin ollessa työmatkalla täällä pääkaupunkiseudulla.
Sain selville kaverin nimen, googletin ja kappas; hänellähän on Itä-Suomessa vaimo ja perhe.
Tuntuu sisustaa raastavalta, että minun vaimoni on jonkun leikkikalu.
Tekisi mieleni soittaa kaverin vaimolle ja kertoa millainen mies hänellä on. En ole halunnut tätä tehdä pienen lapsen takia.
Vaimo lähti tänään työmatkalle Keski-Eurooppaan. Hänen mainitsemaa lentoa ei ole olemassakaan.. missä lie todellisuudessa.
Odotatko, että vaimosi tulee takaisin häntä koipien välissä ja sanoo taas rakastavansa sinua? Vai odotatko sitä päivää kun vaimosi haluaa sinusta eron? Vai ottaisitko itse aikuisena vastuun elämästäsi ja sanoisit vaimollesi, että haluat avioeron ja syynä on hänen pettämisensä. Final countdown alkoi nyt! Mahdollistat vaimollesi suht mukavat oltavat hän voi mennä liuhuttaa ja aina on paikka minne palata huilaamaan, että jaksaa taas käydä vieraissa. Kyseessä on niin vakava asia, että sitä ei kannata katsoa läpi sormien. Kun kerran keitetty puuro on palanut pohjaan, niin siitä ei saa enää syötävää kirveelläkään.
 
Lelu
Mikä idiootti sinä sitten olet? Olipa "kaunis" vastaus pelleineen kaikkineen, vain todellinen moukka lähtee syyllistämään petettyä.

Voimia ap, en osaa muuta nyt sanoa.

No, itse olet idiootti. Tämä on selkeästi liian osuva aihe itsellesi, ällä osallistu.

Ap ON aisankannattajan ja pellen roolissa, kun vaimo tunnustamisen jälkeenkin vielä vedättää ja HÄN, vaimo, pitää miestään pellenä, en minä.

Mies. Otapa äkkilähtö etelän lämpöön ja mieti siellä miten jatkat. Vaimolle et tietystikään puhu mitään. Toinen vaihtoehto on, että sanot vaimolle, että olet muka ostanut matkan teille molemmille ja jätät hänet kentälle ruikuttamaan. Voit sanoa, että tämä on sulle samanmoinen mielikuvitusmatka kuin se, minkä teit työmatkana.
 
Viimeksi muokattu:
no
No, itse olet idiootti. Tämä on selkeästi liian osuva aihe itsellesi, ällä osallistu.

Ap ON aisankannattajan ja pellen roolissa, kun vaimo tunnustamisen jälkeenkin vielä vedättää ja HÄN, vaimo, pitää miestään pellenä, en minä.

Mies. Otapa äkkilähtö etelän lämpöön ja mieti siellä miten jatkat. Vaimolle et tietystikään puhu mitään. Toinen vaihtoehto on, että sanot vaimolle, että olet muka ostanut matkan teille molemmille ja jätät hänet kentälle ruikuttamaan. Voit sanoa, että tämä on sulle samanmoinen mielikuvitusmatka kuin se, minkä teit työmatkana.
Kuka sitä aisaa kannattaa? sellainen ihminen joka viljelee tuota sanontaa on moukka ja vielä pahempi moukka kun sanoo sen toiselle päin naamaa. Ei kannata lyödä lyötyä, et voita sillä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
ajatus toisaalta
Kuka sitä aisaa kannattaa? sellainen ihminen joka viljelee tuota sanontaa on moukka ja vielä pahempi moukka kun sanoo sen toiselle päin naamaa. Ei kannata lyödä lyötyä, et voita sillä mitään.
Petetyn osa on aina kurja. Loukkaavinta siinä on, että on itse luottanut, uskonut, toivonut ja luultavasti myös rakastanut. Kokemuksena se on, että toinen on pitänyt pellenä, ääliönä, sahannut silmään, halventanut ja mitätöinyt toisen ja ihmisen tärkeimmät tunteet ja elämän arvot. Matto on vedetty alta, pohja elämältä on viety, kuten sanotaan. Todella raskasta, mutta se vain osoittaa, että petetyllä on inhimillisyyttä, arvokkuutta. Kun tuo kaikki tärkeä mitätöidään, on kuin menettäisi jotain hyvin olennaista ja perustanlaatuista itsestään. Ajattelisin, että petetyn tuska on paljon juuri tuota. Sydän, osa itsestä on murskautunut.

Petetyn tunteita ei kannata vähätellä, vaikka pellen ja narrina olon mitättömyyden kokemus on petetylle itselle tuttu ja tilannetta hyvinkin kuvaava. Ihmiset voivat olla kömpelöitä kuvatessaan jopa omia kokemuksiaan. Oma koettu pettymys tai vihaisuus voi heijastua kommenteissa.

Pettäminen on kuitenkin aina suhteellista pettäjälle. Hän ei siinä mielentilassa pysty todennäköisesti arvioimaan edes oman arvomaailmansa tilaa. Moni pettäjänä saattaa todeta, ettei voinut koskaan kuvitella pettävänsä, mutta kuitenkin huomasi tekevänsä niin. Arvomaailma on ikään kuin heittänyt vapaalle estottomuuteen. Ihan mielenkiintoinen juttu, mikä sen voi saada aikaan?

Tälle petetylle no:lle, jolle on jäänyt ikuinen arpi siitä, että muut ovat päässeet hallitsemaan hänen tunteitaan ja arvokkuuttaan, vois esittää kysymyksen? Oletko koskaan itse pettänyt, esimerkiksi antaen ymmärtää tunteita olevan enemmän kuin niitä onkaan, samalla ajatellen tai keskittyen toisiin tai kolmansiin? Onko kuitenkin niin, ette ole ottanutkaan toista tai hänen tunteitaan vakavasti, samalla mitätöiden häntä, pitänyt narrina, liikutellut marionettia haluamallasi tavalla ja nauttinut vallastasi toiseen?

Ihmissuhteet ovat monesti hyvin kuluttavia puolin jos toisin, koska kaiken aikaa on käynnissä peli, jossa mietitään strategiaa, voittoa, saamista. pelissähän voitta se, joka osaa olla juoni, hämätä, taktikoida eikä paljasta korttejaan. Häviäminen ei ole mukavaa (sekin kuuluu pelien luonteeseen), mutta sitäkin voi oppia sietämään. Tai ei mene mukaan peliin. Ei koe tarvetta mihinkään voittoon.
 
Viimeksi muokattu:
no
Ihan oikeasti, kyllä pettäjän voisi piiskata, kun tulee kotiin reissuiltaan, tietää ainakin mitä mieltä ollaan hänestä. Voi huutaa niin kuin sika, mutta tappaa ei kannata, siitä joutuu linnaan.
 
Murmeli
Ihan oikeasti, kyllä pettäjän voisi piiskata, kun tulee kotiin reissuiltaan, tietää ainakin mitä mieltä ollaan hänestä. Voi huutaa niin kuin sika, mutta tappaa ei kannata, siitä joutuu linnaan.

Huoh. Noinhan ne asiat ratkotaan -turpiin vaan. Ei ollenkaan ihme, ettei parisuhde onnistu. Mistä näitä luolaeläimiä oikein sikiää?
 
Viimeksi muokattu:
no
itse en ole kyllä remmiä antanut, mutta tällä tietämyksellä kun pettäjä hiippailee kotiin, niin paras olisi tosiaankin antaa remmiä pyllylle, eikä loputtomasti ymmärtää. Ihmiset tulevat kumman röyhkeiksi , jos niille annetaan siihen lupa.

ihan varmasti nostaisi kynnystä pettää, jos tietäisi, että lähtö tulee.

murmeli liittyy samaan ikivanhojen syyllistäjien kerhoon, mutta toisaalta aisankannattaja sanonta viittaa siihen, että ei saa hyväksyä pettämistä, joten siinä mielessä ollaan samoilla linjoilla. Minä tyhmyyttäni? yritin joskus pettäjänarsistia ymmärtää, mutta jälkeenpäin ajatellen se oli hukkaanheitettyä aikaa, mutta toisaalta en luovuttanut yrittämättä.
 

Yhteistyössä