Valekuukautiset

  • Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti
hämillään
Kaikki ovat varmaan kuulleet valekuukautisista. Suurin osa kertomuksista vaikuttaa lähinnä urbaanilegendoilta. Siksi mietin, että tietääkö kukaan tätä palstaa lukevista ketään, jolla sellaiset ovat oikesti olleet? Kuinka pitkään nuo valekuukautiset ilmenivät raskauden aikana ja miten ne poikkesivat normaaleista kuukautisista.
 
k**
Kyllä tiedän,
yksi parhaita ystäviäni. Hänellä oli ekaa odottaessa kuukautiset vielä 3 kuukautta,
suht normaalit sen 4-5 pv kestävät
( jälkikäteen sanoi kyllä,että ehkä himpunverran niukemmat kuin normaalit )
eikä siis tiennyt odottavansa kuin vasta 4.kuulla,
kun kuukautiset jäi kokonaan pois.
 
Mamagoose70
Hei. Ystävälläni oli tullut 3 kuukautta kuukautiset, eikä ollut suuremmin eroa huomannut. Tosin ei mitkään runsaat olleet normaalistikaan. Sitten oli vasta ymmärtänyt testin tehdä kun olivat jääneet pois. Poika syntyi normaalisti ajallaan.
 
valetäti
Munkin kaveri oli jo neljännellä kuulla raskaana, kun tajusi tehdä testin muiden tuntemusten perusteella. Hän yritti kyllä miehensä kanssa lasta, mutta vuoto tuli sen verran runsaana ja säännöllisesti, ettei osannut arvata raskautta.
 
Mamagoose70
Sai. 16 vko on muistaakseni raja, mutta kyllä näissä poikkeustapauksissa joustetaan. Ja kaveri tiesi tehtyään testin että on jo pitkällä, kun ei ollut sen koommin siemeniä saanut:)... Oli onnenkantamoinen koko vauva:)
 
himminen
Hmm.. Nämä valekuukautiset oikeasti kiinnostaa...
Mulla alkoi tällä viikolla kuukautiset tuhruttamalla kp26/27-28 ja kp27 alkoi vasta enemmän "vuotamaan". Vuoto oli kuitenkin hyvin, hyvin niukkaa ja kesti vain vajaan 2vrk. Koska olin kuullut näistä valemenkoista, ja pahaa oloa on ollut jo viikko oviksen jälkeen, tein testin pari päivää näiden menkkojen jälkeen (olisi siis kp 31/27-28 jos oletetaan että ne olisivat olleet valekuukautiset).

Olisiko positiivinen tulos näkynyt jo tässä, koska negaahan se tietenkin näytti. Testin tein apteekin omalla testillä, mikä ilmeisesti ei ole niitä herkimpiä. Vai onko vielä mahdollisuus että olenkin raskaana?
 
kikkakolmonen
Siis todellakaan ei ole ihme juttu vaikka plussa ei vielä näkyisi! Näitäkin tarinoita on, että plussa, eikä haamukaan pärähdä testiin heti kun menkat on myöhässä. Toisilla se raskaushormoni alkaa välittymään hitaammin kuin toisilla.
 
Mutta jos..
Niin mutta jos on ollut menkat, vaikka niukat menkat, niin eiks sitten seuraavan kierron ovisoireet pitäs poistua? Mikäli siis olis raskautunut siitä kierrosta kuitenkin.
että mitäs jos ei tunne sitä nippailua, ei limoja näy, ja silti r-testi näyttää negaa??
Tietty vois testata ovistikuilla.. mut enpäs tiedä ehdinkö hommaamaan tähän hätään niitä...
 
D79
Mäkin tässä juuri mietin raskauden mahdollisuutta.. outoja oireita oli n. viikko ennen normi kuukautisten alkua, jotka aina olleet runsaat ja erittäin kivuliaat. Nyt sitten vain alkoi kp30/29-33 vain niukkaa vuotoa eikä lainkaan kipuja. Tämä heikohko vuoto kestänyt nyt 3pv. Testin tein tänään, mutta negaa näytti. Toki se ei ole minulle niin yllätys kun edellinen raskaus vuosia sitten ( joka päättyi kylläkin) antoi minulle monien negojen jälkeen positiivisen tuloksen vasta kp57! Itse lapsesta en uskalla oikein haaveilla ettei tule pettymystä.. lapsettomuustutkimus ja hormoonihoito läpikäyty aikoinaan ovulaation puuttumisen takia ja epäsäännöllisten kuukautisten hoitoon. Siitä jo pai vuotta. Sittemmin kuukautiset tulleet luomusti suht säännöllisesti, siis normaalin heiton rajoissa. Viimoset puol vuotta ihan vain päivän parin heitolla. Nyt vain hiukka jännittää mitä meneillään.. ei vaihdevuodetkaan pitäs viel alkaa, toivon mukaan heh :)
 
epäilevä...
Mun on nyt pakko kysyä. Oon syöny e-pillereitä jo kaksi vuotta ja kuukautiset ovat alkaneet aina seuraavana päivänä pillereiden loputtua, nyt tällä kertaa kuitenkin ne alkoivat vasta kaksi päivää pillereiden loputtua ja on tullut vain niukasti, ja nyt tuntuu että ne ovat jo loppumassa. eilen alkoivat ja tänään jo loppuvat. voiko olla mahdollista että olisin raskaana? voivatko nämä olla valekuukautiset?
 
Minmie-79
Noi erilaiset kuukautiset saattaa olla niitä varhaisia keskenmenoja, varsinkin, kun jos on ollut mahdolliseen raskauteen viittaavia oireita ennen menkkojen alkua. Niitä sellasia, joista naiset ei edes itse tiedä. Raskaushormoonia ei ole ehtinyt erittymään tarpeeksi näkyäkseen testeissä, ja hedelmöittynyt munasolu on vaan "raapassu" limakalvoa kiinnittymättä kunnolla. Itselläni oli selkeen merkit raskautumiseen tummenneita nännejä myöten ja testasin jollain erittäin herkällä testilla ja sin tulokseksi hyvin haalean haamun, lähes viivanpaikan. Seuraavana päivänä alkoi vuoto, joka oli määrältään ja kestoltaan täysin normaali. Ja ihan ajallaan alkoivat.

 
mulle
Tokassa raskaudessa minulla oli valekuukautiset. Kutakuinkin silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, tuli normaalia hieman niukempi vuoto. Omituista lähinnä oli, että menkkakivut jatkuivat vielä vuodon jälkeenkin. Kuvittelin kyseessä olevan hormonihäiriön tai endometrioosin, koska luulin etten voi luomusti raskautua. Koeputkihedelmöityksellä tehty esikoinen oli tuolloin 7 kk ja imetin häntä. Seuraavia menkkoja ei sitten enää tullutkaan.
 
kahden lapsen äippä
Tervehdys vauvahaaveilijat! Itse en ole ihan varma kuulunko suoranaisesti haaveilijoihin, sillä kaksi pienokaista tuhisee juuri päiväuniaan ja kolmatta ei varsinaisesti olla yritetty. Välillä ollaan mieheni kanssa oltu petipuuhissa hieman "huolimattomia" ehkäisyn suhteen ja ns. keskeytettyjä yhdyntöjä on kesälomilla harrastettu. Nyt sitten eletään jännittäviä aikoja. Kuukautiset ovat aina olleet niin säännölliset ja samanlaiset, nyt ruskeaa tuhruvuotoa jo viidettä päivää, kierto on sinänsä ihan oikean pituinen. Mistä pitkittynyt tuhruvuoto ennen varsinaista kuukautisvuotoa voi johtua, paitsi tietenkin raskaudesta tai alkavasta keskenmenosta? Molemmissa raskauksissani on alussa ollut tuhruttelua. Olen myös kokenut keskenmenon raskausviikolla 8 ja kohdunulkopuolisen raskauden, joka kuivui vuotona itsestään pois. Tuolloin vuoto oli samanmoista kun nyt, mutta kivut kuuluivat asiaan. Onko hormonitoiminnan muutoksilla vaikutusta tuhrutteluun? keltarauhashormoni? Jos joku tietää, niin laitahan tietojasi tulemaan:)

Vielä en viitsi testiä tehdä, tunteet ovat sekavat. Kolmas vauva olisi tervetullut yllätys. Toisaalta lapseni ovat vasta 3- ja 2-vuotiaat, joten en vielä jaksaisi ajatusta uudesta raskaudesta.
 
niiksus
mulla oli ekan raskauden aikana 3 kertaa menkat ihan normi oloset... olin vkolla 17 kun raskaus todettiin!!! sain silti pakkauksen yms...tokan raskauden aikana menkat jäi heti pois ja ehdin testata monta kertaa ennenkun sain plussan... nyt oli menkkojen aikaan 10 pvää tuhruvuotoa.. testi ollu negaa.. kuinka pitkiä kiinnittymisvuotoja muilla?
 
ihmeissään.
Onko lääkärit sanoneet mitään selitystä asialle, että kuinka menkat voivat tulla vaikka on raskaana? Kuinka munasolu on pystynyt kiinnittymään ja pysynyt kiinni limakalvoissa? Onkohan kiinnittymispaikalla siinä tapauksessa merkitystä?
 
adana
Mulla tuli molemmissa raskauksissa yhdet valekuukautiset, ihan oikealla ajalla tulivat, mutta olivat niukemmat ja kivuttomammat. Sitten aloin ihmetellä muita oireita ja hups olinkin raskaana. Enää en kyllä luota kuukautisiin..
 
Hämmentynyt
Hei. Minulla on ollut yhdet kuukautiset sen jälkeen kun epäilin olevani raskaana, pari viikkoa kuukautisten jälkeen tein raskaustestin ja se oli negatiivinen. Kuinka todennäköistä se nyt sitten voisi olla että ne olivatkin vain valekuukautiset? pitäisikö viellä kuitenkin tehdä uusi testi? kuukautiset olivat ihan erilaiset kuin yleensä, ei yhtään kipua ja niukkaa vuotoa, vaikka yleensä ne ovat olleet erittäin kivuliaat ja runsaat.
 
Raskaana
Minullakin tuli yksi vuoto vielä raskaaksi tulon jälkeen. Epäilykseni heräsivät, kun "kuukautisvuoto" alkoi viikkoa liian aikaisin ja oli normaalia vähäisempää. Niinhän siinä sitten kävi, että kuukautisvuotoa se ei ollut ja testi näytti viikko tämän jälkeen vahvan plussan.
 

Yhteistyössä