Valemenkat raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli, kun odotin kolmatta lasta. Ihan normaaliin aikaan ja mielestäni ihan tavalliset menkat. Meni sitten aika pitkään ennen kun älysin edes testata eli vasta siinä vaiheessa, kun omituinen etova olo ei millään häipynyt :)

Mulla tuli verta viikon ja tajuttomat kivut. Normaali raskaus.
Ei tosin tullu ku kerran.
Joka kolmannel naisel vuotaa verta raskauden aikana, vaikka kaikki olisi hyvin.
Istukka saattaa vuotaa alussa, tai kohtuun on voinut jäädä vanhaa verta esimerkiksi raskautumisesta.

eli siis voisiko olla ihan verrattavissa tavallisiin menkkoihin, paitsi nyt ei ollut minkäänlaisia kipuja, alkoi ajallaan, ja ennenkun alkoi niin sain sellaisen olemattoman haamun testiin....ja muutenkin oli oudot menkat, alkoi ilman tuhrua ja loppui kuin seinään, kesti kyllä sen 3-4 päivää

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli siis voisiko olla ihan verrattavissa tavallisiin menkkoihin, paitsi nyt ei ollut minkäänlaisia kipuja, alkoi ajallaan, ja ennenkun alkoi niin sain sellaisen olemattoman haamun testiin....ja muutenkin oli oudot menkat, alkoi ilman tuhrua ja loppui kuin seinään, kesti kyllä sen 3-4 päivää

Mulla oli just näin. Eli ainoa mikä kiinnitti huomiota oli se, että vuoto oli aika vähäistä siihen mitä minulla normaalisti, kesto kuitenkin tavanomainen. Ja se, että yleensä mulla kierto yli 30pv ja nuo menkat alkoi just 28pv. Luulin sitten vaan, että niukkuus johtuu lyhemmästä kierrosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Klaava:

Mulla oli just näin. Eli ainoa mikä kiinnitti huomiota oli se, että vuoto oli aika vähäistä siihen mitä minulla normaalisti, kesto kuitenkin tavanomainen. Ja se, että yleensä mulla kierto yli 30pv ja nuo menkat alkoi just 28pv. Luulin sitten vaan, että niukkuus johtuu lyhemmästä kierrosta.

oliko kuitenkin ihan vuotoa, siis verta?
jotenkin tää tuntuu nyt ihan oudolta, en oikein tiedä miten päin olisi, vai antaisiko vaan olla ja odotella taas seuraavia?

Alkuperäinen kirjoittaja Klaava:

oliko kuitenkin ihan vuotoa, siis verta?

No mulla tuli kyllä aika runsaasti verta, enemmän kuin menkkojen aikana, mulla ollu aina niukat kun käytin kapselia. Ei tullut kyllä missään vaiheessa "tuoretta" verta.

ka vaan lisää, kiva kuunnella teidän kokemuksia, en mä ole mitenkään epätoivoinen ja en usko että raskaana olisinkaan, mutta saahan sitä aina toivoa, ja kun yleensä ollut ihan erilaiset ne oikeat menkat...on ollut viiltoja mahassa ja kipuilua, nyt ei mitään...pelkkää vuotoa vaan joitakin päiviä ja sekin aika niukkaa verrattuna normaaliin

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
No mulla tuli kyllä aika runsaasti verta, enemmän kuin menkkojen aikana, mulla ollu aina niukat kun käytin kapselia. Ei tullut kyllä missään vaiheessa "tuoretta" verta.

Eli siis tuli reilusti verta mutta ei tuoretta? millaista sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Eli siis tuli reilusti verta mutta ei tuoretta? millaista sitten?

Ruskeaa, vanhaa verta. Samanlaista kun kuukautisten alussa tai lopussa mulla yleensä. Mutta ei missään vaiheessa sellaista kirkasta.
rv6-7