välilevyn rappeuma....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
todettiin välilevyn rappeuma. välilevytyrän leikkasivat pois. lääkäri ei luvannu et kivut kokonaan häviäisivät.
nyt vielä lähete fysiatrian polille jossa kokeilevat mikä särkylääke sopii.
kenellä muulla on sama vaiva, kuinka olette selvinnyt? kuinka paljon kipuilu kausia on?? mitä teette työksenne, eli onko miten paljon vaikuttanut ammattivalintaan....

täällä... pullistumia ollut kolme, leikkauksilta olen onneksi säästynyt, ovat kuroutuneet itsekseen levolla ja kuntoutuksella.
tuo rappeuma on jokapäiväisessä elämässä mukana, panacodia jne oon syönyt yli kaksi vuotta. istumatyö..

Miehen veljellä on niskan kohdilla ja alarintarangassa pahat välilevyn pullistumat, ovat molemmat menneet rikki epilepsiakohtauksissa. Selkä on kipeä jatkuvasti, kamalaa katsoa kun aikuinen mies melkein itkee kun on välillä niin kipeä. Joutuu syömään kipulääkkeitä, joista erinäisiä sivuvaikutuksia (paha ummetus, pupillit laajenevat niin ettei näe lukea, väsymys yms.) ja jos ei lääkkeitä syö, niin ei saa nukuttua ja valvomisesta tulee taas epilepsiakohtaus. Epilepsialääkkeetkin tehoavat melko hyvin vain, jos nukkuu tarpeeksi. Epilepsialääkitys myös väsyttää niin, että tunti lääkkeen oton jälkeen hän vain nukahtaa vaikka pystyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minulle lääkäri sanoi että vaihto kevyeen työhön. raskasta työtä en saa enää tehdä....

Työterveyslääkäri on sanonut että ei voi antaa sellaista lausuntoa etten voisi tehdä nykyistä työtä.
Lääkäri on vaihtunut niin pitäisi ottaa asia uudestaan puheeksi.

Mulla on alimmat 2 kuivina, 41veenä ei enää haittaa elämää mitenkään, kunhan elän niinkuin selkä käskee. Ryhti piti korjata, sen jälkeen on voinut elää. Eli notkoselästä piti päästä eroon. Teen raskaitakin hommia, mutta siinä tahdissa kuin hyvältä tuntuu. Eikä yhtään nostoja pyrstö pitkänä. Edellisestä kunnon kivusta on aikaa useampi vuosi, lääkkeitä en syö.

Rappeuma todettu 10v sitten. Silloinen ammatti (kampaaja) piti unohtaa ja kouluttauduin uudelleen sosiaalialalle. 2 raskautta peräkkäin meni melko kivuttomasti, vaikka fysiatri pelotteli kuukausien vuodelevolla. Liikuin paljon molempien raskauksien aikana.
Kipuun auttoi ainoastaan Tramal 50mg.
Rappeuma 4-5. nikamavälissä.