Välillä kiehuu ton äijän kanssa...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Kun se menee joka halvatun päivä päiväunille töiden jälkeen, ja nukkuu 2-3h. Menee koko päivä "pilalle", yhdessä ei ehditä mihinkään kun ton pitää nukkua päikkärit.

Ok, mä ymmärrän että kun on tehnyt pelkkää aamuvuoroa juhannuksesta saakka, eli herää klo05, niin väsyttää. Mutta nukkuis vaikka TUNNIN. Ja menis ajoissa nukkumaan. Mutta kun se menee klo00 nukkumaan niin unta tulee 5h ja sitten sitä väsyttää... |O |O Kun ei hän saa unta aikaisemmin... (no ei varmaan saakaan, kun nukkuu päivällä monta tuntia! :headwall: )

Onneks sillä alkaa kohta iltavuorot taas. Elättelen toiveita että jos se saa joka toinen viikko nukkua aamulla pidempään kuin viiteen, niin se vois joskus olla jopa hereilläkin...

Ärsyttää vaan, kun mun niskoillani lepää aivan kaikki tämän talouden hommat, kun toi ei oo koskaan kotona, tai jos on niin se nukkuu |O

Max puol tuntia päikkäreitä riittää virkistäytymiseen sanovat asiantuntija, pidemmät häiritsevät yöunta. Potki se ukkos puolen tunnin jälkeen ylös. Ketuttais muuten tollanen muakin ja paljon |O

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Max puol tuntia päikkäreitä riittää virkistäytymiseen sanovat asiantuntija, pidemmät häiritsevät yöunta. Potki se ukkos puolen tunnin jälkeen ylös. Ketuttais muuten tollanen muakin ja paljon |O

Niin sanovat. Mutta mies on erimieltä, tietysti |O
Sitä vaan ei saa ylös, ei kirveelläkään :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Ärsyttää vaan, kun mun niskoillani lepää aivan kaikki tämän talouden hommat, kun toi ei oo koskaan kotona, |O

Tolta osin peesaan! Ukko perkule on taas Chilessä, ja mä hoidan kaiken. Onneks se sentään on seuraavaks myyty Joutsenoon, eli nähdään sentään ehkä edes viikonloppuisin.

Kokeiles sitä kirvestä kuitenkin :laugh:

Mun ex oli tommonen. Kukkui pikkutunneille, aamuisin oli hiton äreä, päiväunia otti ja viikonloppuisin heräs vast 12aikaan ja sittenkin tosi kärttynä.

Ei oo exän tapoja ikävä.

Nykyinen mieheni on aamuisin oikea aurinko ja hoitaa vauvaa kunnes lähtee yhdeksän maissa töihin.Päiväunia ei oo ottanu ku josku yövuoroja tehdessään.Viikonloppuisn elämä alkaa paljon ennen puolta päivää.

Vaihtamalla paranee joskus=)

me herätää miehen kanssa joka aamu 5.30
mennään töihin minä meen klo 7 ja mies klo 6 mutta samaan aikaan herätään ja töistä tullaan 17.30 aikaan jolloin alkaa perhe elämä ja todellakaan kunpikaan ei nuku päikkäreitä!!!!!
illalla lapset menee nukkuun viimeistään 20 ja me sitten 22 joten yhteistä aikaa siivouksen merkeissä on joka päivä se 2h!!!
tuntuu että "kaikilla" muilla on miehet etuoikeutettuja ihme aisioihin kun naiset!
joo ja piti laittaa että äitiyslomalla kun olin niin sillonkaan ei nukuttu päikkäreitä!

Saako niitä rautakaupasta? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mun ex oli tommonen. Kukkui pikkutunneille, aamuisin oli hiton äreä, päiväunia otti ja viikonloppuisin heräs vast 12aikaan ja sittenkin tosi kärttynä.

Ei oo exän tapoja ikävä.

Nykyinen mieheni on aamuisin oikea aurinko ja hoitaa vauvaa kunnes lähtee yhdeksän maissa töihin.Päiväunia ei oo ottanu ku josku yövuoroja tehdessään.Viikonloppuisn elämä alkaa paljon ennen puolta päivää.

Vaihtamalla paranee joskus=)

Mut onkohan vähän kevyt syy vaihtaa miestä, kun se nukkuu... :whistle:

Tuo asia ei välttämättä ole niin yksiselitteinen mitä voisi noin äkikseltään ajatella... Välttämättä miehesi ei osaisi joka tapauksessa mennä aikaisemmin nukkumaan vaikka ei nukkuisikaan noin pitkiä unia. Ja sitten jos taas hänen ei nukkuisi niin voisi mennä sen verran yliväsymyksen puolelle, että ei saisi ollenkaan nukuttua... :/ Tuo viiden herätys on aika kinkkinen juttu joillekin ja varsinkin silloin, kun joskus on myös iltavuoroa, että on pakko valvoa yöhön asti... Ikävää tietysti sinun kannaltasi, mutta uskon, että ei miehesikään sitä huvikseen tee.

Sen oikean unirytmin ja -määrän löytyminen muuttaa elämää kummasti parempaan suuntaan :) Aikanani kävin klo 20-21 nukkumaan, herätys kuudelta. Aamulla tuntui, että ei pääse hereille millään |O Parina iltana lipsahti nukkumaanmeno klo 23 tienoille, ja yllätys yllätys, aamulla olin pirteä kuin peipponen ;) Ei siis liika unikaan ole hyväksi. Tosiaan, pikku päikkärit piristävät myös paljon paremmin kuin tunnin-parin nukkuminen!

Alkuperäinen kirjoittaja ihme äijiä teillä:
me herätää miehen kanssa joka aamu 5.30
mennään töihin minä meen klo 7 ja mies klo 6 mutta samaan aikaan herätään ja töistä tullaan 17.30 aikaan jolloin alkaa perhe elämä ja todellakaan kunpikaan ei nuku päikkäreitä!!!!!
illalla lapset menee nukkuun viimeistään 20 ja me sitten 22 joten yhteistä aikaa siivouksen merkeissä on joka päivä se 2h!!!
tuntuu että "kaikilla" muilla on miehet etuoikeutettuja ihme aisioihin kun naiset!
joo ja piti laittaa että äitiyslomalla kun olin niin sillonkaan ei nukuttu päikkäreitä!

Mustakin on ruvennut tuntumaan siltä. Mulla meinaan ei ole oikeutta nukkua, koska mä en käy töissä. Yksi vtun maku vaikka minä olen meillä se kuka valvoo öisin lasten kanssa jne... En mä varmaan sitten tarvitse sitä unta, kun en käy töissä :kieh: :kieh:

Mutta noihin aikoihin meilläkin mennään nukkumaan, mutta ei toi mies nukahda kun se vehtaa ja kähjää. Ei muakaan taatusti kyllä nukuttaisi jos vetelisin kolmenkin tunnin päiväunet...

Tyhmä mies.

ja mua harmittaa kun mulla olis ollu eilen omaa aikaa kaksi tuntia, ja mä porsas nukuin koko sen ajan, oli tarkoitus ottaa vain puolen tunnin torkut. mäkin nousen aina aamulla kello viisi ylös, niin kyllä se ilta päivällä väsyttää, ja mä sentään menen kuitenkin nukkumaan jo siinä kello 20-21.

Yllytyksestäkin saa linnaa, joten en kerro kirveen ostopaikkaa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Tuo asia ei välttämättä ole niin yksiselitteinen mitä voisi noin äkikseltään ajatella... Välttämättä miehesi ei osaisi joka tapauksessa mennä aikaisemmin nukkumaan vaikka ei nukkuisikaan noin pitkiä unia. Ja sitten jos taas hänen ei nukkuisi niin voisi mennä sen verran yliväsymyksen puolelle, että ei saisi ollenkaan nukuttua... :/ Tuo viiden herätys on aika kinkkinen juttu joillekin ja varsinkin silloin, kun joskus on myös iltavuoroa, että on pakko valvoa yöhön asti... Ikävää tietysti sinun kannaltasi, mutta uskon, että ei miehesikään sitä huvikseen tee.

Kyllä mä uskon että sitä väsyttää. Ihan varmasti. Mutta ottaisi oikeasti vaikka tunninkin tirsat, mutta 2-3h töiden jälkeen on liikaa.

Iltavuoroakin oli vuoroviikoin tossa ennen kesää, ja nyt se alkaa taas... Onneksi. Toi mies on paljon siedettävämpi silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
ja mua harmittaa kun mulla olis ollu eilen omaa aikaa kaksi tuntia, ja mä porsas nukuin koko sen ajan, oli tarkoitus ottaa vain puolen tunnin torkut. mäkin nousen aina aamulla kello viisi ylös, niin kyllä se ilta päivällä väsyttää, ja mä sentään menen kuitenkin nukkumaan jo siinä kello 20-21.

Mä nukun päiväunia tosi harvoin, koska mä en oikein osaa nukahtaa päivällä. Ja jos nukahdan niin voi käydä just noin kuin sinullakin, menee ihan överiksi ne torkut... Ja jos mä nukun tunnin, niin olen entistä väsyneempi :snotty:

Yllytyksestäkin saa linnaa, joten en kerro kirveen ostopaikkaa :saint:

:p :p

Alkuperäinen kirjoittaja keimi:
Jaksamista sulle.
meillä mies jatkuvasti herää töihin neljältä ja tulee viiden jälkeen kotiin,muttei silti nukkuun mene kuin vasta illalla:)

Kiitos. Sais tolle omallekin pököpäälle vähän virtaa jostain. Tai saa painella kohta muualle nukkumaan päikkäreitänsä. Kun se nukkuminen edellyttää sitä että mun pitää lähteä lasten kanssa ulos tai olla hipihiljaa, ja jossain välissä pitäisi aina ruokakin saada tulemaan jne...

Ja kun se tulee kahden jälkeen, se syö välipalaa, eli se menee nukkumaan kolmelta. Ja herää viideltä-kuudelta. Lapset menevät kahdeksalta nukkumaan. Eipä se näe niitäkään kuin pari hassua tuntia päivässä.
Välillä mulle tulee semmonen olo, että onkohan se oikeasti väsynyt, vai tyhmäkö vaan |O

Mun mies ajoi viime yönä postia klo 24-5, illan nukkui. Suuttu ku laitoin lapsia nukkuun, ja ääntä tuli liiaksi asti, koska lapset höpöttivät omiaan, lukivat satukirjastaan ääneen.
Mä muistan hyvin kun ite aikoinaan kuljin töissä, pyysin miestä katsoon lapsia että oisin voinut nukkua, mies tuli tuntia aikasemmin kuin mun piti lähteä ajaan töihin. Lisäksi mä tuolloin hoidin miehen puhelinliikenteen kotonaollessa, ja kodin + ne lapset jotka tuolloin oli.
Pitäisi kai muistuttaa miestä että minkämoisilla unimäärillä mun piti tehdä täys yö.. klo20 lähdin töihin ja kotona klo 8 aamulla

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Kyllä mä uskon että sitä väsyttää. Ihan varmasti. Mutta ottaisi oikeasti vaikka tunninkin tirsat, mutta 2-3h töiden jälkeen on liikaa.

Iltavuoroakin oli vuoroviikoin tossa ennen kesää, ja nyt se alkaa taas... Onneksi. Toi mies on paljon siedettävämpi silloin.

Mun miehellä on samanlaiset työajat ollut. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mun mies ajoi viime yönä postia klo 24-5, illan nukkui. Suuttu ku laitoin lapsia nukkuun, ja ääntä tuli liiaksi asti, koska lapset höpöttivät omiaan, lukivat satukirjastaan ääneen.
Mä muistan hyvin kun ite aikoinaan kuljin töissä, pyysin miestä katsoon lapsia että oisin voinut nukkua, mies tuli tuntia aikasemmin kuin mun piti lähteä ajaan töihin. Lisäksi mä tuolloin hoidin miehen puhelinliikenteen kotonaollessa, ja kodin + ne lapset jotka tuolloin oli.
Pitäisi kai muistuttaa miestä että minkämoisilla unimäärillä mun piti tehdä täys yö.. klo20 lähdin töihin ja kotona klo 8 aamulla

Joo, mutta kato ei naiset saa nukkua :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
kyllä todellakin 2-3 tuntia joka päivä päikkäreitä on todella liikaa, ei kai se joskus haittaisi

Jep, ja tota on muutenkin aina tosi vaikea saada sängystä ylös, oli aamu tai päivä. Ja aina se on prkleen kiukkunen kun se herää, aivan se ja sama kauanko se on nukkunut.

Yhteistyössä