Välillä tuntuu, että minua pidetään ihan outona, kun mun vauva ei vielä ole ollut kertaakaan yökylässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölmö tunne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölmö tunne

Vieras
Kaikkien muiden kavereiden, joilla on tällä hetkellä vauvoja, vauvat ovat jo olleet enempi tai vähempi yökylässä ja mulla ei siis vielä kertaakaan ja vauvalla on jo ikää kuitenkin melkein 10kk. Päivisin on kyllä ollut joitakin tunteja hoidossa isomman kanssa, mutta siis yön yli ei vielä kertaakaan ja ei ole vielä vähään aikaan tarkoituskaan laittaa.
Yhdellä kaverilla on alta 2kk ikäinen vauva ja se on jo 2 kertaa ollut yökylässä ja toisella kaverilla on mun kuopuksen kanssa suht samanikäinen ja se on ollut jo suht paljonkin yöhoidossa.

Tosin kyllä minä tuon muuten voisin antaakin yöhoitoon, mutta meillä syödään vain ja ainoastaan tissiä, pullo ei kelpaa ja lapsi syö vielä öisinkin ja toisekseen ei mulla niin kamalaa hinkua ole ollut antaa lasta hoitoon. Toisaalta mulla on vankka tukiverkosto ympärillä, jotka lapsia hoitavat, mutta ei noista kukaan mielellään yöksi hoitoon ota, vaan juurikin päivisin voivat hoitaa.

Jotenkin vaan välillä tuntuu, että minä monen mielestä olen varmaan liiaksi lapsissa kiinni, kun olen suht aina niiden kanssa.

Tällä hetkellä sitä mun omaa aikaa on kun käyn välillä töissä ja sen aikaa joku hoitaa lapsia :)

Mä en ainakaan pidä outona. Lapset on hetken pieniä ja itse olen ainkain halunnut nauttia siitä, hukkaamatta juuri hetkeäkään :)
Jokainen siis tavallaan. Mä ainakin oon ollut lapsissa ihan kiinni ja ihan omasta tahdostani. Ja isä myös, eli hänkin on saanut sitä "tilaa".

Meidän neiti on nyt vuoden ja kolme kuukautta, enkä ole edes harkinnut kenellekään yökylään! Isänsä kanssakin on enimmillään ollut kolme tuntia, joista kaksi nukkui päikkäreitä.
Enkä mielestäni ole liikaa lapsessa kiinni tai kukaan niin minulle sanonut.

Ei mulle olis tullu mieleenikään laittaa vasta 10kk vauvaa yökylään minnekkään. ...

Meillä on nyt 2v2kk lapsi joka ei ole ollut yökyläilemässä, eikä varmaan vähään aikaan ole menossakaan.

Mun mielestä on se on kummallista, jos heti pitää vauva työntää yöksi hoitoon. Yksi kaveri laitto 3viikon ikäsen vauvan yöks hoitoon, ja hehkutti kuinka ihanaa oli viettää omaa aikaa ja ryypätä. Hölmöä sanon minä.

No meidän kumpikaan lapsi ei ole ollut yöhoidossa, eikä tule varmasti vielä pitkään aikaan olemaankaan. Lapset ovat 3v 2kk ja 8kk ikäisiä. Sellaisia menoja meillä ei ole eikä tulekaan, että lapset pitäisi laittaa yöksi hoitoon. Reissattu ja juhlittu on aina lasten kera ulkomaita myöten, mitään kotihiiriä ei ola :) Sitten saavat tietysti mennä yökylään, kun itse haluavat ja osaavat sitä pyytää (esim. mummulle). Päiväsaikaan ovat toki olleet muutamia tunteja kerrellaan hoidossa mummulla, kummilla jne. Kumpikaan lapsista ei ole rintaruokittu, joten se ei ole meillä ollut syynä. Syy on ollut ennemminkin se, että mielestämme yöhoidon täytyy johtua lasten tarpeista ja toiveista, ei vanhempien. Eri asia tietysti olisi pakottavat tarpeet, esim. vanhemman sairastuminen yms...Mutta kukin taaplaa tyylillään ja toiset ajattelevat nämä asiat eri tavalla. En koe olevani sen parempi tai huonompi äiti kuin sellaisetkaan, jonka lapset ovat jo pienestä asti öitä poissa kotoa. Totta puhuen en edes ajattele sellaisia asioita :) Meillä nyt vain tehdään ja ajatellaan asiat näin. Minusta vanhemmuus ei ole mikään kilpailulaji, vaan kukin hoitaa ja kasvattaa lapsiaan omien arvojensa mukaan.

Ei tuo ole outoa. Ehkä sellaiset tuota oudoksuu jotka ovat itse laittaneet lapsensa usein yökylään? Ei pieni lapsi yökyläilyjä tarvitse, mutta ehkä se joskus tekee ihan hyvää niille vanhemmille jos he kokevat tarvitsevansa hengähdystauon.

Meillä ei lapsi ole ollut yökylässä kertaakaan, ikää n. 1v7kk. Eikä muutenkaan hoidossa ennen kuin aloittaa pph:lla kun menen takaisin töihin. Ei ole sellaista tukiverkkoa joka haluaisi ottaa hoitoon.. ehkä siinä tapauksessa ottaisivat hoitoon jos tulisi joku hätätilanne, onhan sekin jo jotain =)

Miksi lapsen pitäisi mennä yökylään? En pidä silti outona, jos jonkun lapsi on yökylässä.

Meillä reilu 3v. ei ole ollut koskaan yökylässä, joskus myöhemmin tulee toki olemaan. (Armeijassa viimeistään.)

joo ei oo mitenkään outoa, mutta säälin ihmistä jolle lapsi ekan kerran menee hoitoon.... Veljen tyttöni oli ekaa kertaa yökylässä vasta 1,5v vanhana ja minun luona. Jep jep.... se olikin tosi kivaa... vanhemmat oli 24h risteilyllä... no sinä yönä ei nukuttu eikä leikitty koska tyttö huusi KOKO 24h äiti ikäväänsä. Kiitän vaan että eivät menneet Hki-Tuk risteilylle, oisin tytön vieny heille lentäen :D Ja tosiaan mä viihdyttin tyttöä kaikin tavoin ja omat lapseni yrittivät ja tytön sisko (8v vanhempi) yritti, mutta EI.

Ei mulla ole mitään yökyläilyä vastaan, puolivuotiaan kanssa ollaan oltu useammassakin paikassa yökylässä. Mutta kyllä se vaan niin on, että minne vauvani menee yökylään, sinne menen minäkin!

joo ei oo mitenkään outoa, mutta säälin ihmistä jolle lapsi ekan kerran menee hoitoon.... Veljen tyttöni oli ekaa kertaa yökylässä vasta 1,5v vanhana ja minun luona. Jep jep.... se olikin tosi kivaa... vanhemmat oli 24h risteilyllä... no sinä yönä ei nukuttu eikä leikitty koska tyttö huusi KOKO 24h äiti ikäväänsä. Kiitän vaan että eivät menneet Hki-Tuk risteilylle, oisin tytön vieny heille lentäen :D Ja tosiaan mä viihdyttin tyttöä kaikin tavoin ja omat lapseni yrittivät ja tytön sisko (8v vanhempi) yritti, mutta EI.

Anteeksi ja sorry ja naurettavaa!

Ois kannattanut odottaa pidempään. 1,5 vuotias oli selkeesti liian nuori yökyläilemään, koska huusi koko yön luonasi.

Tuosta sanoisin, että lapsi oli liian AIKAISIN yökylässä, koska ei ymmärtänyt mistä oli kyse. Isommalle lapselle voi jo selittää ja he ymmärtävät, että vanhemmat tulevat takaisin. Olisi kannattanut harjoitella kyläilyä pienissä pätkissä ja päiväaikaan ennen matkaa.

Meillä esikoinen eka kerran yökylässä 1v10kk, toisen kerran ollessaan reilut 5v, joka samalla pikkusiskon eka kerta 2v11kk. Nyt kuopus 1v2kk eikä oo vielä edes harkinnassa, kaks kertaa pari tuntia muun kuin äidin tai isän kanssa päiväaikana. Ja noilla isommilla on menny ongelmitta vaikkei ole tottuneet, kun ovat olleet niin isoja, että ovat ymmärtäneet mistä on kysel

[QUOTE="vieras";24491325]Tuosta sanoisin, että lapsi oli liian AIKAISIN yökylässä, koska ei ymmärtänyt mistä oli kyse. Isommalle lapselle voi jo selittää ja he ymmärtävät, että vanhemmat tulevat takaisin. Olisi kannattanut harjoitella kyläilyä pienissä pätkissä ja päiväaikaan ennen matkaa.[/QUOTE]

joo harjoiteltiin monta viikkoa että oli kylässä ensin äidin kanssa ja sit ilman pari tuntia pari kertaa. Ne pari tuntia ilman äitiä meni ihan ok, kyseli äitiään vaan välillä. Kun h-hetki koitti niin ekat pari tuntia oli ihan ok, tyttö vaan kyseli äitiään mut kun alkoi pimetä ulkona niin sitten kysely muuttui ikäväksi ja huudoksi....

On mulla ollut monta kertaa nuorempia hoidossa, esim. kummitytöt vuoron perään ja ei mitään ongelmia, ongelmat on olleet kun vanhemmat tulee hakemaan :D eivät halua kotiin. Omatkin on pienestä pitäen ollut silloin tällöin (vauvoina ehkä n 2kk iästä ylöspäin ehkä kerran /2kk) eikä ole ollut ongelmia.

Yhteistyössä