Välit poikki lähisukulaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen nyt harmaana

Vieras
Onko täällä ketään joka olisi laittanut välit poikki vanhempien tai sisarusten kanssa? Mikä johti välirikkoon?
Itsellä tekisi mieli katkaista välit siskoni kanssa. Ollaan täysin vastakohtia ihmisinä, en voi mitenkään hyväksyä hänen kasvatustapojaan jne. ja kaikenhuippu on kun mollaa koko ajan esikoistamme. Itsellään on adhd-oireinen lapsi, jossa ei tietenkään koskaan ole mitään vikaa, vaan aina kun jotain riitaa tulee vika on tuossa meidän lapsessa. :/
En vaan jaksa enää näitä välikohtauksia, joita on aina kun nähdään (nykyään nähdäänkin enää tosi harvoin), ja jos jotain erehtyy sanomaan niin katselee vaan silmät pyöreinä ympärilleen ettei hänen lapsi ole mitään tehnyt.
Äitini on huomannut saman asian, ja yrittää pitää kurissa tämän "hellantelttusen", mutta mitäpäs se auttaa kun kotona ei kuria pidetä.
En näe muuta vaihtoehtoa kuin katkaista kaikki yhteydenpito yms. väliltämme, vetää niin voimattomaksi tuommoinen. :(

Minä ja siskoni ollaan laitettu välit poikki äidin kanssa jo vuosia sitten ja hyvä niin. Kun ihminen on narsisti joka vaan mollaa, esim mua haukkunut kuulemma syntymästä asti pahaksi, läskiksi, laiskaksi ym ja tehnyt meille kaikenlaisia temppuja, ei ole tarvetta hakata päätä seinään tällaisen kanssa. Muutenkin saa sen naisen aiheuttamia tuhoja korjata loppuelämän :(

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Minä ja siskoni ollaan laitettu välit poikki äidin kanssa jo vuosia sitten ja hyvä niin. Kun ihminen on narsisti joka vaan mollaa, esim mua haukkunut kuulemma syntymästä asti pahaksi, läskiksi, laiskaksi ym ja tehnyt meille kaikenlaisia temppuja, ei ole tarvetta hakata päätä seinään tällaisen kanssa. Muutenkin saa sen naisen aiheuttamia tuhoja korjata loppuelämän :(

Onko tämä yleisesti tiedossa ettet ole äitisi kanssa tekemisissä? Mietin vaan että tuleeko joskus joku kyselemään että mitäs sitte äidillesi kuuluu tms.?
*anteeksi uteluni, mietin vaan miten kiusallista se on selitellä ettei olla väleissä, ja pitääkö ne syyt kertoa kaikille*

Mun "kamulla" on välit poikki lähes kaikkiin sukulaisiinsa. ( yhtä lukuunottamatta tällä hetkellä). Syy on hyvin selvä. "Kamuni" on täys psykopaatti. Se on tyypillistä sellaisille joilla vaikea psykopaattinen persoonallisuushäiriö. (mies n. 35v- )

Mutta tämä oli siis vain yksi syy miksi välit voi olla poikki. Tiedän muitakin.. mutta tuo on niin selkeä.

Ehkä siskollasi on tunne-elämän ongelmia kun ei huomaa omia virheitään ja oman lapsensa pahaa käyttäytymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Ehkä siskollasi on tunne-elämän ongelmia kun ei huomaa omia virheitään ja oman lapsensa pahaa käyttäytymistä.

Niin. Lapsensa ovat vielä paljon hoidossa, ensin päivät pph:lla ja lisäksi iltoja ja viikonloppuisin yötä mummolla. Kieltää ongelmat varmaan senkin takia kun ei ole niitä saattanut huomata, tai jos huomaa niin ei halua hyväksyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko tämä yleisesti tiedossa ettet ole äitisi kanssa tekemisissä? Mietin vaan että tuleeko joskus joku kyselemään että mitäs sitte äidillesi kuuluu tms.?
*anteeksi uteluni, mietin vaan miten kiusallista se on selitellä ettei olla väleissä, ja pitääkö ne syyt kertoa kaikille*

Vaikea sanoa, kun ei sellaisia ihmisiä ole jotka tulisivat kyselemään. Ja jos joku kysyykin, ei ole todellakaan kiusallista sanoa etten ole tekemisissä. Sattuu ehkä, kun muistaa kaiken mitä se nainen on tehnyt, mutta kiusallista, ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vaikea sanoa, kun ei sellaisia ihmisiä ole jotka tulisivat kyselemään. Ja jos joku kysyykin, ei ole todellakaan kiusallista sanoa etten ole tekemisissä. Sattuu ehkä, kun muistaa kaiken mitä se nainen on tehnyt, mutta kiusallista, ei.

Itsestäni tuntuisi nyt kiusalliselta jos joku tulisi kysymään miksen ole nähnyt siskoani moneen viikkoon... Varmaan johtuu siitä että tuntisin itse olevani syyllinen, osaan nimittäin syyllistää itseäni todella tehokkaasti sellaisistakin asioista joihin ei ole osaa ei arpaa. :/

Minulla ollut jo vuosia sukulaisiin välit poikki. Entä sitten jos joku kysyy mitä sille ja sille kuuluu. Siihen voi vastata selvällä suomenkielellä että en tiedä kun en ole ollut tekemisissä. ei siinä tarvitse sen kummoisempia selvitellä. Meillä hyvä näin ja oikea ratkaisu tehty.

Asian tekisi helpommaksi jos asuisimme vähän kauempana. Nyt välimatkaa vain 30km. Vaan kun työpaikat täällä, ei viitsisi tuommoisen takia niitä jättää. Paitsi sitten kun on ihan pakko.

Mä asuin samassa kaupungissa äidin kanssa pitkään, eri puolilla vaan. Mutta kun rouvalle on ollut viina aina tärkein, niin ei ollut pelkoa että yrittäisi ottaa edes yhteyttä. Mitä nyt kännipäissään joskus soitteli ja ilmoitti miten hän rakastaa kaikista lapsistaan vain yhtä, valehteli ties mitä, esitti taas kärsivää marttyyria meidän huonompien lasten takia....
No, vähän erilainen tilanne mutta kuitenkin :/

mun tekis mieli laittaa, mut meillä jakamaton kuolinpesä jne niin ei voi. en vaan välillä jaksa siskon ja äitini öykkäröintiä ja asioiden juoruilua, jotka keksivät omasta päästä. veljen kans menee hyvin....

Yhteistyössä