Välittäjä tulee arvioimaan asunnon, apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Blume

Vieras
Meille tulee pian kiinteistövälittäjä arvioimaan asunnon arvon, pitäkääs peukkuja. Kauhea, miten tämmöinen voikin hermostuttaa minua näin paljon. :ashamed:

Samalla ketuttaa ja jännittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rupeaako hän myös kaupaamaan sitä? Laita paikat esittelykuntoon, ottaa valokuvat samantien silloin.

Juu, niin ei joudu tekemään hädissään pikaista siivousta kun välittäjä on paikalla. Se EI oo kivaa :)

Ei, ei vielä. Antaa vain hinta-arvion. Pitäisiköhän minun leipoa tässä jotain hänelle? Yrittää lahjoa :D

Luultavasti menee myyntiin ihan toisen yrityksen kautta, kuin mistä tämä välittäjä tulee.

Siistiä täällä on kyllä, ei siitä stressiä. Ja valokuvauskunnossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Ei, ei vielä. Antaa vain hinta-arvion. Pitäisiköhän minun leipoa tässä jotain hänelle? Yrittää lahjoa :D

Luultavasti menee myyntiin ihan toisen yrityksen kautta, kuin mistä tämä välittäjä tulee.

Juu, kannattaa kyllä pyytää useampikin käymään. Me vertailtiin useampia välittäjiä ja otettiin sitten se, joka vaikutti ammattitaitosimmalta + tultiin hyvin juttuun muutenkin. Jos oltais valkattu vain se eka joka kävi, niin kämppä ois mennyt myyntiin 35 Keur halvemmalla, kuin mitä siitä sitten saatiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Juu, kannattaa kyllä pyytää useampikin käymään. Me vertailtiin useampia välittäjiä ja otettiin sitten se, joka vaikutti ammattitaitosimmalta + tultiin hyvin juttuun muutenkin. Jos oltais valkattu vain se eka joka kävi, niin kämppä ois mennyt myyntiin 35 Keur halvemmalla, kuin mitä siitä sitten saatiin...

Niin on tosiaan tarkoitus. Saadaan paras hinta asunnosta. =)

Toivotaan nyt, että olisi sitä samaa hintaluokkaa, kuin millä ostettiinkin. Että kutkuttaa tietää...

Niin on tosiaan tarkoitus. Saadaan paras hinta asunnosta. =)

Toivotaan nyt, että olisi sitä samaa hintaluokkaa, kuin millä ostettiinkin. Että kutkuttaa tietää...

Jos ootte asunut jo useemman vuoden ja kämppä on hyvällä paikalla voitte saada mukavasti extraakin, näin kävi ainakin meille :D

Niin juu, kaffit oon aina keitellyt välittäjille ja jotain pientä keksiä tmv, mutta en ole alkanut erikseen leipomaan.

Jos ootte asunut jo useemman vuoden ja kämppä on hyvällä paikalla voitte saada mukavasti extraakin, näin kävi ainakin meille :D

Niin juu, kaffit oon aina keitellyt välittäjille ja jotain pientä keksiä tmv, mutta en ole alkanut erikseen leipomaan.

Eipäs tässä vielä kovin pitkään olla asuttu, mutta toivottavasti sijainti ym viehättävät. Juu, pitäisiköhän sitä sulattaa pullaa pakasteesta... :whistle: :D

Mutta muistahan järki pitää mukana kun hinta-arvion saatte,korkeimman hinnan tavoittelu saattaa jättää nopeasti kahden asunnon loukkuun:(
Eli kannattaa ajatella mitä itse maksaisit jos olisit ostaja;) Ja miettiä kohtaako yhtään välittäjän antama arvio

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Juu, jotkut välittäjät saattavat arvioida hinnan alakanttiin, että olisi nopea ja helppo myydä. Etenkin, jos välittäjällä on kiinteä palkkio.

No itseasiassa meillä on aika kiire tämän myymisessä, siksi minua hieman huolestuttaakin, saadaanko ihan täyttä hintaa. Luultavasti ei. :/

Eipäs tässä vielä kovin pitkään olla asuttu, mutta toivottavasti sijainti ym viehättävät. Juu, pitäisiköhän sitä sulattaa pullaa pakasteesta... :whistle: :D

Sulata vaan :D

Mahtavaa. Meni hyvin ja näyttää lupaavalta. Antoi ainakin hyvän ennusteen. Tämä mamma on nyt niin mielissään ja iloinen, että lähtee tyttärineen keskustaan kahville. Joten Helsingin keskustassa oleilevat: älkää ihmetelkö tyytyväisyyttään hyräilevää naista lapsen kanssa. Tunnistus tumman oranssista laukusta, niinikään oranssista huivista ja harmaasta mekosta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mutta muistahan järki pitää mukana kun hinta-arvion saatte,korkeimman hinnan tavoittelu saattaa jättää nopeasti kahden asunnon loukkuun:(
Eli kannattaa ajatella mitä itse maksaisit jos olisit ostaja;) Ja miettiä kohtaako yhtään välittäjän antama arvio

Aivan! Monet välittäjät voivat sanoa ihan älyttömän summan, ihan sillä että asunto saataisiin myyntiin heille. Tai sitten taas tosi pienen summan, koska olisi jo melkein varma ostaja sillä hinnalla tiedossa.
Mun kaveri kehui pari vuotta sitten, että heidän talon hinta-arvio oli jtn reilu 180tht ja sama hinta tuli myyntihinnaksi. Minusta asunnossa ei ollut mitään niin erikoista, että tuota hintaa pyydetään vanhasta talosta. Asunto on edelleen myymättä. Vaihtoivat välittäjää ja oli puoli vuotta pois myynnistä. Nyt hinta on 145tht, joka on enemmänkin mielestäni vanhan hirsitalon oikea hinta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rupeaako hän myös kaupaamaan sitä? Laita paikat esittelykuntoon, ottaa valokuvat samantien silloin.

Paitsi meillä, kun toimisto käytti ammattivalokuvaajaa. Tuli aika hyvä tulos, asunto meni viikossa kaupaksi.

Yhteistyössä