Valitusta: En jaksa enää yhtään kotiäitiyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt kotiäiti

Vieras
Mä en jaksa enää yhtään:
tiskejä
roskia
pyykkejä
leluja lattialla
pissoja lattialla
pissapyykkejä
lasten kitinöitä
lasten tappeluita
lasten vinkumista
ruuanlaittoa
kaupassa käyntejä
petien petaamista
siivoamista
lakaisua
pyyhkimistä
pyytämistä
antamista...

Mä en vaan enää jaksa olla kotiäiti! Mä tahdon töihin! Mä haluun omaa aikaa ilman yhtään lasta lähimaillakaan, täydellistä hiljaisuutta ja siistiä kotia!

No tuota kaikkea riittää kyllä reilusti sittenkin kun menet töihin, mutta teet ne tavallisen palkkatyösi lisäksi.

Ei vaan on se ihan kiva töissä pitää oikeat kahvitauot ilman lapsia :)

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;24634864:
No tuota kaikkea riittää kyllä reilusti sittenkin kun menet töihin, mutta teet ne tavallisen palkkatyösi lisäksi.

Ei vaan on se ihan kiva töissä pitää oikeat kahvitauot ilman lapsia :)

Mutta sitä on vähemmän, siis siivousta ja kiukuttelun kuuntelua. Pyykin määrä on vakio, tiskiä ja kokkausta on vähemmän jos lapset on päiväkodissa. Eikä tarvi olla 24/7 lasten kanssa vaan pääsee välillä aikuisten maailmaan, silloin jaksaa lastenkin kanssa paremmin. Lasten kanssa on ihanaa olla mutta liika on liikaa siinäkin.

Hyvä tilannehan sulla sitten on. :) Itsellä ei ollut työpaikkaa odottamassa niin puuttui se "takaportti" kotiäitiydestä. :D Hyvin onneksi työllistyin sitten.

Musta ei olisi enää kotiäidiksi, hatunnosto teille jotka jaksatte (tein sitä monta vuotta ja nyt on pari vuotta työäidin elämää takana).

Mene ihmeessä töihin ja kun palkka alkaa juosta niin palkkaat siivoojan joka tulee kerran viikossa tai kahdessa. Näin meillä on ja toimii hyvin. Jää sellainen jynssääminen ja lattioiden huolto vähemmälle. Lisäksi meillä on kyllä kova komento "ei nyt sotketa kun kerran maksetaan siivoamisesta pe..%¤&#"%&()/&..le" jne, jne. Hyvin ovat oppineet :) Lapsi on oppinut sen kirosanan myös !! :/

Aamukahvi ilman kiirettä
Päivä ilman aikatauluja ja ohjelmaa
Mahdollisuus täysin vapaasti suunnitella retkiä ja kyläilyjä yms.
Haleja
Pusuja
Naurua
Leikkejä
Korvaamattomana olemista
Vapaus tehdä mitä vain

[QUOTE="vieras";24635035]Aamukahvi ilman kiirettä
Päivä ilman aikatauluja ja ohjelmaa
Mahdollisuus täysin vapaasti suunnitella retkiä ja kyläilyjä yms.
Haleja
Pusuja
Naurua
Leikkejä
Korvaamattomana olemista
Vapaus tehdä mitä vain[/QUOTE]

Höpp, höpp!
Ei se nyt noin ruusuista ole. Melko rankkaa duunia se lapsen hoitaminen on kotonakin, ainakin henkisesti. Jos siitä nauttii niin hyvä niin, mutta jos meinaa pää hajota kotona niin töihin vaan.

[QUOTE="mamma";24635052]Höpp, höpp!
Ei se nyt noin ruusuista ole. Melko rankkaa duunia se lapsen hoitaminen on kotonakin, ainakin henkisesti. Jos siitä nauttii niin hyvä niin, mutta jos meinaa pää hajota kotona niin töihin vaan.[/QUOTE]

Niin. Mä oon ollut kotona 5 vuotta kera 5v:n, 3v:n ja 1v:n ja kyllä se minusta on ihanaa. Kyllä kaikissa töissä on hyvät ja huonot puolet ja rankat hetket. Minusta erityisesti tämä vapaus on ihanaa.

Aika aikaa kutakin... Olin itse useita vuosia lasten kanssa kotona ( yht. 5 lasta ikähaarukalla 6-16). En enää suostu jäämään kotiäidiksi! On ihana olla töissä, tavata aikuisia, puhua aikuisten juttuja ilman että kitisevä lapsi pyörii jaloissa. En kadu, että olin kotona, mutta - KIITOS EI - minulle enää.

Alkuperäinen kirjoittaja haaveilijaäiti;24635133:
Kyllä mä vaan nautin siitä että saa olla lasten kanssa kun ne vielä on pieniä, elää arkea omassa rytmissä, jäädä sisälle jos on myrsky ja tehdä kotityöt omaan tahtiin! :D

Nopee kommentti, mut miten niin omaan tahtiin?? Lisää sotkua tulvii koko ajan ja lapsi pyörii niin paljon jaloissa, että helpommalla pääsee kun siivoa yöllä!

Ellei pää kestä kotona niin töihin vaan. Mä teen itse 4 päivää viikossa, siinä on ihan hyvä suhde kotona ja töissä oloa. Ei siinäkään mitään järkeä ole että kärvistelee kotona vasten tahtoaan ja on kuin persuksiin ammuttu karhu koko ajan. Lasten etu se ei ainakaan ole.

Mä olin ensin 5 vuotta kotona. Sitten olin kaks vuotta töissä. Joka päivä hermot kireellä..kiire kiire kiire ja vielä kerran kiire..ensin herätät lapset. Eivät haluais lähtee hoitoon. Sitte nopsaan päälle, Väsyny vielä, ku pienempi on heräilly yöllä. Pakkasta 30 ja kylmään autoon..ajamista 30km. Joo on kiva istua hetken aamukahvilla aikuisten kesken..

sitte kiire hakeen lapset hoidosta. Väsyny tenava autoon ja toinen itkee "äiti, joko huomenna on vapaapäivä. soita sinne töihin, että huomenna olet mun kanssa kotona". Palkkapäivänä huomaat, et suunnilleen sama jää käteen, kun olis työttömänä kotona ja melkein 500 menee hoitomaksuihin+bensat. Tulet kotia..pyykit..seuraavan päivän ruoka..kaupassakäynti.."äkkiä nyt, kun on jo myöhä ja pitää nukkumaan" "missä iskä on?" "iskä on raksalla"...huomenna on neuvola, kumpi menee..jos toinen menee, joutuu olla pitempään töissä jne jne...

Ja mitä tämä on nyt..ei aikatauluja..kaikki saa nukkua aamusta. Isompi lähtee kouluun ja saa tulla kotiin niin, että äiti on paikalla. Monesti vielä kysynyt "äiti oletko varmasti kotona, kun tulen" pienempi käy hoidossa muutamana päivänä muutaman tunnin, koska jos satun saamaan uuden paikan, ni on sitte hoitopaikka. Tämä on vain kokeiltu tämä kuukausi, olen harkinnut, et otan kokonaan pois, jos tämä tuntuu pojan kannalta huonolta. Rakentamisen takia olen myös ajatellut, kun täytyy tehdä nyt kaikki laatta yms. valinnat. Ja onhan se kiva juoda ne kahvit hiljaisuudessa tai käydä kaupassa ennenkä isompi tulee koulusta.

Pyykit saa aamulla tai päivällä pestyä..kotia siivottua päivällä. Ei ole ollenkaan hermot kireellä niin pahasti kun on ollut.

Mulla ei välttämättä tätä jatku kauan, koska joudun hakea töitä tottakai ja olen hakenutkin. Mutta tämä aika on juuri ihana nyt ja nautin kotonaolosta. Haluaisin vielä kolmannen lapsen, mutta se taitaa miehen vastustuksen takia jäädä haaveeksi.

Muistan sen ajan, kun valitin ja valitin ja oli niin kurjaa olla kotona rahattomana. oppii arvostamaan taas kotonaolemista, kun käy pätkän tekemässä.

Tosin jos hermot menee täysin, et alkaa todella väsyyn niin sillon on hyvä hakee töitä tai puolihoitoa lapsille.

[QUOTE="vieras";24635219]Nopee kommentti, mut miten niin omaan tahtiin?? Lisää sotkua tulvii koko ajan ja lapsi pyörii niin paljon jaloissa, että helpommalla pääsee kun siivoa yöllä![/QUOTE]

Miksi ihmeessä sä annat lasten sotkea noin, tai miehen, tai itsesi?

Mulla on just sama fiilis tänään. Yleensä noi ei haittaa mua, mutta näin viimeisillään raskaana ei taivu ja ahistaa toi siivous. Esikoisen perässä juokseminen ym.. tökkii... ja mä hullu tein vielä lisää lapsia :D Onneks nää "hermoromahdus" päivät on harvassa.. ja hyvät päivät auttaa taas eteenpäin.. tsemppii!

[QUOTE="vieras";24635417]Ja eilen toisessa ketjussa todettiin että lastenhoitajat ei mitään palkkaa tarvii kun ne huuhtelee vaan kurahousuja. eihän se nyt rankkaa ole.[/QUOTE]

Mene pois viisastelemasta. Lastenhoitajat ei oo työssän ku sen 8h, kotiäiti on kotiäiti 24h

Kolme vuotta kotiäitinä oli ihan tarpeeks. Oon ollu nyt vuoden töissä ja nautin siitä et voin keskustella aikuisten kanssa aikuisten asioista enkä vaa kotiäitien kanssa jauhaa mistä sais hyvään hintaan välikausihalarit ja meidän "liisalle" löyty ihanat puolipotkarit ja kaikki raskausarpi rintatulehdus synnytyksenjälkeinen seksielämä puheet. ei ei ei, mulle ei sopinu se kotiäitiys kyllä pätkän vertaa vaikka halusinkin antaa lapselle ne kolme ensimmäistä vuotta rauhallista kiireetöntä arkea. meidän töissä saa kahvikupposen juoda ilman mitään kiirettä ja ihan rauhassa

Kummassakin asiassa on ne hyvät ja huonot puolet. Olen ollut nyt 2kk työttömänä lapset 6v ja 4v. Sitä ennen olin vuoden töissä. Kyllä nyt kotona huomattavasti mukavampaa kun saa touhuta lasten kanssa. Aika rumbaa se töissäolo oli, vaikka olihan siellä töissä sitten se oma aika joka välillä maistui kyllä. En tiedä. Yritän nauttia ylipäätään hetkistä lasten kanssa, koska kohta ne ei tuossa ole niin liki. Aina niitä huonoja päiviä on oli missä tahansa.