väljyys synnytyksen jälkeen:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
eilen kokeiltiin harrastaa seksiä ekaa kerta synnytyksestä, josta on nyt 5 viikkoa aikaa (pitkä synnytys, ponnistusvaihe kesti vajaa 2h ja tehtiin eppari) ja ei tuntunut miltään, oli niin väljät paikat :( . Olen yrittänyt treenata lantionpohjalihaksia eli jännittänyt niitä ohjeiden mukaan, mutta eipä ole vielä auttanut. eilen ei tuntunut miltään, mies ei edes huomannut että oli jo sisällä.. ennen ei TODELLAKAAN ollut tällaisia ongelmia. että palautuuko tämä ikinä vai onko niin ettei kumpikaan enää nauti seksistä jatkossakaan? Lisäksi vielä tuli raastavaa kipua "syvemmällä" sisällä....

Kyllä ne paikat palautuu. Älä kiirehdi. Osoittakaa hellyyttä ja rakkautta nyt eri tavoin. Mä olen synnyttänyt 5 lasta (kuudes tuloillaan) ja yhtä hyvältä seksi on maistunut tässä synnytyksien välissäkin.

On myös olemassa emättimen "kauneusleikkauksia", ts. värkkiä kiristetään synnytyksen jäljiltä.
Tosin ed. kommentoijien viestit pitävät paikkansa, ett ei kannata heti rynnätä leikkaukseen vaan odottaa, että PALAUTUU synnytyksestä.

palautuu, mutta ei 5 viikossa. Esikoisen synnytyksen jälkeen palauduin jo 3 viikossa ja välilihan tikkauksen takia olin tiukempi kuin ikinä :( Mutta toisen jälkeen kun kokeiltiin seksiä 3 viikon päästä oli alapää niin väljä. Pelkäsin että sellaiseksiko se jää, meni kuukausi ja oli ihan suht. hyvässä kunnossa jo, pikkuhjaa tekemättä mitään lantionpohjajumppaakaan on jo täysin entisensä.

Minäkään en tietoisesti ole ihmeemmin jumpannu, vaan käyttänyt säännöllisesti treeni(geisha)-kuulia. Vuosi mennyt synnytyksestä, ja omasta, sekä mieheni mielestä paikat on piukat. Lisäksi olen kuulien avulla oppinut paikallistamaan ne tärkeät lihakse. Ja se niiden lihasten käyttökin petipuuhissa on tullu opittua ((:

Mulla meni tästä kolmannesta synnytyksestä palautumiseen 6 viikkoa. Sitä ennen paikat oli väljät. Ekasta ja tokasta palauduin nopeempaa, joten itkua melkein väänsin, kun säikähdin, että paikat ei mee entiselleen. Mutta vaati vain vähän enemmän aikaa.

Tuolla huomasin ketjun ensisynnyttäneitten reaktioista alapään palautumisesta. Ei se pelkkä aika sitä paranna, vaan itse pitää jotain tehdä.
Jumppa olisi hyvä opetella jo ennen ekaa raskautumista. Sitä pitäisi harrastaa myös odotusaikanakin. Itse omaksuin kuulien käytön jo hyvin varhain, ja ongelmilta olen välttynyt molempien synnytysten jälkeenkin.