Hae Anna.fi-sivustolta

Valkosipuli

Viestiketju osiossa 'Erityisruokavaliot' , käynnistäjänä Tuju, 12.08.2015.

1. Tuju Vierailija

Valkosipulilla on hyötyjä haittana haju. Aloin tietoisen valkosipuli (vs) kuurin, syön yhden yksikyntisen vs vrk. Syön sen raakana purskauttamalla puristimen läpi leivälle tai suolaisen piirakan päälle.
    Minulla on nokkosrokko johon olen joutunut syömään antihistamiinia ja 15 vuotta.
    Kun nokkosrokko puhkesi se alkoi mielettömällä kutinalla päänahassa kärsin 1,5 vuotta ennen kuin sain diagnoosin. Kun syön vs sama mieletön kutina joka kestää n.5-10 min. sitten loppuu.

Olen ajatellut pitää kuurin n. 1 kk jos saisin vaikka oireet pois? En välitä hajuhaitasta asun yksin enkä käytä mitään muutta josta hajua tulisi (tupakka alkoholi pyykinkäsittely dödöt hajusteet)
    Vatsa oireita en ole saanut, nyt on meneillään 5 vrk. Syön illalla tai iltapäivällä kun en enää mene ihmisten ilmoille, joten hajun haihtumiseen jää mahdollisemman kauan aikaa.

Millaista hyötyä olette huomanneet ne jotka syövät valkosipulia säännöllisesti? Vuonna 2013 julkaistu tutkimus esitti, että valkosipulin kuumentaminen vähentää sen tulehduksia estäviä vaikutuksia, joten parhaimmat tulokset saavutetaan nauttimalla valkosipulia raakana. http://www.valkosipuli.fi/terveys/#comment-290

2. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    4
    Kannattaisi ehkä kuitenkin harkita deodorantin käyttöä? Ei välttämättä tarttisi asua yksin loppuelämäänsä?

3. Tuju Vierailija

Hajustettua dödöä en käytä vaan kividödöä joka todella kestää.
    Olen 67 vuotias en todella enää ala asua kenenkään kanssa lapset ja lapsenlapset asuvat 150 m ja 250m päässä.
    Kun valkosipulin syönnistä on yli 14 tuntia ei kukaan tärkeä ole huomannut hajua.
    Pesen hampaat ja käytän hammastikkua sekä syön omenan valkosipulin jälkeen heti, kun tapaa jälkipolvea ensin purskuttelen suussa kookosöljyä jonka siis syljen pois... BIO-roskiin
    Nauratat kikattavaa kakkiaista ;)

4. Tuju Vierailija

Nyt on 9 vrk peräkkäin kutina helpottaa. Eli kokonaisvaltaisesti vähäisempää kun ensimmäisinä vrk.
    http://www.terveysportti.fi/terveys...us eli piirtopaukamointi&p_artikkeli=dlk00207
    " Arviolta 5–10 %:lla väestöstä on dermografismitaipumus."
    "Kutina on pirullista - raapiminen taivaallista, Ihoon piirretty paukama, ks. «Ihoon piirretty paukama – dermografismi»"
    Minulla on krooninen näin on 5 % puhjenneista, nuorin jolla diagnoosi on tehty alle vuoden vanhin 80 v.
    Toivon että katoaa, jotain tapahtuu kun 5-10 min. kutina on pirullista sitten loppuu. Kun diagnoosi tehtiin kutisin 24/7 en saanut edes nukuttua kutinalta.

5. Tuju Vierailija

Olen joissain asioissa kärsimätön.:cool: Tämä on niitä. :p
    Aloin siis tuore valkosipuli kuurin 7.8-15 nyt on 16.8 söin juuri jälleen yhden kokosipulin siis sen jossa ei ole kynsinä. Syödessä yhä nousi kutina, mutta todella verraten edellisten ja jatkuvana olleen kutinan asteikkoon 1-10 on kutina enää 4-5 kesti n. 3 min.
    Olen äimän käkenä. :D
    Unohdin eilen jopa ottaa antihistamiinin?? Sormien välit ovat kutisseet tähän asti 25 tuntia edellisen tabletin otosta, joten en ole unohtanut!:oops:. Olen ottanut Xyzalin illalla n. klo 23-01 nukkumaan mennessä joten nyt mennään liukkaasti jo toista vuorokautta, eikä kutise :eek:
    Valkosipuli on luonnon tuote Xyzal kemikaali joten jos pääsen siitä olen hyvin tyytyväinen.o_O

6. Tuju Vierailija

Onko mielipiteitä?
    "Sen, haiseeko oma hengitys pahalle voi testata nuolaisemalla omaa kättään, sen jälkeen henkäisemällä käteen ja sitten haistamalla kättä. Alla kahdeksan tehokkainta ruokaa, jotka auttavat pahanhajuiseen hengitykseen:

1. Vesi.
    Helpoimmassa tapauksessa apu voi löytyä vedestä, sillä veden juonti kosteuttaa suun ja kurkun ja huuhtelee pahanhajuiset bakteerit ja ruoantähteet.

2. Omena.
    Rouskuvat, runsaskuituiset ruoat saavat suun erittämään enemmän sylkeä, jossa on paljon happea, joka ehkäisee pahanhajuista hengitystä.

3. Purukumi.
    Purkka lisää syljen tuotantoa ja poistaa hampaiden välistä ruoantähteet.

4. Ruoat, joissa on runsaasti C-vitamiinia.
    C-vitamiini pysäyttää pahaa hajua aiheuttavia bakteereja syntymistä ja neutralisoi vahvan tuoksuisia ruokia, kuten sipuli ja valkosipuli.

5. Kreikkalainen jogurtti.
    Kreikkalainen jogurtti alentaa vetysulfiitin määrää suussa. Erityisen tehokas valinta on kreikkalainen, rasvaton jogurtti.

6. Täysjyväleipä.
    Vähähiilihydraattinen dieetti vaikuttaa myös hengitykseen. Terveelliset hiilihydraatit ovatkin parempi valinta, kuin vaikkapa vaalea leipä.

7. Kaneli.
    Kanelin on todettu tappavan pahaa hajua aiheuttavia bakteereja.

8. Vihreä tee.
    Kasvisten ja vihreän teen sisällään pitävät flavonoidit ehkäisevät suun bakteerien tarttumista hampaisiin.

Lähde: Huffington Post"
    Itse ei oikein tiedä, se kertoisiko läheiset edes kysyessä epäilen mummu on mummu

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri