Valkovuotoa oviksen jälkeen?? Miten mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haluan lapsen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haluan lapsen

Vieras
Osaisitteko te lapsettomuudesta kärsineet/lapsen saaneet auttaa?? Kuulin että ennen ovulaatiota ja ovulaation aikaan naisesta erittyy valkovuotoa ja että oviksessa voi erittyä munanvalkuaisen oloista eritettä. Oviksen jälkeen valkovuoto lakkaa.

Yritämme lasta, ja huolettaa nyt, että mitä ihmettä kehoni temppuilee. Kierto on n. 27-30 päivää, ja yhdyntään on kehotettu kp 14. Mutta testien mukaan LH-tasoni ovat korkeimmat kiertopäivinä 18-20, jonka jälkeen taso taas laskee. Oletin ovulaation tapahtuneen.

Pelästyin, kun kiertopäivänä 24 aloin vuotaa valkovuotoa, sellainen "limaklöntti" joka oli sitkeä ja munanvalkuaista muistuttava. Mietin, että miten ihmeessä ovulaatio voisi tapahtua vasta nyt, kun LH-tasot ovat alhaalla jo neljättä päivää?? Eikö ovulaation aikaan LH-tasojen pitäisi olla korkealla? Voisiko myöhäinen ovis limoineen olla syy lapsettomuuteen (1 vuosi yritystä)?

Onko kellään ollut vastaavaa oiretta?

Sanoisin että se ohje koskee että olkaa yhdynnässä sieltä 14kp Alkaen jotta ne siittiöt ehtis tarpeeks pitkälle.
Itelläkin kyllä tuntu että se ovulaatio, tai hedelmöittyminen olis tapahtunu myöhemmin mitä niiden liuskojen perusteella olis ajatellu.. mut olikos se niin, että kun testi näyttää sen lh-pitoisuuden nousun, seksiä piti harrastaa 24-48tunnin sisään, johon on sit laskettu vielä se uimisaika ;)

Opettele seuraamaan kehoasi, nikn saatat pystyä valkovuodon perusteella tietää millo kk alkavat..
Itsellä kk alussa limakalvot tuntee sellasiks nihkeiks esim alapesujen yhteydessä. Muuttuvat sellasiks liukkaammiks. Sit tulee sellanen liukas kirkas limalöntti (se kohdunsuuta suojaava), sit limakalvot muuttuu taas sellasiks hiema nihkeemmiks, valkovuoto paksunee, saattaa jäädä sellaseks kokkareisemmaks, mja sit alkaa menkat. Mut muuten siis kierron alkupäiviä lukuunottamatta itellä muutenkin runsas valkovuoto..

Hedelmöittymisen jälkeen mun valkovuoto jäi tosi runsaaks koko raskauden ajaks.. pitää pöpöt poissa kohdusta.

Niin ja siis, se luteinisoiva hormooni antas munasarjoille ohjeen alottaa munasolun irrotus.
Eli se ovulaatio ei tosissasn tapahdu sillä hetkellä kun liuskat näyttää plussaa. Vaan ne liuskat näyttää että nyt viimeistää kannattaa alkaa harrastelee sitä seksiä että ne siemenet ehtis perille asti kun munasolu on kypsä, irronnut..

Eli siis. Ovulaation tapahtuessa lh-pitoisuus ei enää ole korkealla.

Niin ja siis, se luteinisoiva hormooni antas munasarjoille ohjeen alottaa munasolun irrotus.
Eli se ovulaatio ei tosissasn tapahdu sillä hetkellä kun liuskat näyttää plussaa. Vaan ne liuskat näyttää että nyt viimeistää kannattaa alkaa harrastelee sitä seksiä että ne siemenet ehtis perille asti kun munasolu on kypsä, irronnut..

Eli siis. Ovulaation tapahtuessa lh-pitoisuus ei enää ole korkealla.

:( Ja me ollaan heiluteltu peittoa oletetun oviksen aikaan, ja nyt jos tuo oli ovis"klimppi" niin eipä ole moneen päivään heiluteltu. Luulisi myös olevan ongelma, jos ovis tapahtuu vasta kp 24 jos menkat alkaa jo kp 28. Eihän siinä ehdi hedelmöittynyt munasolu edes kiinnittyä?

Hei mää kirjoitin sulle varmasti paljon väärää tietoa, ainakin mitä sit yöllä lueskelin..
Enkä mää osaa aina kirjoittaakaan sitä mitä tarkotin.
Sun kroppa toimii varmasti oikealla tavalla. Ja varmasti on aikaa kiinnittyä.
Älä nyt tee sen valkovuodon tai mun kirjotusten perusteella mitään radikaaleja päätelmiä.
Sen valkovuotolöntin voi sekotta myös helposti niihi miehenkin tavaroihin...
Jos sillo plus-miinus muutamat päivät oletetun ovulaatin -tikkujuen perusteella- harrastelee seksiä vaiks joka toinen päivä, nii luulis että sielä on koko otollinen aika katettu siemenillä.

Mulla on kierto 28-31 päivää. Ovislimat alkaa valua kp11 alkaen, kestää kp18 asti noin. Tällöin myös panettaa. Oletan että ovis on silloin.

Opettele tuntemaan kehosi. Ja harrastatte seksiä useammin. Niin ja naisen kroppahan on sellainen että se osaa siirtää ovulaation tapahtuvaksi myöhempäänkin, jos on esim. stressiä.

Ovis voi olla joissain kierroissa myöhemmin. Mutta jos todistetusti sulla ovis esin kp 24 ja menkat sitten alkavatkin kp 30 niin luteaalivaihe jää kyllä auttamatta liian lyhyeksi. Oletko saanut ovis testeihin tasavahvat viivat joskus? Tapahtuuko ovis oikeasti? Pelkkiin limoihin ei voi aina luottaa. Itse olen oppinut tuntemaan kehoni niin hyvin, että voin sanoa melkein tunnin tarkkuudella koska munasolu irtoaa. Yhden kierron perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä.

Jos ovulaatio tapahtuu kovin myöhään kierrossa, raskautuminen voi olla vaikeampaa. Koska munasolu ei ole välttämättä kunnolla kypsynyt, jos siihen kuluu pitkä aika. TAI kohdun pinta on kiinnittymisvaiheessa sitten jo "vanha" kun kierto on niin pitkä, eikä hedelmöittynyt munasolu pääse siihen kiinnittymään. Jos vuodessa ei tärppää, voi hyvin hakeutua tutkimuksiin.

Mutta sitten hyviä uutisia. Minulla ainakin on raskauksissa (2 kpl) limailun jatkuminen tarkoittanut raskautta. Muuten limailu lähes loppuu aika pian oviksen jälkeen. Raskauksissa se limailu on aina jatkunut "kierron loppuun" saakka. Nytkin on aika juoksevaa valkovuotoa, joten toivon raskautuneeni...

Ovistikut mittaa LH-hormonin huippua, kun se huippu on havaittu, oviksen voi olettaa tapahtuvan 24-48 h sisällä. Oviksen aikana tuo huippu on jo laskenut, ja ainakin minulla ovistestit näyttää ovispäivänä jo negaa. Nehän ei siis mittaa ovista, vaan ovista edeltävää hormonihuippua :) Parhaat päivät tulla raskaaksi on ovista edeltävät päivät sekä ovispäivä. Jos sulla olis ovis esim. kiertopäivillä 18-20, aloittaisin yhdynnät jo viikkoa aiemmin ja peittoja kannattaa heilutella joka toinen päivä. Näin niitä siittiöitä pitäisi aina olla valmiina, odottamassa munasolun irtoamista. Yhden yhdynnän varaan ei ehkä kannata tuudittautua. :) Siittiöthän kyllä elää kahdesta päivästä jopa seitsemään päivään, tavallisimmin sen 2-5 päivää. Joidenkin tutkimusten mukaan parhaat mahdollisuudet hedelmöittymiseen olisi 3-4 päivää ennen ovista (raskautumisen mahdollisuus 28%), ovispäivänä enää vain about 20%. Eli aika alhaiset... lisäksi n. puolet raskauksista päättyy keskenmenoon. Tiedä näistä, ei niitä kannata kuitenkaan liikaa miettiä :) Suurimmalla osalla tärppää ennemmin tai myöhemmin, vaikka luvut ei anna suurta toivoa :D

Joskus ovista ei tapahdu heti huipusta huolimatta, tai ollenkaan, eli myöhäinen ovis on kyllä mahdollinen esim. stressin takia.

Ovis voi olla joissain kierroissa myöhemmin. Mutta jos todistetusti sulla ovis esin kp 24 ja menkat sitten alkavatkin kp 30 niin luteaalivaihe jää kyllä auttamatta liian lyhyeksi. Oletko saanut ovis testeihin tasavahvat viivat joskus? Tapahtuuko ovis oikeasti? Pelkkiin limoihin ei voi aina luottaa. Itse olen oppinut tuntemaan kehoni niin hyvin, että voin sanoa melkein tunnin tarkkuudella koska munasolu irtoaa. Yhden kierron perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä.

Olen saanut tasapaksut viivat kp 18-20, ja päivänä 21 on jo haalea toinen viiva. En todellakaan tiedä ovuloinko, mun on vaikea tunnistaa kun välillä tuntuu että suolistossakin tuntuu kaikenlaisia "muljahteluja", ei voi tietää mikä vihlaisu on ovis ja mikä on muuta. Olen melko varma että jos ovikseni tapahtuu, se on melko oireeton.

Mietin sitäkin mahdollisuutta, että tuo vuoto voisi viitata kenties raskauteen. Nyt on liian aikaista sanoa. Outoja oireita on, tänä aamuna aloin itkeä hysteerisesti ilman syytä. Yöllä aloin himoitsemaan pähkinöitä niin paljon että oli pakko nousta syömään. Mutta voi olla myös että kuvittelen, toivon vaan liikaa. Asia selkeytyy nyt lähipäivinä, jos menkat alkaa.

Olemme muuten jo tutkimuksissa, mutta vasta alkuvaiheessa. Kiitos vastauksistanne.

Mutta sitten hyviä uutisia. Minulla ainakin on raskauksissa (2 kpl) limailun jatkuminen tarkoittanut raskautta. Muuten limailu lähes loppuu aika pian oviksen jälkeen. Raskauksissa se limailu on aina jatkunut "kierron loppuun" saakka. Nytkin on aika juoksevaa valkovuotoa, joten toivon raskautuneeni...

Tuo ylimääräinen valkovuoto oviksen jälkeen on tosiaan ollut ihan uusi oire. Tänään sitten testasin raskaustestillä, menkat myöhässä tosin vain pari päivää. Haamuviiva tuli :) Mutta pelkään ilahtua vielä liian aikaisin, odotellaan nyt vielä jonkin aikaa. Kohdussa tuntuu välillä nippailua ja painetta. Toivottavasti olisi tärpännyt!!! :)

Yhteistyössä