VALKOVUOTOA SUN MUUTA OVIKSEN JÄLKEEN?

BlondeMonsoon

Aktiivinen jäsen
07.09.2009
1 512
1
36
Kopioin tuolta toisesta pinosta tän pohdintani, eli ovulaation ajankohtaa ja muuta ihmettelen tässä :)

Taustaa siis sen verran, että kierto on yleensä 27-29päivää ja ovis on bongattu kahdessa viime kierrossa kp15-16 (ihan luomusti, en tikuta) ja tässä kierrossa ovisoireet alkoivat siis jo aikaisemmin:

Voi voi. Oon pihalla ku lumiukko taas. KP17 menossa ja luulin, että ovis on mennynnä ja ollu siis tuolla KP11-12 tietämillä, ainakin kipuilut ja lämmöt viittas siihen (valkovuoto-tarkkailu on ollu tässä kierrossa vähän hankalaa jostain syystä ).
Nyt on kuitenkin niin, että vaikka lämmöt on ollu koholla sen jälkeen, niin valkkaria on kuitenkin tullut, yleensä aamuisin ja aikas paljon. Tänä aamuna tuli semmonen limatulpan tyyppinen ja mittasin lämmöt 36.3 mikä on mulle hitusen alhainen. Tosin tuo pahuksen digi-mittari on aika hanurista, eikä näytä oikein lukemia, lähinnä sen jos lämmöt on oikeesti koholla.

Elikkä: meiän pupuilut tässä kierrossa on ajoittunut kp-päiville 5, 7, 9, ja 12 ja mies on ollu keikkareissuilla ja eilenkin aivan väsyneenä kaatu sänkyyn, joten viikonloppu ollu hyvin hiljaista lisääntymisen suhteen. Kai sitä täytyy tää viikko vielä jaksaa yrittää, väsy on kyllä itelläkin ollu jostain syystä aivan hirveä.. Vai eikö noi valkkarit sun muut vois olla vaan oviksenjälkeistä toimintaa, aika myöhään tullee ovis jos vasta kp17-18/27.

Mun mielestä kertomasi perusteella ovis on vasta nyt, kun lämmötkin dippasivat. Toinen vaihtoehto on kiinnittyminen, joka kuulemma voi myös aiheuttaa pienen dippaamisen lämpöihin. Toivotaan sulle sitä jälkimmäistä. b:)d

Itselläni on nyt viikon jo kipuillut eikä ovis ole vieläkään tullut. Veikkaan olevan ihan lähellä ja jännityksellä odotan joko huomiseen mennessä tulee selkeä kipukohtaus vai jääkö laimeaksi juilinnaksi. Eilen valkkaria vielä lorisi (oli jonkin aikaa lisääntymään päin) ja tänään on vasta ollut rakenteeltaan lupaavaa.

Lämmöistä en osaa sanoa mitään, kun mulla on ihan samanlainen ongelma mittarien kanssa. :laugh: Toiseen pinoon jo kirjoitinkin siitä ja kovasti toivon suositteluja luotettavan kohtuuhintaisen mittarin valintaan.

macy gray: Kiitos, sun apuun voi aina luottaa =) Mä oon kans miettiny tota ovista, edelleen tänään tullu valkkaria, mutta melko sakeaa eikä lainkaan kirkasta ja juoksevaa, niinkuin oviksen aikoihin yleensä. Eli jos se ovis vasta nyt olis tulollaan, niin melkosen myöhäseks menis. Mitään kipujakaan ei oo ollu nyt, aiemmin siis tunsin jonkin verran tuolla aiemmin luulemani oviksen aikaan.. Voi kun oiskin kiinnittymisestä ollu kyse, se mullakin kävi mielessä noiden lämpöjen kans mutta en uskalla ite ajatella sitä parasta vaihtoehtoo..

Mutta sulla siis vaikuttais ainakin olevan sitten hetket käsillä, mitkä kp:t menossa? Mies sanoo noista mittareista, et ihan vanha kunnon perusmittari ois paras, ei mikään digi =)

Sellasta perinteistä elohopeatonta (mutta saman näköistä) oonkin käyttänyt, mutta siinä menee harmillisen kauan. :( Täytyy kai laittaa kello soimaan aamuisin, että ehdin mittaamaan lämmön ennen kuin lapsi tulee pyytämään aamupissalle. :D

Mulla on nyt kp15/32-34 eli sama kp kuin viime kierrossa ovispäivänä. :) Tosi huono olo tuli syönnin jälkeen ja rinnat on oireilleet eilistäkin enemmän, huimailee ja nippailee entistä kovemmin yms raskauteenkin viittaavaa oireilua on havaittavissa. Normaalisti en kipua toivo, mutta siitä tietäisin selkeästi milloin voin alkaa laskemaan dpo-lukua ja missä vaiheessa voin odottaa menkkoja / testaamaan pääsyä.

No sulla on ainakin sitten hyvin selkeet oireet :) Mullakin on osunu noille main yleensä ovis, siks en oikeen osaa aatella, että se ois vasta tulollaan, varsinkin ku nuo valkkarit on ihan oudot.

Kipu on kurjaa muuten, mutta tuosta samasta syystä mäkin toivon sitä. Viime kierrossa mulle tuli tosi kova kipukohtaus, joka muiden oireiden yhteydessä varmisti mulle oviksen ajankohdan. Tää kierto on ollut tosi outo, menkat kesti "vaan" neljä päivää (keskenmenon jälkeen on menny se 6-7 päivää välillä ) ja tosiaan ihan siitä syystä peitto heilui jo kp5 :D Lisäks otin pari kiertoa sitten käyttöön greippimehun, jonka pitäis kai selkeyttää tota valkkari-seurantaa mutta musta tuntuu tässä kierrossa, että en oo osannu yhtään niitä tulkita..

Mutta nyt sitten vaan ovista hyödyntämään, eiks nih :flower:

Mä olen lipittänyt greippimehua muistaakseni vuoden alusta lähtien, mutta limakalvoihin ei ole vielä vaikuttanut ainakaan selkeästi. Mulla on edelleen niukat menkat ja epäilen sen olevan osasyy siihen ettei tärppää. Neljästä kierrosta olen tulkinnut lähes varmasti kemialliseksi / varhaiseksi km:ksi ja yksi epäilys siihen päälle. Suotta niitä murehtimaan, mutta olisihan se kiva muutoksiakin havaita. Valkkarit on sentään selkeät, mutta tietty vaihe saattaa kestää hyvinkin vähän aikaa.

Mähän kävin ihan lääkärissä viime kierron oviskipujen takia. Ei sille kipukohtaukselle muuta selitystä löytynyt, mutta ihmetytti kyllä se voimakkuus. Kivut on koventuneet kyllä viimeaikoina, mutta noin kovat kivut oli yllätys. Lämpöjä mittaamalla mä sen ovikseksi varmistin ja nyt osaan varautua koviinkin kipuihin. Peittoja en kyllä pääse heiluttamaan, kun mies on työreissulla perjantaihin asti. Viikonloppuna tuli toki pupuiltua ja toivottavasti se riittää. :)

Mitä oon täältä lukenut, niin kovat kivut viittais isoon munarakkulaan, joka puhkeaa =) Tuota mä en ollu tiennytkään, että niukat menkat vois vaikuttaa siihen, ettei onnaa. No, mulla ei kyllä huolta niukkuudesta oo koskaan ollu, päinvastoin välillä tuntuu, ettei uskalla kotoa poistua ensimmäisiin kahteen päivään. Ämpärissä tekis mieli istua :laugh:

Mulla on pco eli munikset pullollaan ja turvoksissa. Viime kierrossa tuntui niin kuin olisi irronnut molemmilta puolilta. Nyt riittäsi, jos edes toiselta puolelta kypsyisi yksi. En tiedä olisiko minusta kaksosille emoksi, jos sattuisi tärppäämään ja mukana pysymään. Toki olisin tuplaraskaudestakin onnellinen, kun mielelläni kolmelle lapselle äiti olisin. Mulla on nyt Metut aluillaan, kolmas viikko menossa. Niistä ei siis ole apuja vielä tähän kiertoon, mutta toivottavasti jatkossa pitää kierron tasaisena ja auttaa painoa laskusuuntaan.

Niukoilla menkoilla ei liene muuten niin väliä, mutta onhan siihen ohueen limakalvoon huonompi kiinnittyä pysyvästi. Vuotaa siis herkemmin pois. :(

Ahaa, no sähän tiiät sitten muutenki enempi noista, mulle on ihan hepreaa kaik pco:t ja metut, tosin on noihin termeihin täällä törmännykin. Mulla oli keskenmeno viime heinäkuussa ja vasta syksyllä päästiin yritykseen kiinni ja tulin tänne palstalle opiskelemaan alaa =)

Alko ihan kauhee kipuilu ja tykytys alavatsalla tossa äsken sohvalla öllöttäessä, mutta munasarjoissa se ei kyllä tunnu vaan nimenomaan kohdun seudulla. Lämmöt on koholla, joten alan epäillä vahvasti, ettei kyse oo ovulaatiosta. Se, onko kyse raskausoireista, on täys mysteeri, enkä osaa innostua enää, koska marras-joulukuussa mulla oli tosi voimakkaita haamuoireita, jotka johtuivat siitä kesäisestä keskenmenosta.

Mutta tsemppiä nyt kuitenkin, jospa se viikonlopun pupuilu teillekin sen tärpin jo tois =)

Yhteistyössä